Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

no tässä se Nightwishin kirje!

Vierailija
23.10.2005 |

Tuossa kirje laiskoille: Tuon yökuiskeen sivut on tukossa arvattavasta syystä.

Hyvä Tarja,

Olemme tulleet sen tien päähän, jossa meidät on pakotettu valitsemaan loppuuko Nightwishin tarina loppuvuoteen 2005 vai jatkuuko se vielä määräämättömän ajan. Minä en ole vielä valmis tätä luomusta kuoppaamaan, niin paljon olemme sen eteen tehneet töitä viimeisen 9 vuoden aikana. Nightwish on elämäntapa, henkireikä, josta emme pysty luopumaan.

Yhtälailla varmaa on ettemme pysty jatkamaan bändiä sinun tai Marcelon kanssa. Viimeisen vajaan vuoden aikana tapahtui jotain surullista, jota olen pohtinut joka ikinen päivä, aamu ja yö. Sinun asenteesi ja käytöksesi ei enää sovi Nightwishin piiriin. Sinusta on tullut esiin sellaisia piirteitä, joita en olisi uskonut vanhassa rakkaassa ystävässäni näkeväni.

Ihmiset jotka eivät puhu toisilleen vuoteen, eivät kuulu samaan bändiin.

Olemme mukana alalla jossa bisnespuoli on välttämätön paha ja jatkuva huolenaihe. Olemme myös bändi, joka on aina tehnyt musiikin sydämellä, musiikin itsensä ja ystävyyden takia. Henkisen korvauksen pitäisi aina olla maallista korvausta arvokkaampi! Nightwish on bändi, se on tunnetila.

Sinulle business, raha ja ulkomusiikilliset tekijät merkitsevät valitettavasti nykyään niin paljon enemmän kuin nuo tunteet. Koet uhranneesi itseäsi ja omaa laulu-uraasi Nightwishin hyväksi, sen sijaan että katsoisit taaksepäin sekä nykyisyyteen, mitä se on sinulle antanut.

Tästä asenteesta on osoituksena kaksi lausetta jotka minulle sanoit lentokoneessa Torontossa:

¿Minä en tarvitse enää Nightwishia.¿ sekä ¿Muista Tuomas, että voin jättää tämän bändin milloin vaan, päivän varoitusajalla.¿

Minä en pysty enää yksinkertaisesti tekemään biisejä laulettavaksesi.

Olet itsekin sanonut olevasi Nightwishissa vain vierailija. Nyt tuo vierailu päättyy, ja me jatkamme Nightwishia uudella naisvokalistilla. Tämä on varmasti yhtä suuri helpotus sinulle kuin meillekin. Olemme kaikki nielleet pahaa oloa ihan tarpeeksi.

Olet sanonut seuraavaan levyn olevan joka tapauksessa viimeisesi. Me haluamme kuitenkin jatkaa niin kauan kuin paloa riittää.

On siis aivan turhaa enää kituuttaa sitä yhtäkään levyä yhdessä.

Me neljä olemme pohtineet asiaa jatkuvasti ja ymmärtäneet, että muuta emme halua elämässä tällä hetkellä tehdä, emmekä muuta osaakaan. Joulukuun 2004 lopussa Saksassa sanoit lopettavasi seuraavaan levyyn. Sanoit myös ettet koskaan lähtisi enää kiertueelle, joka kestäisi pidempään kuin 2 viikkoa. Ilmoitit senkin, että USA:n ja Australian voimme tulevaisuudessa käytännössä unohtaa, koska keikkapaikat ja liksat ovat liian pieniä.

Olen haastatteluissa sanonut että Tarjan lähtö olisi Nightwishin loppu. Tulen ymmärtämään ihmisten reaktion että asia olisi näin. Tämä on kuitenkin minun sielunkuvani enkä ole valmis päästämään siitä irti yhden ihmisen takia. Ihmisen, joka haluaa keskittää luovuutensa muualle, jonka arvomaailma ei kohtaa omaani.

Meitä ei koskaan haitannut se, että et koskaan osallistunut sävellys/sovitustyöhön, ettet koskaan ennen levynauhoituksia käynyt laulamassa treeneissä kertaakaan. Ei se, että halusit matkustaa keikkamatkat lentokoneilla meistä erossa, aviomiehesi kanssa. Ei se, että olet bändin ehdoton keulakuva.

Kaiken paitsi ahneuden, fanien aliarvostamisen, ja lupausten rikkomisen hyväksyimme hyvillä mielin. Sovimme että Nightwish on kaikille prioriteetti vuoden 2005 loppuun asti. Silti moni asia meni sen edelle. Huippuesimerkkinä Oslon jo loppuunmyyty keikka, joka olisi pitänyt peruuttaa sen takia että sinun pitäisi treenata joulukonsertteihin, tavata ystäviä ja mennä elokuviin. Tähän sananmuotoon Marcelo peruutuksen syyn sähköpostissa laittoi. Ja tämä vain yhtenä esimerkkinä monista. Itse en suurempaa itsekkyyttä ja fanien laiminlyöntiä voi kuvitella.

Nightwish on elämäntapa ja työpaikka, johon sisältyy myös paljon velvollisuuksia. Niin toisiamme kuin fanejakin kohtaan. Kanssasi noiden velvollisuuksien täyttäminen ei enää onnistu.

Syvällä sisimmässämme emme edelleenkään tiedä kumpi teistä meidät tähän ajoi. Jotenkin Marcelo on saanut sinut muutettua siitä herttaisesta maalaistytöstä diivaksi, joka ei ajattele eikä käyttäydy enää kuten ennen. Tuntuu että olet liian varma omasta korvaamattomuudestasi ja statuksestasi.

Syytät selvästi meitä neljää pahasta olostasi ja siitä että emme kunnioita tai kuuntele sinua. Usko, että olemme aina kunnioittaneet sinua, upeana vokalistina ja ystävänä. Pitkälti sinun ehdoillasi tässä on viime vuodet menty. Sinä olit aina ainoa joka asetti keikoille lähtemisen ehdoksi suuremman keikkaliksan. Tämä ¿kaikesta korvaus ja lisää rahaa¿ ¿ asenne on se mihin kaikkein eniten petyimme!

Toivomme että jatkossa ajattelet enemmän oman sydämesi ehdoilla etkä kuuntelisi Marceloa. Kulttuurierot yhdistettynä ahneuteen, opportunismiin ja rakkauteen on vaarallinen yhdistelmä. Älä kuihduta itseäsi.

Tämä ei ole asia mistä olemme erityisen ylpeitä, mutta et antanut meille vaihtoehtoa. Kuilu on liian leveä. Ja päätös yksimielisesti meidän neljän. Olemme kulkeneet sen hetken ohi jossa asiat voidaan selvittää puhumalla.

Kaikkea hyvää urallesi ja elämääsi,

Tuomas

Emppu Jukka Marco

Ps. Tämä kirje on täysin avoin kaikille.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoo vaikka Jumala mun puolesta, niin Tarjallekin olisi pitänyt antaa tilaisuus puolustautua, eikä kaataa kaikkea paskaa hänen niskaansa.

Uskon että Tarja pärjää ilman Nighwishiääkin, kuten oli sanonutkin (Tuomaksen mukaan). Tuomas voi tunkea päänsä vaikka omaan hanuriinsa, niin mulkulta vaikuttaa.

Vierailija
42/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikuloi kuten aikuinen ihminen äläkä nimettele. Ja anna jotakin sisältöä kommentteihisi sen sijaan että jauhat tyhjää paskaa, kiroilet ja solvaat. Mutta olet varmaan niitä jotka näkevät yhtyeissä vain ne komeat ja kauniit ihanaiset miehet ja naiset ja muusta viis, musiikillisella sisällöllä ei ole sinulle paskankaan väliä kunhan on korea keulakuva keikkumassa mikin jatkeena. Sellainen puoli on kuule helppo vaihtaa ja korvata mutta mitä luulet että monista bändeistä vaikkapa tästä Nightwishistä olisi jäljellä jos ei Tuomas tekisi niitä lauluja??? Ei niin mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tällaiselle palstalle on todella tarvetta. Täällä kun saa nimettömänä haukkua tuntemattomia ihmisiä. Toivottavasti olonne helpottuu tästä paskan puhumisesta.

Vierailija
44/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja ei voinutkaan heti puolustautua,kun ei keksi mitään sanottavaa.Täytyy keksiä marraskuulle jotain tiedotustilaisuuteen.

Tarjan itsekeskeisyydestä kertoo,jo että otti latinalaisamerikkalaisen miehen,joka palvoisi häntä tulisesti.Mutta machoja kuin ovat nämä miehet niin pitää sekaantua naisen elämään ja pistää muut bändin miehet kuriin.Ja Tarjan itsekkäisiin suunnitelmiin se sopi erittäin hyvin että sai tälläisen machon tuekseen.

Vierailija
45/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luuletteko että bändin muut jäsenet ovat niin talutushihnassa että antaisivat allekirjoituksensa tuollaiselle kirjeelle jos eivät siinä olisi mukana ja niin tuntisi!! kirjeen kun on allekirjoittanut Tuomaksen lisäksi jokainen muukin bändin mies!!!!!!!!

Vierailija
46/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi sinulle tämä osa kirjeestä :

Kaikkea hyvää urallesi ja elämääsi,

Tuomas

Emppu Jukka Marco

Vierailija
47/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TT:n haastattelun. hän on niissä sanonut aivan suoraan, että NW ei ole hänen unelmatyönsä. Olen vielä muutaman vuoden etc. Menen aina keikaille eri kulkuneuvolla, kuin bändi. Minulla ei ole mitään yhteistä bändin kanssa. Omat musiikilliset ambiotioni ovat aivan muualla. Viimeksi tänä syksynä (3.9.) IL tai IS haastattelussa.

Olen itse ihmetellyt jo pidemmän aikaa, että miksi hän jatkaa bändissä jos tilanne on tämä?

Uskon, että molemmilla on mahdollisuudet jatkossa. Omilla urillaan.

Ymmärrän Tarjaa. Hän on vahingossa ajatunut hommaan, joka ei ole hänen tavoitteensa. Mutta rahaa tulee ja maine kasvaa. Hankala on siitäkään pois lähteä.

Bändin pojat ovat ilmeisesti?? olleet arkoja etsimään aiemmin uutta laulajaa. Ehkä rohkeus ei ole riittänyt.

Fiksumpaa olisi ollut hoitaa asia siistimmin! Mutta jos todella on niin että ei ole oltu puheväleissä vuoteen, niin siinä vaiheessa ei yleensä asiota saada enää puhuttuakaan. Kuten kirjeessä lukikin.

EIKÖHÄN TÄMÄ KÄÄNNYT MOLEMPIEN HALUAMAAN SUUNTAAN. SE ON SITTEN MOLEMMISTA ITSESTÄÄN KIINNI, KUINKA JATKOSSA PÄRJÄÄVÄT.

Vierailija
48/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppana kun ei ole muuta sanottavaa:-)

Vierailija
49/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

he tekivät samalla ison karhunpalveluksen TT:n tuleville projekteille. Sen olisivat saaneet jättää tekemättä - vai eikö ymmärrys riittänyt niin pitkälle? Kun haukutaan oman bändin jäsen julkisessa kirjeessä rahanahneeksi, opportunistiksi jne., herää kysymys, mikä on tällaiseksi haukutun ihmisen tulevaisuus. Jotenkin kornilta tuntuu että TT esittää joulukonsertissa " En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan..."

Pointtini on, että Holopainen olisi saanut hoitaa asian tyylikkäämmin.

Vierailija
50/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko ainoastaan Holopaista ? Ettekö anna Turuselle tilaisuutta selittää omaan näkemystään asiasta ? Tuskin teistä kukaan tietää miten asia on oikeasti. Mutta ainahan löytyy niitä tutun tuttuja, jotka mukamas tuntevat Holopaisen.

Älkää haukkuko Turusta ennenkuin tiedätte miksi tähän lopputulokseen tultiin.

Vierailija
51/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo että on aikamoinen diiva!Olisi sitten heti lähtenyt soolouralle...mutta kyllä TT.n täytyy se möntää että ilman nightwishiä hän ei olisi mikään ei sitten mikään maailmanluokan kuuluisuus..ehkä laulaisi korkeintaan oopperassa,mutta ei maailmalla!Hän kuvittelee itsestään aivan liikoja,ja on sillä pilannut koko bändin.

Vierailija
52/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on niin varmat mielipiteet asioista. Ettehän ole itse edes kyseisessä tilanteessa ikinä olleet saatikka tiedä mitä oikeasti on tapahtunut. Se on niin helppoa tuomita, kun itse ei tiedä mistään yhtään mitää.. Joo joo. Nyt turvat rullalle ja antaa nightwishin itse tehdä mitä tekevät, ilman teidän syvällisiä spekulaatioita aiheesta. Eikähän me kuulla mitä tulee tapahtumaan kun he itsekin vähän rauhoittuvat.

Vierailija
53/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon asian aika moni on unohtanut täysin. Vouhkataa vaan kuinka se TT teki sitä ja tätä. Tämä erottaminen ei olisi nostattanut näin kauheaa äimästelyä, jos kundit olisivat hoitaneet asian niinkuin olisi aikuisten ihmisten luullut osaavan hoitaa.

Mutta ehkäpä poikien tavoite olikin pilata hyvän laulajan tulevaisuuden projektit. Ja ehkä myös omansa.

Holopainenhan sanoi, että pitävät ehkä vuoden kahden tauon. Ehkä syytäkin, että häly ehtii laskeutua. Ei bändille ole kovinkaan suuri saavutus tulla muistettuna ex-laulajastaan, joka sai kenkää näin tyylittömästi.

Vierailija
54/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia hoidetaan " kuin aikuiset ihmiset" kun Tarja Turunen ei ole kokonaiseen 1v puhunut Tuomakselle lainkaan ja muillekin pojille vain vähän??? Sanopas se!!!!

Vierailija
55/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiaan, mitä jos Tuomas olisi vain ilmoittanut Tarjan saavan lähteä? Olisi saanut syyttelyt ja paskan niskaansa ihan yksin. Asiat olisi kuitenkin pitänyt perustella jossain vaiheessa ja luulen, että bändi tässä vaiheessa tasan tarkkaan tietää miten Tarja ja Marcello olisivat asian maailmalle esittäneet... Tarjan käyttäytyminen on aiheuttanut bändille niin paljon pahaa mieltä, että tämä on viimeinen hätähuuto.

Kuka ei puolustaisi omaa elämäntyötään sydän vereslihalla?

Vierailija
56/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei ole puhunut ? Oletko ollut paikalla vai kirjeestäkö niin luit ? Jospa kirje ei olekaan totta vaan keino selittää potkut, ettei fanit suutu Holopaiselle.

Vierailija
57/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Holopainen olisi halunut olla se, josta puhutaan, mutku Tarjahan on se Nighwish.

Mutta ite oon kyllä aina arvostannu Holopaista enemmän kuin Tarjaa. H:han sen musiikin tekee. muutenkin vaikuttaa kypsemmältä ihmiseltä.

Vierailija
58/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät että Tuomas ja muut kundit valehtelee? Luepa tuo kirje ihan mieli avoimena ja ajatuksella sydäntäsikin käyttäen niin aistit siinä kyllä ihan muuta kuin valhetta.

Vierailija
59/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Viimeisen vajaan vuoden aikana tapahtui jotain surullista, jota olen pohtinut joka ikinen päivä, aamu ja yö. Sinun asenteesi ja käytöksesi ei enää sovi Nightwishin piiriin. Sinusta on tullut esiin sellaisia piirteitä, joita en olisi uskonut vanhassa rakkaassa ystävässäni näkeväni.

Ihmiset jotka eivät puhu toisilleen vuoteen, eivät kuulu samaan bändiin.

Tämä ei ole asia mistä olemme erityisen ylpeitä, mutta et antanut meille vaihtoehtoa. Kuilu on liian leveä. Ja päätös yksimielisesti meidän neljän. Olemme kulkeneet sen hetken ohi jossa asiat voidaan selvittää puhumalla" .

Vierailija
60/96 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä on helppo jossitella, että jos minä en olisi ensin lyönyt niin sitten olisi tuo toinen sen tehnyt. Sillä tavalla yritetään valkopestä omat synnit, tässä tapauksessa ilkeän häväistyskirjeen julkistaminen. Ja kyllä sitä hätähuutoa saatiin sunnuntaina kuunnella, Holopainen kun ehti ahkerana poikana antaa useat haastattelutkin. Toisaalta täytyy antaa tunnustusta mediakyvykkyydestä: ensi-isku tuntui onnistuvan hyvin ja hepun selittelyt uppoavat täysillä kansaan.

Vierailija:

Toisiaan, mitä jos Tuomas olisi vain ilmoittanut Tarjan saavan lähteä? Olisi saanut syyttelyt ja paskan niskaansa ihan yksin. Asiat olisi kuitenkin pitänyt perustella jossain vaiheessa ja luulen, että bändi tässä vaiheessa tasan tarkkaan tietää miten Tarja ja Marcello olisivat asian maailmalle esittäneet... Tarjan käyttäytyminen on aiheuttanut bändille niin paljon pahaa mieltä, että tämä on viimeinen hätähuuto.

Kuka ei puolustaisi omaa elämäntyötään sydän vereslihalla?