Mies ei usko, että otan eron. Otanpas silti.
Taustaa: Muuten mukava ja kohtelias isäni petti äitiäni monen monituista kertaa. teininä päätin, että koskaan itse en mene toista pettämään ja saman vaadin myös toiselta. Muita pienempiä kielteisiä piirteitä sitten voinkin hyväksyä (esim laiskuus kotitöiden suhteen ym)
Jokaiselle aviomiesehdokkaalle olen tämän kertonut jo seurustelun alkuvaiheissa. Muutaman kanssa suhde sitten kariutuikin tähän ehdottomuuteeni. Aviomieheni oli ainakin tuolloin seurustelun alkuvaiheessa samaa mieltä kanssani, hyväksyi lähtökohtani. Ennen naimisiinmenoa kertasin muutamaankin otteeseen nämä itselleni tärkeät asiat. Samaa mieltä oli ja hyväksyi yhä kantani.
Ilmenipäs kuukausi sitten, että oli ollut sänkyhommissa työkaverinsa kanssa pikkujouluissa viime vuonna. Jos olisi edes itse kertonut katuvana tapauksen jälkeen, olisin voinutkin antaa anteeksi, mutta nyt, kun sain tietää kolmannen osapuolen kautta, ei miehellä ole mitään mahkuja.
Mies toistelee vain, ettei voinut ajatella minun olevan tosissaan, silloin kun ennen naimisiinmenoa kerroin vaativani ehdotonta uskollisuutta. ja ettei tuollaisesta nyt pitäisi vaimon välittää... Eikä usko vieläkään, vaikka eropaperit on laitettu vetämään.
Sen takia ei varmaan kertonutkaan kun muisti kuinka aiemmin olet sanonut, että ero tulee. Voimia sinulle!