Psykoexätär ja uusioperheen ihanuudet
*sisältää paljon avautumista*
Status: toisiinsa rakastuneet puolisot, kummallakaan ei tekemistä toistensa erojen kanssa, vaan ne käsitelty jo aikaisemmin. Molemmilla yksi lapsi, ikäeroa 1,5 vuotta, tyttö vanhempi. Yhteinen koti, kihloissa. Naisen tytär joka toinen vkl isällä, miehen poika viikko viikko systeemillä. Kaikki sujuu, PAITSI elämä miehen exän kanssa.
Nainen on muuttanut pojan kanssa kahden vuoden aikana (viime sunnuntaina viimeksi) viisi kertaa, on asuttu erään uroksen kanssa yhdessä, oltu raskaana, keskenmeno, heti perään uudelleen raskaaksi, nyt uros heitti pihalle, kun ei halunnut alunperinkään lasta. Jne jne. Poikaa (7 v.) raahataan iltaisin liikuntapaikoissa / duunissa mukana klo 20 - 21 aikaan.
Valehtelee ja panettelee pojalle isäänsä ja minua (onneksi poika jo niin iso, että ihan kaikkea ei usko, kun kerran isän luona kokee ihan toisin kuin äiti väittää), panettelee minua pojan eskariin, isovanhemmille jne. Rakenna tässä sitten suhdetta poikaan..ei lähde lastenvalvojalle, ei pysty kommunikoimaan. Minulla ei kuulemma ole mitään tekemistä poikansa kanssa, mikä tietenkin on pieni ongelma kun 26 vkoa vuodessa asumme samassa osoitteessa. Ja koska kasvatan tytärtäni, en voi jättää poikaa ulkopuolelle, tietenkään, vaan samat säännöt koskevat myös häntä. Äidin luona sääntöjä ei ole, ds ja wii rulettavat ihan mihin vuorokauden aikaan hyvänsä. Ruokailut ovat ihan tuskaa, pojalle vuoden paukuttanut tapoja, mutta edistys on kovin hidasta. Babysteps toki tapahtuu, mutta kun mitään niitä ei vaadita äidillä, niin aina saa aloittaa "alusta" kun hän tulee kotiin.
Mä olen välillä NIIIIIIIIN loppu, kertokaa päättyykö tuon exän hirviövalta koskaan??
Mitkään sovitut jutut eivät päde, mitään joustoa ei ole. Oltaisiin haluttu poika jouluna mukaan lomalle, ehdottomasti ei käynyt kun heillä on joulusuunnitelmia. No, poika oli istunut pelaamassa kaikki päivät kun äiti oli töissä, että sellaisia suunnitelmia. Ja tätä tämä on aina.
Kun se ihminen ei ymmärrä, että lastaanhan hän tässä eniten kiusaa ja tekee haittaa, meidät aikuiset uuvuttaa, mutta pojan päälle tekee hallaa.
Lord have mercy. Onneksi on iso rakkaus.