Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toimeentulotukea saava ostaa kalliimpia hedelmiä?

Vierailija
01.03.2011 |

Ostettiin perheelle kaksi greippiä ja niitä tarjousomenoitakin. Naapuri, oli nähnyt näiden greippien pöyristyttävän kilohinnan (3,30€). Nyt on kertonut naapurustossa, että meidän perhe käyttää sossun tukea turhuuksiin. Ostetaan kilokaupalla kalliita tuotteita ja käytetään merkkivaatteita (lahjoja lasten kummeilta).

Sitä toimeentulotukea saadaan tähän perheeseen noin 80 euroa kuussa, kun mies työttömänä ja minä pienipalkkaisessa työssä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä häpeää lapset joutuvat kantamaan koko lapsuutensa.

Vierailija
2/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niin parhaaksi katsoo. Eikä kukaan mahda mitään. Että ihan rauhassa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä naapurilta että teiltä

Vierailija
4/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä häpeää lapset joutuvat kantamaan koko lapsuutensa.

häpeä siitä, että vanhemmat ovat tyhmiä ja ennakkoluuloisia?

Vierailija
5/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä alemman sosiaaliluokan sekoilua sekä naapurilta että teiltä

oma asenteesi ja käyttäytymisesti kertoo?

Vierailija
6/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähnyt minun menevän sosiaalitoimiston ovesta sisälle. Niinpä oli päätellyt meidän tehneen hakemuksen.

ap

]Sitä häpeää lapset joutuvat kantamaan koko lapsuutensa.

[/quote]

Vierailija
7/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit itsekin että naapurit on tyhmiä ja ennakkoluuloisia, mutta et kumminkaan osannut olla hiljaa. Lapsillesi tilanne on kurja, te kyllä aikuisina selviätte.

Vierailija
8/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhuutta. Lanttua ja porkkanaa sipulilla höystettyä, siinäpä köyhän ilo.

Vierailija
9/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saa helposti käsityksen, että eletään Pyhällä Hengellä, kavereiden lainoilla sekä lantulla ja porkkanalla. Totuus on yleensä vähän toista- mutta pitäähän sitä röökiäkin saada...;)

Vierailija
10/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saa helposti käsityksen, että eletään Pyhällä Hengellä, kavereiden lainoilla sekä lantulla ja porkkanalla. Totuus on yleensä vähän toista- mutta pitäähän sitä röökiäkin saada...;)

Voi kuule, jos ihminen haluaa röökiä, niin toivottavasti sitä myös saa! Olen minäkin ostanut toimeentulotuella mm. suklaata, meikkejä, taulukoukkuja ja kirjoja. Ja seuraavasta tuesta pistän vähän syrjään ja ostan myöhemmin keväällä lentoliput Pariisiin, jos löydän halpalennot riittävän edullisesti. Hajoa tästä!

Vierailija
11/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siinä että itketään kun ollaan köyhiä ja ettei ole varaa edes lihaan, mutta samaan aikaan ne näkymättömät pennoset menevät 5€ tupakka-askeihin jne.

Vierailija
12/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on terve, velaton, lapseton, ilman muita velvollisuuksia ja vielä edullisessa asunnossa, niin tt-tuki on ihan hyvä tukimuoto. Ja ihmettelen myös ihan suurimpien perheiden tukia, koska heidän asumiskustannuksensa ovat suhteessa paljon pienemmät kuin pienemmissä asunnoissa.

Mutta tuohon väliin mahtuu niitä oosuhteita, joissa tuki kyllä riittää laskuihin ja jonkinlaiseen ruokaan, mutta jos mitään yllättävää tpahtuu, niin ollaan pulassa.

Ja mulla on se käsitys, että noille elämäntapajuopoille olisi jotain järjestelmiä, että ruokakaupasta pystyvät hakemaan vain ruokaa ennalta sovitusti, eikä raha edes käy heidän tilillään, eli ei mene viinaan? (En tiedä, että mistä se viina sitten heille tulee..) Ja miksi heille ei tule karenssia työkkäristä?

Vierailija
13/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siinä että itketään kun ollaan köyhiä ja ettei ole varaa edes lihaan, mutta samaan aikaan ne näkymättömät pennoset menevät 5€ tupakka-askeihin jne.

En itse polta koskaan, mutta ymmärrän kyllä, että jos tuntee tarvetta polttaa, voi olo olla aika ahdistava, jos ei saa tupakkaa.

Vierailija
14/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

summa että vaikka pistäisit setelit tötterölle ja tunkisit persuuksiisi, niin sillä ei olis mitään merkitystä.

Vierailija
15/15 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et suuri osa niistä ammattijuopoista on laitettu jollekin työkyvyttömyyseläkkeelle ja ne saa ilman mitään joka kuukausittaista paperisählää suoraan jonkun minimituen.Ja niissä piireissä se tarjoo kellä sillä hetkellä rahaa ja seuraavalla joku toinen.Helsingissä olen nähnyt miten sekakäyttäjät ja narkit pahoinpitelee, pelottelee ja uhkailee vanhoja alkoholisteja ja vie ne rahapäivänä pankkiin ja vie niiltä rahat kulman takana.=(

En tiedä itsekään miten toin nyt greippien ostoon liitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä