Mitä pitäisi ajatella ihmisestä, jonka seurassa
vietetyn ajan jälkeen on aina jotenkin ahdistunut olo, ja sitä tapaamista kelaa edestakaisin päiväkausia?
Joka jotenkin kääntää kaikki asiat päälaelleen ja väittää muiden tekevän niin?
Ja tämä ei ole yksin minun kokemukseni.
Kommentit (7)
omien sanojensa mukaan hänellä on kyllä ihania ystäviä.
Olosuhteiden pakosta joudun olemaan tekemisissä. Ei toki (onneksi) päivittäin eikä edes viikoittain.
henkilökohtaisia asioitasi, elä osallistu keskusteluihin muista ihmisistä, luota omiin ensivaikutelmiisi ja päätä, että asiat ovat mitä ovat kunnes toisin todistetaan.
Manipuloivia ihmisiä on joka lähtöön. Toiset tekevät sitä tietoisesti, toiset huomaamattaan. Muista siis, ettet muuta mielipiteitäsi hänen johdattelemanaan. Pidä keskustelu yleisissä asioissa.
kokemusta tälläisesta ihmisestä, jonka kanssa olen vain puhelimitse yhteydessä kylläkin. Syynä tähän pitkä välimatka nykyisin. Mutta aina niiden keskusteluiden jälkeen olen useamman päivän ahdistunut. Jos puhumme vain ja ainoastaan hänen asioistaan ja mielipiteistään kaikki menee hyvin ja itselleni jää suht mukava olo. Mutta jos kerron jotain omasta elämästäni/kuulumisistani hän tosiaan kääntää asiat päälaelleen ja mulle tulee täysin "tyhmä" olo. Hän suhtautuu jotenkin kauhean ylimielisesti elämääni, jopa ivallisesti. Vaikka siis puhuttaisiin ihan "tavallisia" asioita. Olen tietoisesti pyrkinyt välttämään näitä puheluja, omaa aikaansa ei kannata näihin tuhlata. Luota siis omaan vaistoosi ap.
ketään jolla olisi jotain kokemusta vastaavasta/muuten ajatuksia?
jotka kannattaa sulkea pois elämästään. Kuvaamasi kaltainen henkilö kuulostaa juuri sellaiselta ihmiseltä. Ei välien katkaiseminen ole kivaa, mutta joskus on vaan tehtävä niin.
jokin erityinen piirre, kellot soittavat kaikkea mytomaniasta alkaen. Kierrä kaukaa. Tuollaisten ihmisten seurassa saattaa mennä monta vuotta ja vasta välimatka saa tajuamaan miten kummalliseen verkkoon hän on pikkuhiljaa punonut kaiken.
Onko hänellä oikeita, todellisia ystäviä paljon vai ei lainkaan?