Mistä matkakohteesta ET pitänyt?
Kaikkia paikkoja sitä aina hehkutetaan, mutta onko jotain mistä ET pitänyt.
Itse en pitänyt
- Tallinna eka kerralla käydessä järkytys (17 v. sitten), oli vielä niin kehitystasolla. meni TODELLA monta vuotta ennenkuin menin uudelleen. En tykkää paikasta hirveästi edelleenkään.
- Thaimaasta en tykännyt myöskään, kallista ja koko maan tyyli ja korruptio ärsyttää, kehitysmaa.
- Kanarian saaret myös ihan kakkaroosimeininkiä, eivät välitä saada taskuvarasjengejä kuriin.
Kommentit (85)
Itse en kauheasti välittänyt Bulgariasta: ranta oli huono ja aika askeettinen luonnoltaan ym.
siihen nähden ainakin kun aina väitetään että siellä on niin halpaa. Phuketin hinnat on ihan suunnilleen samaa kuin Välimeren kohteissa, jotkut asiat jopa kalliimpia. ap
me oltiin tänä talvena ja nyt siellä on todella hinnat noussett 20% ja lisäksi vielä haittaa euron huono kurssi, eli nyt on kyllä aika "kallista". Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista.
ap
perustelut: hotellialueet hienoja, mutta hotellien ulkopuolella ei yhtikäs mitään. Kuolleita koiria tienvarsilla yms :(. Eli jos Mauritiukselle menee niin kannattaa tosissaan panostaa siihen hotelliin, koska siellä sitä käytännössä tulee sitten se koko loma oleskeltua, muualla ei yksinkertaisesti ole mitään näkemisen arvoista! Meillä oli 5 tähden hotelli, ja on muuten ainoa hotelli ikinä, missä huoneessamme on vilissyt torakoita :((. Samoin lentokentälle kun meni illalla niin ensimmäinen asia mitä näki oli kamalat torakkalaumat valokeilassa, hyi!! Joo, tropiikissa ollaan ja siellähän ötököitä piisaa, mutta missään muualla tropiikissa missä olen ollut ei ole ollut tuollaista kuin Mauritiuksella. Se oli todella pettymys, ei tosiaankaan mikään paratiisisaari miksi sen kuvittelin, rannatkaan ei ollut läheskään niin hienoja kuin esim. Karibialla! Lisäksi sain sieltä jonkun ihmeellisen mahapöpön, joka kesti yli kuukauden vielä kotiintulon jälkeenkin :(. Eli ei jäänyt kyllä siitä paikasta mitään positiivisia fiiliksiä.
en varsinaisesti minäkään, tosin se ei ollut NIIN hirveä kun olin kuvitellut eli oli melkein ihan ok yllätys. Siksi en sitä listannut.
Tosin meillä oli aika hyvä hotelli. (Alanyassa)
Mutta on sekin aika kakkaroosimaa (esim. sukellusretken lainakamat vuoti ja laitteet tyhjeni kesken, ja veneet aika järkkyjä ja autokyyti millä tultiin kun retki keskeytyi meiltä jne.)
Sinne kuitenkin EHKÄ voisin mennä vielä uudestaan, jos ois pakko päästä mahd. halvalla vaan johonkin ja sais todella halvan matkan ja johonkin huippuhotelliin. En muuten.
ap
Olen viettänyt yhden parhaista lomistani siellä. Sieltä löytyy todellista luxusta ja palvelua huippuhotelleista.
Mutta joissain turistirysissä kamalia lääviä!
Likainen, venäläisten kansoittama, ei mitään aitoa, alkuperäistä, paikallista nähtävää...
Phuketin kalleutta valittavalle "Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista". Ööh, missä päin maailmaa turistituotteet ovat halpoja ja paikallinen ruoka kallista? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä?
P.S. 200 metriä pääkaduilta sivulle syö ja juo edullisesti missä vaan maailmassa.
t: aina edullisesti Pariisissa elellyt
Liikenne ihan kamalaa. Huumeruiskuja kaduilla yms. 90-luvulla.
en varsinaisesti minäkään, tosin se ei ollut NIIN hirveä kun olin kuvitellut eli oli melkein ihan ok yllätys. Siksi en sitä listannut.
Tosin meillä oli aika hyvä hotelli. (Alanyassa)Mutta on sekin aika kakkaroosimaa (esim. sukellusretken lainakamat vuoti ja laitteet tyhjeni kesken, ja veneet aika järkkyjä ja autokyyti millä tultiin kun retki keskeytyi meiltä jne.)
Sinne kuitenkin EHKÄ voisin mennä vielä uudestaan, jos ois pakko päästä mahd. halvalla vaan johonkin ja sais todella halvan matkan ja johonkin huippuhotelliin. En muuten.
ap
ja ajattelin että maa on mun osaltani nähty, mutta nyt keväällä ollaan miehen kanssa lähdössä Belekiin golffaamaan, kun ei muutakaan lämmintä paikkaa keksitty viikon lomaksi. Sitä on kyllä kehuttu, että olisi siisti paikka ja hotellikin on viiden tähden, mutta saa nähdä...
Likainen, venäläisten kansoittama, ei mitään aitoa, alkuperäistä, paikallista nähtävää...
Phuketin kalleutta valittavalle "Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista". Ööh, missä päin maailmaa turistituotteet ovat halpoja ja paikallinen ruoka kallista? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä?
P.S. 200 metriä pääkaduilta sivulle syö ja juo edullisesti missä vaan maailmassa.
t: aina edullisesti Pariisissa elellyt
löytyi muovitulipaikoista ja todella halvalla! Mitään krääsää nyt en ostelee muutenkaan, joten en osaa turistituotteita kommentoida.
heikko hygieniataso, karsee tyrkyttäminen joka paikassa, liian kuuma, ei mitään nähtävää, ei tykätty
ja siellä sunny beach.
Lähdettiinkin kyllä sillä mentaliteetillä kaks kesää sitten että nopasti vaan äkkilähdöllä johonkin aurinkoiseen paikkaan että siinä mielessä oli sitä mitä haettiinkin, mutta
se likaisuus, huutelevat ukot, taskuvarkaat ym. oli kyllä niin miinusta ja hanurista etten toiste mene!!
Likainen, venäläisten kansoittama, ei mitään aitoa, alkuperäistä, paikallista nähtävää... Phuketin kalleutta valittavalle "Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista". Ööh, missä päin maailmaa turistituotteet ovat halpoja ja paikallinen ruoka kallista? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä? P.S. 200 metriä pääkaduilta sivulle syö ja juo edullisesti missä vaan maailmassa. t: aina edullisesti Pariisissa elellyt
olen törmännyt samaan ennenkin.
Kukaan ei saisi sanoa, että Thaimassa ja just Phuketissa ei enää ole niin halpaa, kuin yleisesti mainostetaan ja uskotaan.
Thaimaalaiset ITSE siellä (taksikuskit ja muut) sanoivat ihan samaa, ja sanoivat myös että Phuket on kallis.
Eikä siellä ole mitään halpaa "sivukatua", samaa turistialuetta kaikki jos olet jossain Katalla tai Karonilla tai Patongilla vaikka.
Miten sä nyt voit ylipäänsä keksiäkään verrata Pariisin kaupunkirakennetta johonkin Thaimaan turismille rakennetun alueen rakenteeseen?
Ja puhun turistitavarasta ja -ruoasta, kun sitä siellä nyt perusturisti haluaa ostaa. Esim. vaatteita aina sanotaan että on halpaa tuoda, mutta kyllä Suomessa saa Tarjoustalon / H&M:n yms. alennusmyynneistä samaan hintaan, ja vähintään samaa laatua.
Mielestäni ihan turha tulla puhumaan jos ei ole itse käynyt Phuketissa, tai jos käynnistä on jo 1-2 v. tai kauemmin aikaa, siellä on kyllä hinnat muuttuneet - en ole ainoa joka tätä sanoo.
Mutta olen havainnut jonkun ihme Thaimaa-uskonnon vallalla olon, esim. nytkään kukaan ei kyseenalaistanut kun arvostelin myös Tallinnaa ja Kanarian saaria, mutta Thaimaata ei saisi arvostella - miksi??
ap
siistiä, puhdasta, hygieenistä. upeat hotellit, huippu allasalueet, mieletön ruoka. suosittelen, jos et kaipaa kulttuuria ja nähtävyyksiä!
itse en ole käynyt, mutta sukulaiset ja tutut jotka käyneet, ei myöskään tykänneet.
Naiset jos liikkui Egyptissä keskenään, oli hankalaa kun eivät yhtään kunnioittaneet vaan käyttäytyivät tosi törkeästi kaupoissa jne., yrittivät väkisin vetää kauppaan ja huijata ja myydä kalliilla yms.
Ja Bulgaria oli likainen, huonoa ruokaa ym.
Eli nämä siis tuttujen ja sukulaisten kokemuksia, näköjän hyvin samoja kuin muilla tässä ketjussa.
ap
Likainen, venäläisten kansoittama, ei mitään aitoa, alkuperäistä, paikallista nähtävää... Phuketin kalleutta valittavalle "Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista". Ööh, missä päin maailmaa turistituotteet ovat halpoja ja paikallinen ruoka kallista? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä? P.S. 200 metriä pääkaduilta sivulle syö ja juo edullisesti missä vaan maailmassa. t: aina edullisesti Pariisissa elellyt
Kukaan ei saisi sanoa, että Thaimassa ja just Phuketissa ei enää ole niin halpaa, kuin yleisesti mainostetaan ja uskotaan.Thaimaalaiset ITSE siellä (taksikuskit ja muut) sanoivat ihan samaa, ja sanoivat myös että Phuket on kallis.
Eikä siellä ole mitään halpaa "sivukatua", samaa turistialuetta kaikki jos olet jossain Katalla tai Karonilla tai Patongilla vaikka.
Miten sä nyt voit ylipäänsä keksiäkään verrata Pariisin kaupunkirakennetta johonkin Thaimaan turismille rakennetun alueen rakenteeseen?Ja puhun turistitavarasta ja -ruoasta, kun sitä siellä nyt perusturisti haluaa ostaa. Esim. vaatteita aina sanotaan että on halpaa tuoda, mutta kyllä Suomessa saa Tarjoustalon / H&M:n yms. alennusmyynneistä samaan hintaan, ja vähintään samaa laatua.
Mielestäni ihan turha tulla puhumaan jos ei ole itse käynyt Phuketissa, tai jos käynnistä on jo 1-2 v. tai kauemmin aikaa, siellä on kyllä hinnat muuttuneet - en ole ainoa joka tätä sanoo.
Mutta olen havainnut jonkun ihme Thaimaa-uskonnon vallalla olon, esim. nytkään kukaan ei kyseenalaistanut kun arvostelin myös Tallinnaa ja Kanarian saaria, mutta Thaimaata ei saisi arvostella - miksi??
ap
ollaan ah niin sivistyneitä ja parempaa väkeä kun käydään vain siellä suunnalla lomalla ja mikään ei ole huonosti ja mistään ei saa kommentoida negatiivisesti.
Paikka oli liian turistirysä. Paikallisia hädin tuskin näki koskaan. Kaupungissa vain hotellia ja ravintolaa vierivieressä, eikä mitään kiinnostavaa, paikallista.
Toisaalta oli kyllä lämmintä ja rauhallista, mutta eksotiikka puuttui.
Kukaan ei saisi sanoa, että Thaimassa ja just Phuketissa ei enää ole niin halpaa, kuin yleisesti mainostetaan ja uskotaan.Thaimaalaiset ITSE siellä (taksikuskit ja muut) sanoivat ihan samaa, ja sanoivat myös että Phuket on kallis.
Miten sä nyt voit ylipäänsä keksiäkään verrata Pariisin kaupunkirakennetta johonkin Thaimaan turismille rakennetun alueen rakenteeseen?Ja puhun turistitavarasta ja -ruoasta, kun sitä siellä nyt perusturisti haluaa ostaa. Esim. vaatteita aina sanotaan että on halpaa tuoda, mutta kyllä Suomessa saa Tarjoustalon / H&M:n yms. alennusmyynneistä samaan hintaan, ja vähintään samaa laatua.
ap
Hyvänen aika sentään kun jotain ärsyttää näemmä se, että on tykännyt Phuketista ja syönytkin siellä halvalla?
itse en ole käynyt, mutta sukulaiset ja tutut jotka käyneet, ei myöskään tykänneet.
Naiset jos liikkui Egyptissä keskenään, oli hankalaa kun eivät yhtään kunnioittaneet vaan käyttäytyivät tosi törkeästi kaupoissa jne., yrittivät väkisin vetää kauppaan ja huijata ja myydä kalliilla yms.
Ja Bulgaria oli likainen, huonoa ruokaa ym.
Eli nämä siis tuttujen ja sukulaisten kokemuksia, näköjän hyvin samoja kuin muilla tässä ketjussa.
ap
Aasian suunta kiinnostaa. Egyptistäkin täytyy todeta, että esim. El Gouna on tosi rauhallinen paikka, samaten Hurghadassa ja Sharmisssa on kivoja alueita ja rantoja ja hyviä hotelleja. Olen käynyt Egyptissä viidesti ja jatkossakin tulee varmaan käytyä.
Marmaris: Saimme kaikki hirveän vatsataudin. Hinnat puuttuivat tavatoista. Miehet koko ajan ehdottelemassa. Tyrkyttäminen.
Mallorca: Jättitorakat & paikallisten ylimielisyys.
me oltiin tänä talvena ja nyt siellä on todella hinnat noussett 20% ja lisäksi vielä haittaa euron huono kurssi, eli nyt on kyllä aika "kallista". Thairuoka halpaa mutta muu ruoka, minimarkettien tuotteet, matkamuistot, vaatteet, juomat, retket, taksikyydit, ei mitään kovin halpaa, osin jopa kallista.
ap