Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maitohappobakteereista

Vierailija
01.03.2011 |

Minkä takia maitohappobakteereita kannattaisi syödä antibioottikuurin aikana ja/vai jälkeen? Meillä harvoin on ollut kellään antibioottikuuria. Nyt sitten koululaispoika sai kolme peräjälkeen ja vihdoin parani, mutta saman tien iski mahatauti, siis oksennustauti. Olisikohan maitohappobakteerit peräti voineet estää tuon taudin? Siis ovatkohan ne suolistobakteerit nyt niin huonolla tolalla, että iskee helposti juuri jokin mahatauti? Harmittaa vaan kun ei niitä oltu annettu. Nyt tietysti heti kun pystyy ottamaan. En ole näemmä ollenkaan varautunut sairasteluihin. Ei olllut kuin vanhentuneita kuumelääkkeitä, kun kuumeilu alkoi. Täytynee pitää parempaa huolta lääkevarastosta. Mitähän siellä pitäisi olla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottikuurin kanssa. Useiden antibioottikuurien aikana saattaa suolistoon kehittyä clostridium-bakteeri, joka pitää taas hoitaa uudella antibioottikuurilla.

Vierailija
2/5 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syöttänyt esikoiselle jo pitkään maitohappobakteereja, kun hänellä on ollut koko lapsuutensa ajan oikukas maha. On ollut vähän väliä ripulia ja yökötystä, lähes oksentelua. Nyt on oireet hävinneet. Luulen että on auttaneet.

Maitohappobakteereja kannattaisi syödä oikeastaan koko ajan, sitten kun antibiootit alkaa, on oikeastaan jo vähän myöhäistä aloittaa niitä. Niiden vaikutuksen alkaminen kestää kuitenkin muutaman päivän. Eikä niitä saa antaa samaan aikaan antibiootin kanssa.

Joskus juotin lapsilleni gefilus-maitoa, se oli tehokasta, eikä antibioottikuurin alkaessa maha mennyt sekaisin. Mutta nyt on laktoosi-intoleranssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden vaikutuksen alkaminen kestää kuitenkin muutaman päivän. Eikä niitä saa antaa samaan aikaan antibiootin kanssa.

kanssa samanaikaisesti!!!!!Mistä moista perätöntä tietoa olet saannut? Olen terkkari ja vähän eri mieltä!

Vierailija
4/5 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

astmalapsille useampikin lastenlääkäri on suositellut maitohappobakteereja. Parantavat tutkimusten mukaan vastustuskykyä myös flunssia yms. vastaan.

Maitohappobakteeria ei saa tosiaan antaa samalla kerralla kuin antibiootin.

Vierailija
5/5 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maitohappobakteereita on turha syödä heti kuurin alusta, vaan aloittaa parisen päivää ennen kuurin loppumista ja jatkaa sitten ainakin viikon päivät. Alku menee hukkaan, koska ne maitohappopöpöt kuolee ihan samalla tavalla kuin muutkin pöpöt sen antibiootin vaikutuksesta.

Ja tosiaan sitten kun ottaa niitä maitohappobakteereita, niin pitäis olla ainakin muutaman tunnin väli antibiootteihin, ettei ne pöpöt heti kuole.

Mut kyllä mulla ainakin aina antibioottikuurin jälkeen on vatsa herkempi, vaikka miten olis maitohappobakteereita syönyt.