MISTÄ kannattaa hankkia hammasimplantti?
Eli yksi omistani on poistettu. Haluaisin kokemuksia keinohampaasta... paljonko maksoi, missä teitte, oletteko olleet tyytyväisiä, sattuiko toimenpide, kauanko aikaa kului kunnes kaikki oli taas "ennallaan"...
Kommentit (17)
KIITOS vastauksista! Kyse siis HELSINGISTÄ, anteeksi että unohdin sanoa. Painan mieleen tuon Paatsamon!
Onko muita kokemuksia?
Onko toimenpide KIVULIAS? Mulla ienkohta josta hammas poistettiin on jo "kuihtunut". Onko kovin tuskallista laittaa siihen vielä hammas???
Hinta on sivuseikka. Hampaat on tärkeet :-)
Kunta maksoi, koska hampaita puuttui synnynnäisesti mutta yhden hampaan hinta olisi ollut joku pari tonnia tai jopa enemmän. Itse sain kolme uutta hammasta ja koko hommassa kesti noin vuoden ajan. Toimenpide ei sattunut lainkaan, ainoastaan muottien ottaminen ja puuduttaminen tuntuivat ikävälle.
Ensimmäiseksi minulle porattiin leukaluuhun ruuvit ja tikit olivat parisen viikkoa. Ei haitannut lainkaan elämistä, pari ensimmäistä päivää söin keittoruokaa, sillä tikkien kohdat olivat hieman arat. Leukaluuta paranneltiin sitten puolisen vuotta, jonka jälkeen kiinnitettiin varsinaiset implantit. Implantit olivatkin heti käyttövalmiit, eikä minun tarvinut parannella niitä lainkaan.
Itse olen ollut valtavan tyytyväinen näihin kolmeen ja elämänlaatukin parani huomattavasti. Uusia hampaita ei ulkopuoliset erota ja syöminenkin on helpottunut hurjan paljon :) Minulle sattui vielä maailman ihanimmat hammaslääkärit, joten pitkätkin ajat suu ammollaan menivät joutuisasti.
Hei!
Ei siis Helsingissä mutta lähellä kuitenkin. Tapiolan Keinojuuriklinikka ja siellä Pekka Asikainen, aivan huippu! Hänellä käy potilaita ympäri Suomen ja on todella taitava ja asiantunteva. Suosittelen lämpimästi!
Täysin etimieltä tuosta mainitusta keinojuuriklinikka. Kokemuksia aivan käsittämättömän huonoja: keinojuuri ei kovetu,liimattu kruunu pysyi paikallaan,takuut ei pidä paikkansa,keraamiset kruunut tehdään huolimattomomsti. Tämmöisiä kokemuksia Keinojuuriklinikka tarjoaa ja mitään ei hyvitetä.En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Täysin etimieltä tuosta mainitusta keinojuuriklinikka. Kokemuksia aivan käsittämättömän huonoja: keinojuuri ei kovetu,liimattu kruunu pysyi paikallaan,takuut ei pidä paikkansa,keraamiset kruunut tehdään huolimattomomsti. Tämmöisiä kokemuksia Keinojuuriklinikka tarjoaa ja mitään ei hyvitetä.En suosittele.
Eiköhän tuo mielipiteesi tullut nyt useamman vuoden liian myöhään?
Tais olla tuo edellinen kommentoija itse Asikainen !! Huonosta palvelusta ei ole koskaan liian myöhäistä kertoa muillekkin !!
Älkää vaan erehtykö, lupailee ja lupailee ja lupailee mut homma ei vaan edisty koska houkuttelee uusia uhreja ja itse työ lopulta epäonnistuu. Asiakas maksaa tietty kaiken.
Tunareita tuossa Keinojuuri Klinikka :lla riittää, asiantutijat ovat jo lähteneet ajat sitten.
Tuskaisia kokemuksia. En suosittele !!!!
Entä tampereelta kokemuksia? Ei taida alle 2000 saada mitään?
Oletko kysynyt hammashoitolastasi, että missä Helsingissä saa erikoishammashoitoa? Yhteys terveysasematasoisen hammashoitolan johtavaan hammaslääkäriin, sillä hän saattaa voida antaa sinulle lähetteen erikoishammashoitoon. Jos ei anna, niin säästävät. Yrittävät saada sinut maksamaan itse enemmän yksityisellä. Ota selvää.
Itse sain julkiselta riittävän painavilla syillä, mutta silti vei aikaa, että löytyi johtava hammaslääkäri, joka antoi tarvittavan lähetteen. Tuntuu, kuin olisi taloudelliset kiintiöt. Alkuvuodesta sain lähetteen.
Suomessa hinta noin 2500€ yksi imblantti. Puolassa 500€, italiassa 1200€ jne.
Tapiolan keinojuuriklinikalle on tullut uusia hammaslääkärietä, onneksi. (v. 2020).
En suosittele Pekka Asikaista. Jonkun asian osasi, mutta ei kokonaisuutta. Suhtautuminen välinpitämätöntä. Puudutti aina, niin että vedet silmistä valui. Vasta jälkeenpäin sain tietää, että sen voi tehdä kivuttomastikin.
Minullakin todella huonoja kokemuksia Keinojuuriklinikan Pekka Asikaisesta. 5 vuoden takuulla ei mitään merkistystä, vuosittaiset kontrollit pelkkää rahastusta.
Liettuassa teetätin itse.
Kauemmaskin voi tietty mennä, mutta noinkin lähellä oli todella edullista ja ammattimaista työtä.
Onko kokemuksia Viron hintatasosta?
Mulle laitettiin yksityisellä valtava määrä implantteja nukutuksessa mutta onneksi sossu maksoi kaikki laskut. Villi nuoruus vei hampaat. Puoli vuotta tai jotain siinä meni mutta nyt on hymy kuin filmitähdellä :)
Aika pitkä aika vastauksesta, mutta kokeillaan silti. Missä Liettuassa kävit ottamassa ja minkälainen kokemus oli, ja paljonko tuli hintaa? Itsellä perhettä siellä niin olisi kätevää käydä samalla kun kyläilee. :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hinta noin 2500€ yksi imblantti. Puolassa 500€, italiassa 1200€ jne.
Asun Italiassa ja aktuellisti minulla on kahdelta eri hammaslääkäriltä kustannusarvio implantaatteihin. Toinen on 1.800 e ja toinen 2.100 e yhdelle implantille.
minulle laitettiin 2010, eli 2poistettiin hammaslääkärin pilatessa juurihoito!toukokuussa laiteettin ne ruuvit ja elokuussa laitettiin ne "hampaat"paikalleen! Suukirugi oli sielä suomenkokenein tässä asiassa eli juha paatsamo!jännitin kovasti ruuvien laittoa mutta hyvä puudutus ja nopea toimenpide!huom olen piikkikammoinen!ainoa miinus oli hinta, eli kelalkorvauksen jälkeen n 4600eur, eli n 2300 eur /hammasimplantti!