Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi antoi sitten 3v lapselleni, voi ihanuus, HUULIHERPKSEN!!

Vierailija
28.02.2011 |

Elikkäs on niin tyhmä akka että laittoi lapselleni omnaa huulirasvaansa lapselleni kun oli kuivat huulet. anopilla jatkuvasti rakko huulessa ja nyt on mun lapsellakin! meillä vanhemmilla ko. virusta ole. mä täällä olen aivan pistoksissani ja murehdin lastani. harmittaa ihan vietävästi kun en suojellut lastani tarpeeksi. pieni, kaunis viaton lapseni, jonka mummo tartutti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävä vaiva, mutta aika voimakas reaktio? Kun mulle iskee huuliherpes niin laitan laastarin päälle ja menoksi. Kukaan ei edes huomaa mitään, enkä varmasti pidä itseäni "erillään muista". Vai oliskohan se hyvä tekosyy saikkuun?

Onneksi hän on aina tajunnut pitää itsensä erillään muista silloin kun herpes kukkii. Minusta se on oksettava tauti, ei voi mitään.

Ei ne laastarit ole huomaamattomia, vaikka sellaisiksi mainostetaan. Lähinnä naurettavan näköisiä. Itse pidän niitä siksi, että toivon niiden vähän estävän sitä, että virus tarttuisi lapsiimme. Mutta ei munkaan mielestä huuliherpeksenkään aikaan normaalielämää tarvitse muuttaa tai vältellä muita.

Mun mielestä se on kyllä sen verran kurja vaiva, että olisin surullinen, jos lapsillemme se puhkeaisi. Vaikka joku yllä toisin väittikin, eihän herpesrakkulaan nykyäänkään ole mitään toimivaa lääkitystä. Nuo laastaritkin lähinnä peittävät, lieventävät ja nopeuttavat paranemista.

Itse ainakin yritän kaikin keinoin välttää, että lapsemme saisivat huuliherpeksen. Vaikka tiedän, että lähes kaikki ovat viruksen kantajia ja että mitä todennäköisimmin hekin viruksen jossain vaiheessa elimistöönsä saavat.

Meilläkin on sama tilanne kuin ap:llä, anoppi ei jaksa välittää huuliherpeksestään tai varoa sen tarttumista. Aikanaan tartutti poikaansa, eli mieheeni. Ja minä omaa tyhmyyttäni ilmeisesti sain sen mieheltäni (isällänikin se on, mutta puhkesi minulle vasta tavattuani mieheni).

Vierailija
2/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en tunne ketään jolla olisin rakkulan nähnyt joskus, ala-asteella luokallani oli yksi tyttö jolla oli, mutta sen jälkeen en ole nähnyt kellään.

Minun tai miehen suvussa ei kellään ole koskaan ollut rakkuloita ja hyvä niin.

Mutta ymmärrän kyllä että harmittaa jos anoppi on tosiaan noin typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös päiväkodin aikaan herpes selässä. Harvinainen, muttei mahdoton.

Vierailija
4/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina ne, joilla on herpes, väittävät sen olevan kaikilla ihmisillä?

Työpaikallani tiedän yhden, jolla on herpes (työpaikallani on 30 työntekijää). Hän aina suureen ääneen vakuuttaa, että on tuo herpes meillä muillakin.

Aha, eipä oo vielä näkynyt. Ja toivottavasti ei tulekaan.

Vierailija
5/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ihmetellyt ihmisten vastuuttomuutta tässä asiassa, sillä vaikka toisille herpes tulee tosi harvoin, toisilla se voi olla lähes koko ajan ja aiheuttaa hermokipua kasvoihin yms. Lapsella voi myös mennä silmään ja vahingoittaa näköä.

Ymmärrän kiukkusi todella hyvin!!

Vierailija
6/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla tosi kurja vauiva, erityisesti lapsella, jolla voi levitä silmiinkin. Ystäväni aikoinaan sai poikakaveriltaan ja joutui viikoksi eristettyyn huoneeseen sairaalaan, koska levisi koko kasvoalueelle. oli tosi kipeä.

Onhan se ärsyttävä vaiva, mutta aika voimakas reaktio? Kun mulle iskee huuliherpes niin laitan laastarin päälle ja menoksi. Kukaan ei edes huomaa mitään, enkä varmasti pidä itseäni "erillään muista". Vai oliskohan se hyvä tekosyy saikkuun?

Onneksi hän on aina tajunnut pitää itsensä erillään muista silloin kun herpes kukkii. Minusta se on oksettava tauti, ei voi mitään.

Vierailija
7/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarttuu siinä kuin papilloomavirus tms. mutta voi toki olla hiljaiselossa vuosia. Toisilla taas aktivoituu koko ajan.

Suusta voi muuten tarttua myös sukuelimiin suuseksisssä

Vierailija
8/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy, ei sitten mitään. Mutta joo, onhan se ärsyttävää silti, ja laastaria pitää vaihtaa aika tiuhaan koska sinne alle kerääntyy sitä nestettä ja muuta ihanaa. Plus rakkula voi olla kipeä/arka, varsinkin jossain hankalassa paikassa (mulle tulee usein sieraimen sisäpuolelle).

Ei ne laastarit ole huomaamattomia, vaikka sellaisiksi mainostetaan. Lähinnä naurettavan näköisiä. Itse pidän niitä siksi, että toivon niiden vähän estävän sitä, että virus tarttuisi lapsiimme.

Vierailija
9/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla oikeus ollakin tuohtunut. Minkä takia se anoppi survoo ylipäätään lapsen huulille tai suuhun mitään sellaista mikä on ollut toisella käytössä? Eikö sille todella tullut mieleen et herpes tarttuu? Kai suutuit edes sille kunnolla. Meillä loppus mummon hoitamiset siihen paikkaan!

Vierailija
10/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huuliherpes myös, olen sen äidiltäni tod.näk. saanut. Mitään en niin toivo kuin etten sitä omille lapsilleni tartuttaisi! Todella, todella kamala tauti :( Rakkulat sattuvat ja näyttävät kamalilta ja näin ollen masentavat minua itseäni aina puhjetessaan.

Olen saanut onneksi estolääkityksen, eikä rakkuloista ole moneen vuoteen tarvinnut kärsiä, huh...

Vierailija
11/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurja, ikävä, vakavakin ehkä tuossa mainitsemassasi esimerkissä, mutta tuon yhden mielestä oksettava vaiva jonka kantajan pitäisi pysyä eristyksissä muista. Mielestäni hieman eri asia kuitenkin. t. 10

Se voi olla tosi kurja vauiva, erityisesti lapsella, jolla voi levitä silmiinkin. Ystäväni aikoinaan sai poikakaveriltaan ja joutui viikoksi eristettyyn huoneeseen sairaalaan, koska levisi koko kasvoalueelle. oli tosi kipeä.

Vierailija
12/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu myös siitä kuinka aikaisessa vaiheessa aloittaa hoidon heti kun huomaa että herpes on taas aktivoitumassa. Yhdellä ystävälläni ei oikeastaan koskaan näy kun hänellä on herpes, laittaa voidetta heti kun tuntee kutinaa huulessa. Se taas saa aikaan sen että koko homma on ohi lyhyessä ajassa tai huuleen tulee yksi pieni rakkula.

Itselläni puolestaan ei edes tunnu kutinaa, huuli kipeytyy vasta siinä vaiheessa kun rakkula (iso sellainen) ponnahtaa pintaan. Rakkulan muodostus tapahtuu yön aikana, joten aamulla hampaanpesulle mennessä huomaan että jaa, taas siellä rakkula olla möllöttää. Onneksi herpekseni ei aktivoidu usein, viimeksi on tainnut olla 2 vuotta sitten.

Vierailija
13/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nauramatta tuolle aloitusviesti viimeiselle lauseelle. Ihan kuin lapsi olisi saanut vähintäänkin aidsin.

Onhan tuo herpes ikävä homma, mutta usko tai älä, lapsesi voi elää ihan tasapainoista ja onnellista elämää....

Vierailija
14/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla voi olla tosi kivulias. Tärkeintä on kuitenkin hoitaa se heti kun oireet alkavat, silloin ei rakkulavaihetta edes näe.

Vierailija
15/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan syyttä.

Vierailija
16/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rakkula saattaa olla vain pienen pienen finnin näköinen, eikä sitä edes ymmärrä herpekseksi.

Sama juttu sukuelinherpeksellä, lähes kolmasosalla se on, mutta useimmat kantavat virusta tietämättään.

Vierailija
17/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Primaarinen HSV-infektio syntyy, kun virus tunkeutuu elimistöön esimerkiksi limakalvossa tai ihossa olevasta vauriokohdasta. Infektion saajat ovat yleensä lapsia tai nuoria aikuisia. Valtaosalla (90 %) tartunnan saaneista primaarinen herpesinfektio on täysin oireeton"

Vierailija
18/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada aikaan sen että herpes aktivoituu jatkuvasti. Muitakin tekijöitä on. Tätilläni kesäisin (auringonpaiste) on herpes yhtenän, mulla flunssan yhteydessä aina, ystävälläni oli abivuoden keväällä aina herpes huulessa. Yo-kirjoitusten aikaan hänellä oli 3 herpestä eripuolilla suuta.

Vierailija
19/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkään koko ajan että tartutan sen vauvaan. Isommat lapset ovat onneksi tähän asti säästyneet tartunnalta, mutta pienen vauvan kanssa sitä on niin lähekkäin.

Ymmärrän ketutuksesi täysin.

Vierailija
20/47 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan lääkäriltä tablettina acilovir-lääkkeen(kai se nyt noin kirjoitettiin). :) Lääkäri ainakin minulle mainosti että tuo estää sen leviämisen, eikä tarvitse pelätä koko aikaa tartuttamista eikä itsellä sen leviämistä.

Auttaa ainakin itsellä kutinaan ja saan sen koko rakkulan tulon välillä estettyä kun aloitan käytön ajoissa.