Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoiden poliittiset näkemykset

Vierailija
28.02.2011 |

Kannatatteko puolisonne kanssa eri puolueita, aiheuttaako se riitelyä välillenne. Pyrkiikö puolisosi piikittelemään suosikkipuoluettasi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa vain mies käy töissä ja minä olen lasten kanssa kotona. Mun mielipidettä ei tuo ukko aina politiikassa osaa arvostaa, vaan menee sen mukaan mitä töissään kavereidensa kanssa on pähkäilly.

Nyt hiukan olen tyytyväinen, tekisi jopa mieli hiukan nauraa, vaikka asia onkin vakava.

Se on tossa koko alkuvuoden jo ähissy, kuinka se äänestää persuja ja suomi sillä lähtee nousuun. Nyt ne oli tajunnu töissä, että toi vasemmistolainen veropolitiikka jota persut ajaa uskonnollisuuden lisäksi, ei ehkä olekkaan avain onneen...

Taidan kuumottaa sitä persuista, kun se tulee töistä :)

Vierailija
2/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut ajatusmaailmaltaan kai lähinnä demari, mitä nyt hiukan konservatiivinen sellaiseen. Minä olen ollut kokoomuksen tai vihreään suuntautunut, välillä vähän demaroitunut. Mutta NYT, ensimmäistä kertaa, olen todella ärsyyntynyt miehen poliittisista puheista, kun hän on alkanut vaahdota persujen puolesta! Aargh, tästä olemme jo riidelleetkin, ihan kunnolla. Helkkari kun mua ärsyttää ne sovinistiset, rasisistiset ja vanhoilliset persujen teemat! Miten mies voikin olla noin tyhmä? Mutta luulen, että meidän ei kannata enää asiasta väitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut ajatusmaailmaltaan kai lähinnä demari, mitä nyt hiukan konservatiivinen sellaiseen. Minä olen ollut kokoomuksen tai vihreään suuntautunut, välillä vähän demaroitunut. Mutta NYT, ensimmäistä kertaa, olen todella ärsyyntynyt miehen poliittisista puheista, kun hän on alkanut vaahdota persujen puolesta! Aargh, tästä olemme jo riidelleetkin, ihan kunnolla. Helkkari kun mua ärsyttää ne sovinistiset, rasisistiset ja vanhoilliset persujen teemat! Miten mies voikin olla noin tyhmä? Mutta luulen, että meidän ei kannata enää asiasta väitellä.

Kyllä sun kannattaa väitellä. Väitän, että 90% persujen äänestäjistä ei tiedä millanen toi persujen virallinen kanta on puolueena. Persut julkaisi viime viikon lopulla vasta vaaliohjelmansa ja se on aika erilainen kuin mitä ehdokkaat on antanu ymmärtää.

Meilläkin piti äänestää molempien persuja, mutta yrittäjänä ei ole varaa persujen muutoksiin millään. Nyt jo edustetaan sitä osaa kansasta, joka maksaa viulut. Nyt sitten vielä pitäis progressioo nostaa ja varallisuusveroa tuoda takasin ja juuri tullu helpotus kela maksuihin oltaisiin ottamassa pois. Ja kaiken kruunaa se, että meiltä vietäis lapsilisätkin pois. Sitten vielä pitäis kiltisti kuunnella persuja, kun ei olla "normaali" perhe kun ei hehkuteta jumalaa.

Persujen piti olla oikeistolainen yrittäjillekkin sopiva puolue, mutta se onkin jeesushipeille suunnattu vasemmistopuolue :(

Vierailija
4/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsuudenperheessä ei ole saanut olla erimieltä kuin isä. Tästä johtuen miehen äiti, mies itse ja sisaruksensa äänestävät vain samaa puoluetta kuin isi. Kyse ei ole oikeasti samanlaisista näkemyksistä vaan tosiaankin siitä, että muu ei ole sallittua.

No, mieshän sitten on toistakymmentävuotta yrittänyt saada mua äänestämään tätä omaa puoluettaan ja kilahtaa täysin, kun mä en kiusallanikaan edes kerro, ketä ja mitä äänestän. Mutta mä nyt en oo ajatellut muuttua miehen äidiksi ja äänestää miehen mieliksi jotain muuta kuin mitä oma pää sanoo.

Vierailija
5/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän yleensä vihreitä, joskus olen harkinnut vasuriehdokastakin.

Ollaan opettajia molemmat.

Vierailija
6/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loogista tämä, mies on hyvätuloinen, minä pienipalkkainen.

Vierailija
7/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin merkkaa tosi paljon miten mun lähellä olevat ihmiset suhtautuu maailmaan. Mies ois lentäny aikoinaan ku leppäkeihäs, jos olisi ollut joku natsiporvari. Eikä ystäväpiiriinkään kuulu moisia.

Mutta toki politiikasta saa hauskoja väittelyitä aikaan samoin ajattelevienkin kanssa :)

Vierailija
8/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaa väitellä. Väitän, että 90% persujen äänestäjistä ei tiedä millanen toi persujen virallinen kanta on puolueena. Persut julkaisi viime viikon lopulla vasta vaaliohjelmansa ja se on aika erilainen kuin mitä ehdokkaat on antanu ymmärtää. Meilläkin piti äänestää molempien persuja, mutta yrittäjänä ei ole varaa persujen muutoksiin millään. Nyt jo edustetaan sitä osaa kansasta, joka maksaa viulut. Nyt sitten vielä pitäis progressioo nostaa ja varallisuusveroa tuoda takasin ja juuri tullu helpotus kela maksuihin oltaisiin ottamassa pois. Ja kaiken kruunaa se, että meiltä vietäis lapsilisätkin pois. Sitten vielä pitäis kiltisti kuunnella persuja, kun ei olla "normaali" perhe kun ei hehkuteta jumalaa. Persujen piti olla oikeistolainen yrittäjillekkin sopiva puolue, mutta se onkin jeesushipeille suunnattu vasemmistopuolue :(

en saa riittävää faktatietoa taustaksi omille väitteilleni. Siksi väittely on täysin tuloksetonta. Puhumattakaan siitä, että hermostun, kun miehen väittely on täysin perustelematonta, kun "se nyt vaan on näin"-tyylistä... Lopputuloksena pelkkä riita! :(

Vierailija
9/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riidellä ei yleensä tarvitse - kokoomuslaisia olemme molemmat.

Vierailija
10/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samansuuntaiset näkemykset, mutta minä olen radikaalimpi. Äänestetään eri puolueita (ollaan äänestetty samaakin).

Ei tule riitaa, mutta hyviä keskusteluja ja väittelyjä kyllä. Ollaan juuri nyt hyvin kiinnostuneita politiikasta. Toisen puoluetta piikitellään korkeintaan hyväntahtoisesti.

Vierailija
11/24 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen demari. Hyvin on mennyt 16 vuotta. Tiedetään ketä kumpikin äänestää, ei koskaan nälvimisiä. Yksi yhteinen asia on, että kepua ei äänestetä!!

Vierailija
12/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin minä. Ei hänellä ole koskaan ollut mitään poliittisia näkemyksiä. Jos esitän oman mielipiteeni, hän nyökyttelee sujuvasti. Mies on aina kysynyt vaalien alla, että ketä pitäisi äänestää, ja olen sitten kertonut. Luulen, että mies on sen numeron sitten vaalilippuun raapustanut...

Vierailija
13/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten äänestetty samaa ehdokastakin. En voisi kuunaan elää jonkun kommarin kanssa.

Vierailija
14/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla, Vihreitä äänestetään.

Vierailija
15/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken politiikasta välitäkään. Mies taas puoltaa kokoomusta, jota minä en voi sietää. Meillä ei puhuta politiikasta :)

Vierailija
16/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä erimielisyyttä välillä tulee.

Vierailija
17/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko skaala läpi tässä vuosien myötä, demareista vihreiden kautta kokoomukseen. Sattumalta melkein samaan aikaankin, ei olla koskaan saatu riitaa aikaiseksi politiikasta. Mies äänestää aina naista, minä henkilöä, siitä tulee suurimmat keskustelut.

Vierailija
18/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lähes aina äänestänyt Kristillisiä, minä taas Keskustaa.

Nyt taidan äänesttä Vihreitä. Miehestä en tiedä. Seurakuntavaaleissa hänkin kyllä yllättyksekseni äänesti Vihreiden edustajaa.

Vierailija
19/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota rakasta vaimoa juuri politiikka kiinnosta. Kyllähän se äänestää, mutta millon mitäkin. Politiikasta ei meillä paljoa puhuta, kuten pajon mistään muustakaan.

Itse meinasin persuja äänestää, mutta sehän paljastuikin aika karmeaksi puolueeksi viime perjantaina kun julkaisi ohjelmansa. Ehdin jo paikalliselle ehdokkaalle kirjoittaa, että meinaako noudattaa puoluekuria vai pysyä niissä mielipiteissä ja ajatuksissa joita sivuillaan ja vaalikoneissa laittaa.

Ei ole vielä vastanut. Taisi joillekkin ehdokkaillekkin tulla yllätyksenä tuo puolueen painottuminen uskovaiseksi maalaisliitoksi :(

Vierailija
20/24 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuuntelee kuitenkin järjen ääntä ja äänestää sitten ihan fiksusti (vaikka mistäs minä oikeastaan tiedän). Itse se ei seuraa politiikkaa.

Minä kuulun yhteen kolmesta suuresta puolueesta ja olen aktiivisesti mukana politiikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi