Hääpukeutumisesta kysymys
Saako vieraalla olla luonnonvalkoinen pusero mustien housujen kanssa?
Kommentit (11)
Kyllä muillakin kuin morsiamella saa olla valkoista, kun nyt ei kokovalkoista pukua laita.
Ja perinteisesti häävieraat eivät Suomessa pukeudu valkoiseen eikä mustaan. Miksi haluat pukeutua juuri niin?
Ja perinteisesti häävieraat eivät Suomessa pukeudu valkoiseen eikä mustaan. Miksi haluat pukeutua juuri niin?
Koskas viimeksi olet ollut häissä?
etikettitietoisia. Jos suurin osa ei tunne etikettiä, sen ei voi katsoa olevan voimassa. Häissä pukeudutaan aivan yleisesti mustaan.
Erikseen on sitten ne tilaisuudet, joiden kutsussa ilmoitetaan, millaisessa asussa sopii ilmestyä.
Koskas viimeksi olet ollut häissä?
Viimeksi viime kesänä. Kyllähän "nykyaikana" saa mennä vaikka häämekossa toisten häihin eikä poliisi vie putkaan. Mutta perinteisesti ei niin tehdä. Taidat itse olla näitä minäminäminä ihmisiä etkä kunnioita muiden juhlaa.
Valkoista ei yleensä laiteta, jotta ei jää epäselväksi kuka on morsian. Ja mustaan ei häissä pukeuduta, koska se on suruväri. Tietenkin voi laittaa mustaa päälle vaikka suruhunnun ja säkin, jos haluaa osoittaa mieltään.
Mutta kukin tyylillään.
t. Nro 4
menet vai tarjoilijaksi sinne häihin? Häissä pukeudutaan juhlavaan mekkoon, ei housuihin. Ja mielellään värinä jotain muuta kuin mustaa ja valkoista. Tosin joku tyylikäs mekko mustavalkoisena voisi menetellä.
Koskas viimeksi olet ollut häissä?Viimeksi viime kesänä. Kyllähän "nykyaikana" saa mennä vaikka häämekossa toisten häihin eikä poliisi vie putkaan. Mutta perinteisesti ei niin tehdä. Taidat itse olla näitä minäminäminä ihmisiä etkä kunnioita muiden juhlaa.
Valkoista ei yleensä laiteta, jotta ei jää epäselväksi kuka on morsian. Ja mustaan ei häissä pukeuduta, koska se on suruväri. Tietenkin voi laittaa mustaa päälle vaikka suruhunnun ja säkin, jos haluaa osoittaa mieltään.
Mutta kukin tyylillään.
t. Nro 4
minäminäminä-ihmisten joukkoon, jotka pukeutuvat häissä(kin) mustiin. Sillä ei ole mitään tekemistä suremisen kanssa. useimmat ihmiset eivät tunne etikettiä, jonka mukaan häissä ei saisi pukeutua mustaan, joten kukaan ei loukkaannu. Mä olin viime kesänä kolmissa eri häissä, enkä todellakaan ollut ainoa mustiin pukeutunut. Talvihäissä tuntuu olevan jopa yleisin väri.
menet vai tarjoilijaksi sinne häihin? Häissä pukeudutaan juhlavaan mekkoon, ei housuihin. Ja mielellään värinä jotain muuta kuin mustaa ja valkoista. Tosin joku tyylikäs mekko mustavalkoisena voisi menetellä.
pukeutua mekkoon, jos ei mekoista välitä. Housupuku on aivan yhtä hyvä.
niin tietää vieraat välttää kokomustaa ja kokovalkoista.
Mustat housut ja valkoinen paita on niin tarjoilijan asu.
Koskas viimeksi olet ollut häissä?Viimeksi viime kesänä. Kyllähän "nykyaikana" saa mennä vaikka häämekossa toisten häihin eikä poliisi vie putkaan. Mutta perinteisesti ei niin tehdä. Taidat itse olla näitä minäminäminä ihmisiä etkä kunnioita muiden juhlaa.
Mutta kukin tyylillään.
t. Nro 4
minäminäminä-ihmisten joukkoon, jotka pukeutuvat häissä(kin) mustiin. Sillä ei ole mitään tekemistä suremisen kanssa. useimmat ihmiset eivät tunne etikettiä, jonka mukaan häissä ei saisi pukeutua mustaan, joten kukaan ei loukkaannu. Mä olin viime kesänä kolmissa eri häissä, enkä todellakaan ollut ainoa mustiin pukeutunut. Talvihäissä tuntuu olevan jopa yleisin väri.
Mustat housut ja valkoinen paita on niin tarjoilijan asu.
Tarjoilija pukeutuu yleensä valkoiseen kauluspaitaan ja mustiin housuihin. Usein myös mustaan liiviin ja/tai pieneen essuun.
Ap puhui luonnonvalkoisesta puserosta.
Valkoinen, luonnonvalkoinen. Kauluspaita, pusero.
minun mielestäni. Ei tuollaista asua morsiuspukuun voi sekoittaa. Sehän sen värisäännön idea on.