Outoa telepatiaa?
Usein on exäni kohdalla käynyt niin että olen yhtäkkiä huomannut muistelevani häntä hyvällä (vaikka ero oli kaikkea muuta kuin hyvä emmekä eronneet ystävinä), niin eikös hän sitten soittele ja vonkaa tai kysele kuulumisia tai tee jotenkin tikusta asiaa. En ole huomannut että liittyisi mitenkään tiettyyn ajankohtaan tms. että oltaisiin tapaamisajankohdassa tai vastaavaa. Ei ole edes kerta kun näin on käynyt että yhtäkkiä hän pyörii päässäni luvattoman usein.
No, viimeisin juttu on vielä oudompi: tiesin hänen olevan pitkällä matkalla, ajankohtaa en kyllä ollut kuullut keneltäkään. Ihmettelin kun tällä viime viikolla taas aloin muistella tätä exää niin eikös hän sitten soittanut sunnuntaina ja kertonut palanneensa kotiin keskiviikkona. Ja miettinyt kovasti minua.
Uskotko tällaiseen hölynpölyyn vai voiko olla sattumaa? Emme todellakaan eronneet ystävinä mutta niin vain tässä on kohta 10 vuotta erosta kulunut - enkö pääse koskaan "irti"?! Uskokaa tai älkää mutta paljon olen antanut anteeksi kun on yritetty viritellä tulta uudestaan pari kertaa tämän eron jälkeen mutta ei yhdessäolosta oikeasti mitään tule. Minä olen jo vuosia sitten heittänyt takin kehään, hän ei.
Kommentit (5)
Koen sitä niin usein itse. Onneksi en exää koskien enää häiritsevästi. ;)
Lähisukulaisten isoja tapahtumia jotenkin aistin
ja tiedän ennalta joskus jos joku soittaa.
Tai ajattelen että nyt laitan viestiä tai soitan itse jollekulle, ja samaan aikaan toinen on ajatellut ihan samaa.
Yhdeltä ystävältäni saan aina ennakkoaavistuksia ja oman tyttäreni kanssa meillä on ihmeellinen oma taajuus.
Jos vaikka autossa mietin että mitä tänään ruuaksi jospa vaikka spagettia niin tytär paukauttaa takapenkiltä että "äiti laitatko tänään spagettia". Tällaisia ajatustenlukuja on päivittäin.
Sain lopetettua yhteydenpidon exääni lähes kokonaan, kunnes muutin toiselle paikkakunnalle ja jostain syystä ex alkoi taas pyöriä mielessä luvattoman usein.
Katsoin sähköpostini ja olin saada slaagin, kun vuosien pimennon jälkeen sainkin häneltä taas lyhyen viestin. Ero oli aikanaan myrskyisä ja kipeä kummallekin, joten en usko uuteen alkuun, mutta jotain telepatiaa meidän välille taisi jäädä...
Sattumia myös ollut joskus. Olen esim. ajatellut jotain ulkomailla olevaa sukulaista, että milloinkahan hän tulee suomessa käymään, ja onkin saapunut lähipäivinä, yms.
Ja näitä soittamisjuttuja myös. Mutta en mä silti usko mihinkään yliluonnolliseen. Hassua se silti joskus on.
Tuntuu kuin ajatuksilla ois voimaa.
Mulla vasta vuosi erosta, mutta noin käy.
Ehkä teitä onnistaa seuraavassa elämässä tai jotain, kun tilanne on erilainen (en kyllä usko moiseen, mutta jotainhan tuossa on takana).