miten joku lapsi voi olla AINA ja JATKUVASTI kipeänä???
selittäkää mulle? mikä siinä on,että jotkut sairastaa tauotta flunssia ja kuumeita sun muita??
Kommentit (53)
kyllä meillä taisi olla viime talvi kun kokoajan oli joku kipeänä, lähinnä pienin (2v), nenä valui monta viikkoa, pieni tauko ehkä ja taas nuhassa, korvatulehduksia useita.
Syksyllä putkitettiin eikä ole mitään ollut sen jälkeen, nyt ensimmäinen pikku nuha :)
paha ripulitauti tuli myös tälle pienellä kesti liki 2 viikkoa ja sairaalassa oleiltiin partiin otteeseen, muu perhe selvis päivän oksennustaudilla.
ja me ei käydä yksityisella :>
3
lääkärille, kun on vakuutus. Lääkäri sitten antaa rahalle vastinetta ja määrää antibiootin. Lapsella ei ole minkäänlaista vastustuskykyä itsellään. Antibioottikuuri vähentää omaa vast.kykyä jopa vuodeksi todella paljon.
ja vakuutusmaksut sen kun vaan nousee tuolaisten idioottien takia.
lääkärille, kun on vakuutus. Lääkäri sitten antaa rahalle vastinetta ja määrää antibiootin. Lapsella ei ole minkäänlaista vastustuskykyä itsellään. Antibioottikuuri vähentää omaa vast.kykyä jopa vuodeksi todella paljon.
Mistä näitä aina sikiää tälle palstalle.
Meillä auttoi kitarisan leikkaus. Oli kasvanut jo niin isoksi, että aiheutti uniapneaakin.
Meillä on neljä lasta, kaikki perusterveitä kyllä, mutta toiseksi vanhimmalla jostakin syystä on huonompi vastustuskyky kuin muilla. Hän sairastuu paljon useammin ja taudit kestävät pitempään kuin muilla. Syo yhtä terveellisesti, pesee käsiään yhtä paljon ja liikkuu jopa enemmän kuin muut. Sellaista elämä vain on, tasan eivät käy onnen lahjat.
Mistä näitä aina sikiää tälle palstalle. Meillä auttoi kitarisan leikkaus. Oli kasvanut jo niin isoksi, että aiheutti uniapneaakin.
Tais kolahtaa, kun noin älähdit. URPÅ!
että tässä epäiläään huonoa hoitoa tai teeskentelyä?
muutama tyyppi, joilla on aina samat vakioilkeilyt.
-Mun mies ei ole sellainen
-Miksi teit lapsia
-olisit käyttänyt ehkäisyä
-Ei meillä vain sellaista
-Minun lapsillani ei koskaan ole sellaisia ongelmia
Kaikki hyvät keskustelut menee kinasteluksi juuri näiden muutaman idiootin takia, jotka vain kyttää koko ajan, että pääsevat laukomaan niitä vanhoja ja kuluneita vittuilujaan.
Tästäkin ketjusta olisi voinut tulla hyvä keskustelu, mutta tämä meni heti tyyliin "typerät vanhemmat hakee antibioottia ja blaa blaa"
Juuri samaan tyyliin kuin esim. joku kysyy kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Jo kolmannessa on taatusti huutamassa, että joku läski yrittää käyttää jotain sairautta tekosyynä läskilleen.
Mistä näitä aina sikiää tälle palstalle. Meillä auttoi kitarisan leikkaus. Oli kasvanut jo niin isoksi, että aiheutti uniapneaakin.
Tais kolahtaa, kun noin älähdit. URPÅ!
että lapsi todellakin sai aina sairastaa loppuun, antibioottikuurit on syönyt yhteen bakteeritulehdukseen ja kerran märkärupeen...
Vastustuskyky vain oli heikko ja astma pitkitti kaikki taudit tappiin asti.
Ja todellakin on vakuutus ja asioimme vain yksityislääkärillä. Vain vastuuton vanhempi vie lapsensa terveyskeskukseen.
Ei taida olla rahaa vakuutuksiin?
Tottakai kuumeinen lapsi kuuluu viedä lääkäriin.
Jos käy töissä, niin tarttee sairaspoissaoloon todistusta. :) Et taida käydä töissä?
Meillä ei ole aina saatu lääkkeitä tautiin, onko se tarkoitus?
Kerran on antibiootti saatu..
Kyllä se lapsen vastustuskyky on mitä on; ei siihen vaikuta lapsuusiän antibioottikuuri (tai useampi) vaan pitkä aikaset käytöt useiden vuosien ajan. Älä nyt ole naurettava!
Kyllä sairas ihminen saa ottaa antibiootteja! Minäkin syön kuurin jos tartten.
Vastustuskyky tulee rokotuksella tai saamalla joku pöpö ja paranemalla siitä. Jos kroppa lääkitään, ei se tarkoita että ei saisi vastustuskykyä.. :)
Se on vanhemmista kiinni mitä vaativat yleiseltä terveydenhuollolta. Jos terkkarissa annetaan yskänlääkeresepti ja sanotaan, kyllä se siitä, ei siihen pidä suostua! Oman lapsensa jokainen tuntee, jos selvästi näkee, että nyt asiat eivät ole kohdallaan, vaatii tutkimuksia! Labrat heti, nyt ainakin. Minä olen sanonut, etten lähde kotiin, en ennen kuin asia on selvitetty. Ja kyllä se sitten onkin selvitetty ja saatu asianmukainen hoito.
Olen asunut jenkkilässä ja sitä terveydenhuollon mallia en tod. halua Suoomeen! Ja uskokaa vaan, se sama malli on kohta täälläkin, jos kaikki käyttävät yksityisiä ja maksavat niistä. Suomessa on loistava yleinen terveydenhuolto (ainakin ollut) ja siitä pitää pitää kynsin hampain kiinni. Vaatikaa se, mikä teille veronmaksajina kuuluu!!!
Meillä on vanhin nyt 7-vuotias ja kolmas, juniori, kolme. Kipeitä ollaan oltu todella harvoin. Ihmettelin itse taannoin myös samaa, että miksi joillakin aina lapset kipeinä. Aattelin syynä liikunnan puutetta, ruokavaliota, lääkkeiden käyttöä yms.
Mutta viime vuosi meillä oltiin vuorotellen kipenä koko syksy ja talvi =( Siis melkein jatkuvalla syötöllä, jos eivät lapset niin iskä tai äiti... VAIKKA ME EI OLLA SAIRASTETTU varmaan viiteentoista vuoteen?
Eli joillakin on vain huonotuuri sairauskierteissä, luulisin. Olisi myös annettava lapsille ja aikuisille aikaa toipua ja kerätä vastustuskykyä, ennen kuin aloittaa arjen ja altistaa uusille pöpöille uudelleen.
ELÄMÄÄ, EI SEN ENEMPÄÄ!
Terveiden lasten vanhemmat haukkumassa sairastavien vanhempia? Minusta on säälittävää, että jotkut aikuiset juoksevat heti ensimmäisestä aivastuksesta lääkäriin ja hakevat tietty saikkua jokaiseen päänsärkyyn, mutta että joku kehtaa haukkua äitiä, joka vie sairasta lasta lääkäriin! Mitähän mä olen sitten tehnyt väärin, kun esikoisella oli eka korvatulehdus kuuden viikon iässä? Ja oli ihan loppukesä. Ja molemmat täysimetettyjä. (Vai sekö oli sitten väärin?) Arvatkaa vaan harmittaako, että antibiootteja annetaan usein? Ja ilman korvatulehduksia, ei kummallakaan lapsella varmaan olisi ollut ensimmäistäkään kuuria. Mutta nyt ei onneksi tule ihan joka nuhasta enää tulehdusta, putkitusta suunniteltiin jossain vaiheessa, mutta nyt ei tod. näk. enää tarvita. Mutta mä en valita, sillä lapseni eivät ole vakavasti sairaita, korvatulehdukset toki harmittavat, mutta niistä selvitään kyllä. Eiköhän jokaisella ole se oma heikko kohta. Mun lapsilla ei ole esim. mitään allergioita, pitäisikö mun haukkua täällä allergisten lasten vanhempia ja päivitellä, miten on mahdollista, että toisilla lapsilla on vaikka mitä allergioita??? Oikeesti hei!
ensimmäisen vastauksen kirjoitin. Asia on nyt vaan niin, että monet vanhemmat (varsinkin esikoisen kohdalla), eivät uskalla ajatella omalla järjellä ja käyttävät lääkärillä turhan takia. Lopullinen vastuuhan on kuitenkin lääkärillä, joka kirjoittaa antibioottia, usein turhaan.
En ymmärrä, miksi tästä joku niin suuttui???
Oman tyhmyytesi vain toit tällä ilmi.
ensimmäisen vastauksen kirjoitin. Asia on nyt vaan niin, että monet vanhemmat (varsinkin esikoisen kohdalla), eivät uskalla ajatella omalla järjellä ja käyttävät lääkärillä turhan takia. Lopullinen vastuuhan on kuitenkin lääkärillä, joka kirjoittaa antibioottia, usein turhaan.
En ymmärrä, miksi tästä joku niin suuttui???
Käydään kyllä aina yksityisellä, mutta ei todellakaan saada aina antibiootteja. Ei ne lääkärit viruksiin antibiootteja määrää. Meillä lapset usein kipeinä koska ovat tarhassa. Sieltä saa aina uuden pöpön kun vanha on sairastettu pois.
Terveiden lasten vanhemmat haukkumassa sairastavien vanhempia? Minusta on säälittävää, että jotkut aikuiset juoksevat heti ensimmäisestä aivastuksesta lääkäriin ja hakevat tietty saikkua jokaiseen päänsärkyyn, mutta että joku kehtaa haukkua äitiä, joka vie sairasta lasta lääkäriin! Mitähän mä olen sitten tehnyt väärin, kun esikoisella oli eka korvatulehdus kuuden viikon iässä? Ja oli ihan loppukesä. Ja molemmat täysimetettyjä. (Vai sekö oli sitten väärin?) Arvatkaa vaan harmittaako, että antibiootteja annetaan usein? Ja ilman korvatulehduksia, ei kummallakaan lapsella varmaan olisi ollut ensimmäistäkään kuuria. Mutta nyt ei onneksi tule ihan joka nuhasta enää tulehdusta, putkitusta suunniteltiin jossain vaiheessa, mutta nyt ei tod. näk. enää tarvita. Mutta mä en valita, sillä lapseni eivät ole vakavasti sairaita, korvatulehdukset toki harmittavat, mutta niistä selvitään kyllä. Eiköhän jokaisella ole se oma heikko kohta. Mun lapsilla ei ole esim. mitään allergioita, pitäisikö mun haukkua täällä allergisten lasten vanhempia ja päivitellä, miten on mahdollista, että toisilla lapsilla on vaikka mitä allergioita??? Oikeesti hei!
Ei kait täällä nyt kukaan ole ollut haukkumassa kenenkään lapsia tai vanhempia. Kysehän oli siitä, että viedään TURHAAN lapsia lääkäriin.