Millainen on "intensiivinen ihminen"?
Entä "liian" intensiivinen ihminen?
Minua on joskus luonnehdittu sellaiseksi. Että mitäköhän sekin tarkoittaa.
Kommentit (11)
intensiivinen on sellainen, joka on koko ajan voimakkaasti läsnä ja reagoi voimakkaasti asioihin, vaikkapa tuijottaa vastapuolta maanisesti erittäin kiinnostuneena tämän kertoessa kukkamultien vaihdostaan. Intensiivisyys on yleensä hyvä juttu mutta saattaa olla myös väsyttävää.
siinä mitä tekee. Ei mielestäni ole mitään tekemistä temperamenttisen persoonallisuuden kanssa. Omaa ennen kaikkea hyvän keskittymiskyvyn.
Temperamenttistä persoonallisuutta ei ole olemassakaan. Temperamentti löytyy jokaiselta, mutta tyylejä on erilaisia.
On koko ajan läsnä siellä missä on. Tietää mitä ympärillä tapahtuu. Aistii herkästi ympärillä vallitsevan tunnelman. Kun joku juttelee tällaiselle ihmiselle, tämä intensiivinen ihminen , miettii millainen puhuja on kuin mitä hän puhuu. Hän saa ihmiseen syvällisemmän yhteyden kuin ei-intensiivinen ihminen. Intensiivisyys liittyy usein hysteerisyyteen.
Hysteerinen jos on intensiivinen. Tarkoitatko että jos sinua tuijotetaan kiinnostuneena ja pohditaan miten asian voisi korjata tai toimia sinun parhaaksesi. Innoitus korjata asiat tehokkaasti tuo mieleen hysterian. Et mieti mitä hän sanoo vaan mietit onko hän hysterinen. No kukin tyylillään. Intensiivisellä tarkoittaan mielestäni tehokkuutta ja aivojen nopeaa toimintaa ratkaista erilaisia asioita. Jos itse olet hysteriaan taipuvainen täytyy ottaa selkoa asioista ja parantaa asiaa tiedolla joka laannuttaa hysteriaa joka ottaa valtaa mielessä.
Mä kuvailisin itseäni intensiiviseksi ihmiseksi koska olen aina voimakkaasti läsnä ja olen hyvä kuuntelija. Joskus mietin vain että olenko usein liiankin raskas kun en ota aina joitain asioita kevyesti. Haluan tutkia jutut aina niin että noi kiven ja katso alle. Ei ole aina niin kiva luonteenpiirre.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuvailisin itseäni intensiiviseksi ihmiseksi koska olen aina voimakkaasti läsnä ja olen hyvä kuuntelija. Joskus mietin vain että olenko usein liiankin raskas kun en ota aina joitain asioita kevyesti. Haluan tutkia jutut aina niin että noi kiven ja katso alle. Ei ole aina niin kiva luonteenpiirre.
Oletko skorpioni?
Olen kuullut että minulla on kuulemma intensiivinen katse. Ihmisenä olen kyllä rauhallinen. Ulkona kulkiessa kyllä näkee paljon kuolleita katseita, että siinä mielessä ymmärrän kyllä että näihin verrattuna katse voi näyttää intensiviseltä?
Intensiivisenä persoonana pidän melko reaktiivista ihmistä, jota en kyllä itse koe olevani.
tarkoittaa että reagoi asioihin voimakkaasti. Ilostuu, pettyy, suttuu, innostuu jne. helpommin ja näkyvämmin kuin muut. Taas vastapuolen temperamentista riippuu mikä on liikaa, jos itse on hyvin tasainen ja hillitty, toisen tunteenpurkaukset saattavat tuntua liioitelluilta.