G: Kuinka suuri lähisukusi on, jos siihen otetaan mukaan
ainoastaan oma perheesi (puoliso, lapset), vanhempasi, appivanhempasi, sisaruksesi perheineen ja puolison sisarukset perheineen?
Kommentit (51)
Perheemme 5 hlö
Sukuni puolelta 8 hlö
Miehen puolelta 12
mutta lähisukua on vain 8.
Oma perhe = 2 (+ minä)
Miehen ja minun vanhemmat = 3
Sisarukset = 2
Sisarusten puolisot = 1
Saa nähdä saako lapsemme koskaan serkkuja.
Jos lasken itseni mukaan niin meitä on kolme.
2 plus 2 plus 4 plus 3 = 16 henkea
Lasketaan oma perhe, minun vanhemmat, minun isovanhemmat, ja isäni puolen tädit ja heidän kautta serkut. Ja näitä kaikkia tapaan viikottain, vaikka asutaa 150km päässä. Meitä on 20kpl.
Miheni sukulaisia yms. emme ota laskuihin mukaan, sillä he eivät ole mitenkään läheisiä.
Oma perhe 4kpl, appiperhe 4kpl, sisarukset+vanhempani 7kpl. Eli 15kpl.
Mutta mä laskisin lähisukuuni myös mun ja miehen isoäidit 3kpl.
Ikinä en häippää ole tavannut, enkä hänen muita lapsiaankaan. Niitä muistaakseni mieheni lisäksi 2kpl.
25, jos sisarusten puolisoiden lapset edellisistä liitoista otetaan mukaan :)
26, jos äidin miesystävä lasketaan mukaan.
Minulla on kuusi sisarusta, mies ainoa lapsi.
Oma perhe: Mies ja 3 lasta
Vanhempani ovat molemmat kuolleet ( v.-88 ja -95)
Appivanhemmat elossa molemmat
Sisaruksia minulla 2, heistä toisella vaimo ja 1 lapsi, toisella vaimo ja 2 lasta
Miehellä yksi sisarus, jolla 1 oma lapsi ja 4 lapsipuolta
Jostakin tutkimuksesta luin että avioeron jälkeen perheenjäsenillä saattaa olla ihan erilainen perhe. Koskee näköjään siis lähisukuakin, koska:
minun perhe: minä ja murrosikäinen lapsi
minun vanhemmat
sisko perheineen
isovanhempani
toisen vanhempani sisarus
Nämä siis sellaisia joitten kanssa ollaan tekemisissä eli tästä puuttuu yksi äitini sisarus perheineen ja lankoni lapset, joita olen nähnyt pari kertaa.
Eli sain lähisuvuksi 10.
Sitten on vielä miesystävä, joka kuuluu minun perheeseen mutta ei lapsen perheeseen, mutta lähisukuun hän ei kuulu.
Lapsen lähisukuun kuuluvat lisäksi isä ja isovanhemmat mutta ei esimerkiksi isän avovaimo, josta hän ei pidä.
Isäni on kuollut, enkä laske mukaan hänen kahta aviotonta lastaan, joita olen tavannut vain pari kertaa eläissäni...
Minä ja kaksi lastani sekä äitini. Isäni on kuollut ja olen ainoa lapsi. Ex-miehelläkään ei ole sisauksia eli ei paljon isompi suku, vaikka hänetkin vanhempineen laskisi perheeseen. Isovanhemmat kaikki kuolleet.
* oma perhe 1+5 (mies ja lapset)
* vanhemmat + appivanhemmat 4
* sisarukset perheineen aik. 9 + 8, lapset 46
* miehen sisarukset perh. 3 +3, lapset 13
yhteensä siis 28 + 64= 92
Tosin lasken lähisukuun kyllä vielä oman isoäitini!
ainoastaan oma perheesi (puoliso, lapset), vanhempasi, appivanhempasi, sisaruksesi perheineen ja puolison sisarukset perheineen?
oma perhe 5
vanhemmat 2
appivanhemmat 2
sisarukset perh. 5+11
puolison sisarukset perh. 5+ 20
yhteensä 50
Eli minä ja lapseni, äitini ja sisareni.
Miestä ei ole, ei edes exää (lapsi yksin tehty) ja sisarenikin on sinkku.
Eli aikast pieni suku. Ei myöskään ole serkkuja koska äitini ja isäni olivat ainoita lapsia. Pikkuserkkuja on muutama, tosin en ole koskaan tavannut.
Minä, mies, lapset - 6
Siskon perhe 5
Veljen perhe - 6
Isovanhemmat - 4
Miehen siskon perhe - 3