Itä-Helsinki
kertokaa ihmiset, mitkä alueet kivoja ja mitkä vihonviimeisiä? Ala-asteikäisiä ajatellen siis.
Kommentit (34)
Mihinköhän noin täysin tietämätön ja väärä väite perustuu.?
Ei taida tuo kirjoittaja asua helsingissä.
6. Kaakkoinen suurpiiri - Sydöstra stordistriktet 156
601 Kulosaaren peruspiiri - Brändö distrikt 160
602 Herttoniemen peruspiiri - Hertonäs distrikt 164
603 Laajasalon peruspiiri - Degerö distrikt 168
7. Itäinen suurpiiri - Östra stordistriktet 172
701 Vartiokylän peruspiiri - Botby distrikt 176
702 Myllypuron peruspiiri - Kvarnbäckens distrikt 180
703 Mellunkylän peruspiiri - Mellungsby distrikt 184
704 Vuosaaren peruspiiri - Nordsjö distrikt
http://fi.wikipedia.org/wiki/It%C3%A4-Helsinki
Mutta kyllä Herttoniemi ja Roihuvuori ovat ihan perinteisiä Itä-Helsinkiläisiä kaupunginosia.
ääni täältäkin. Olen yli vuoden asunut ja tykkään TODELLA paljon ja ihmettelen suuresti miksi ihmiset puhuu pahaa ja parjaa vesalaa.
kyllä mä ton jako homman tiesin.Itse en vain puhekielessä käytän vain pääilmansuuntia kun puhun asuinalueista varsinkin kun osa lukijoista ei asu helsingissä eikä haluakaan.=) Eli puheessa sanon et herttoniemi kuuluu itään ihan seuraten metroratoja ei siinä mitään sen suurempaa juttua ole.
Ja kyllä minulle sanottiin aikoinaan kun Helsinkiin muutin, etten suinkaan asu idässä Roihuvuoressa asuessani. Virallisesti eivät kuulu itään Herttoniemi ja Roihuvuori.
Laajasalo saa paljon kehuja luonnonläheisyydestä, mutta liikenne sinne on ruuhka aikana aika ruuhkaista.
Vihoviimistä Myllypuro, Vesala, Mellunmäki, Kontula, Roihuvuori...
Mellunkylän pientaloalue ja Fallpakka ovat rauhallisia lapsiperheelle sopivia alueita. Varsinkin Fallpakasta pääsee ala-asteelle turvallista reittiä ja Mellunmäen ala-aste on ihan ok koulu. Vartiokylä ja Vartioharju on myös kivoja, mutta siellä asunnot ovat selvästi kalliimpia.
Myllypuroon en menisi! Hallainvuori taitaa myös kuulua Myllypuron ala-asteeseen.
Mellunkylän pientaloalue ja Fallpakka ovat rauhallisia lapsiperheelle sopivia alueita. Varsinkin Fallpakasta pääsee ala-asteelle turvallista reittiä ja Mellunmäen ala-aste on ihan ok koulu. Vartiokylä ja Vartioharju on myös kivoja, mutta siellä asunnot ovat selvästi kalliimpia.
Myllypuroon en menisi! Hallainvuori taitaa myös kuulua Myllypuron ala-asteeseen.
Eipä alueella ole palveluita, ja tuon koulunkin kiertäisin kaukaa.
Muut kamalia ja pahenevat koko ajan. Tammisalostakin itiksen asukkaat käyvät kyllä varastamassa jo autoista tavarat tai meillä varastettiin vanhempi kakkosauto ja ajettiin tuhoamisen jälkeen päin puuta. Täällä vielä viihtyy, mutta silti olemme muuttamassa uudempaan taloon eli tämä on pian myynnissä.
Pakko sanoa, että Mellunmäki on toistaiseksi asuinalueena rauhallinen, mikäli esim. naapurissa asuvan juopon satunainen örinä parvekkeella ei häiritse.
Vesala on karmea paikka, oikeastaan "no-go-zone" alkaa mellunmäen alametrikseltä Vesalan suuntaan. Alueen ihmis-aineksesta voi päätellä paljon, kun menee ruokakauppaan ja katsoo ympärilleen; esim. Vesalassa K-Marketin asiakkaista 50% ovat mielenterveys- tms. palvelujen piirissä, mutta Masissa käy lähinnä kantaväestöä.
Ite ainakin muuttaisin sinne jos olisin muuttamassa.