Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi Tasainen työnjako kotona?

Vierailija
26.02.2011 |

Jos vaimo on töissä 8-16 ja mies työttömänä (lapset eskassa ja koulussa 8(9)-12(13), niin mitä kotihommia teidän mielestänne miehen pitäisi tehdä?

Myös lapset tarvitsevat aikaa, mutta ovat esim. sen ikäisiä, että mieskin voi olla lasten kanssa kotona ollessa netillä tai katsoa telkkaria.

Vaimo pyrkii olemaan ja leikkimään lasten kanssa töiden jälkeen

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona eli voisi ajatella että 2h työnhakua ja 6h kotitöitä. Miksi sitten ei toisin päin? Eli kyllä tuossa tilanteessa olettaisin että ruoka on pöydässä kun tulee töistä kotiin ja sitten yhdessä korjattaisiin astiat tiskikoneeseen. Pyykit ja siivous kyllä kuuluisi kotona olevalle, viikonvaihteessa sitten tehtäisiin kotitöitä tasan eli ruoka ja pikku siistimiset.

Vierailija
2/4 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona eli voisi ajatella että 2h työnhakua ja 6h kotitöitä. Miksi sitten ei toisin päin? Eli kyllä tuossa tilanteessa olettaisin että ruoka on pöydässä kun tulee töistä kotiin ja sitten yhdessä korjattaisiin astiat tiskikoneeseen. Pyykit ja siivous kyllä kuuluisi kotona olevalle, viikonvaihteessa sitten tehtäisiin kotitöitä tasan eli ruoka ja pikku siistimiset.

Pyrin siihen, että me teemme yhtä paljon hommia, mutta tuntuu vaan että miehellä on enemmän vapaa-aikaa...Minun pitää pyytää miestä tekemään. No huomennapa en viikkaa itse pyykkejä vaan kannan pyykkikorin meidän väliimme ja sanon "laitetaanpa yhdessä". Ja enemmin minä satsaan lasten kanssa olemiseen, kun olen kotona (ja mielestäni se on juuri tärkeintä) eli miehelle viikolla: "hoidapa sä keittiöhommat, niin minä leikin lasten kanssa". Toki kotihommia teen viikonloppuisin. Mutta aika paljon puuhailen lasten kanssa...helpommin siis sellaisesta innostun.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen, että me teemme yhtä paljon hommia, mutta tuntuu vaan että miehellä on enemmän vapaa-aikaa...Minun pitää pyytää miestä tekemään. No huomennapa en viikkaa itse pyykkejä vaan kannan pyykkikorin meidän väliimme ja sanon "laitetaanpa yhdessä". Ja enemmin minä satsaan lasten kanssa olemiseen, kun olen kotona (ja mielestäni se on juuri tärkeintä) eli miehelle viikolla: "hoidapa sä keittiöhommat, niin minä leikin lasten kanssa". Toki kotihommia teen viikonloppuisin. Mutta aika paljon puuhailen lasten kanssa...helpommin siis sellaisesta innostun. ap

ne väärin, mutta pyydän aina viimeisen koneellisen levittämään.

Kukas pesee lapset ja antaa heille ruuan?

Vierailija
4/4 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei tarvitse tuijottaa kelloa tai katsoa kuka käy töissä tai on kotona. Meillä mies käy töissä ja sieltä tultuaan osallistuu todella paljon lasten hoitamiseen, kylvettää heidät ja leikittää ulkona.

Minulle sen sijaan kuuluu kaikki muu, koska ehdin tekemään ja osaan orhanisoida, haluan oppia tekemään kaikkea omilla käsilläni. Hoidan

- siivoamisen

- kodin järjestelyn

- pyykit

- tiskit

- melkein kaikki ruuat

- paperityöt

- virastoasiat

- apteekkireissut

- lääkärireissut pääsääntöisesti

- pihan, kolaamisen, kukat

- pikkurempat ja kodinkoneiden huollot

- juhlien järjestelyt...

Mies hoitaa auton ja tietokoneet, lasten polkupyörät, tykkää tehdä lasten vaateostoksia

Ei minun tarvitse näitä marttyyrina tehdä. Saan hänen apunsa, jos vain pyydän. Saan mennä harrastuksiini tai nukkua ihan miten tahdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme