Mitä äänestää? Mikä on persujen pahin vihollinen?
Taitaisin olla aika nukkuva äänestäjä, mutta nyt on tehtävä jotain ja edes kannettava oma kortensa kekoon, ettei tämä maa mene persujen mukana ihan kamalaksi.
Äänestänkö siis vihreitä, kuten ennenkin, vai kokkareita vai mitä tehdäkseni eniten vahinkoa persuille?
Kommentit (42)
Lienee suurin vastakohta persuille. Niin minä ainakin teen, mutta äänestäisin kokoomusta ilman persujakin, joten...
Olen aika liikkuva äänestäjä ja saatan äänestää hyvää ehdokasta yli puoluerajojen, mutta tällä kertaa olen päättänyt äänestää nimenomaan vihreitä koska en halua Suomesta mitään Persustania.
Oma ääneni menee vihreille tai vasureille.
Vihreät ja "maahanmuuttaja-pohjainen" ehdokas : D
Minun Suomi on kansainvälinen ja vihreä.
Vihreät on persujen arkkivihollinen, heidän omasta mielestään siis, joten pitäydy vihreissä vaan!
Jos niiden kannatus laskee saattaa persut pahassa lykyssä voittaa vaalit. Äänestän kuitenkin Vihreitä.
Virheiden pahin vihollinen eivät ole Persut, vaan suomalainen yhteiskunta ja hyvinvointi.
Siksi Virheiden äänestäminen on pahin mahdollinen isänmaanpetos jonka äänestäjä voi tehdä.
...pitää asiat entisellään niin kokoomus, keskusta tai demarit.
Jos haluat muutosta niin vihreät tai vasemmistoliitto. Itse ottaisin jälkimmäisen, koska Arhinmäen vasemmisto on myös vihreä ja monikulttuurinen.
niin kyllä silloin tärkeintä on antaa ääni muille isoille puoluielle. Saataisiin tuo Soini pysymään oppositiossa.
Vihreät nyt kuitenkin on tod. näk. hallituksessa, eikä niistä saa päähallituspuoluetta tekemälläkään. SDP ei oikein ole lähtenyt nousuun. Persut näköjään vie niiltä ääniä.
Eli vastaus on kokoomus tai keskusta. Ennemmin se, joka teidän vaalipiirissänne on vahvempi. Tai sitten aatteiltaan lähempänä omaa ajatusmaailmaasi. Jos kokoomus tuntuu liian "kovalta" puolueelta on keskusta oikeasti hyvä vaihtoehto.
Virheiden pahin vihollinen eivät ole Persut, vaan suomalainen yhteiskunta ja hyvinvointi. Siksi Virheiden äänestäminen on pahin mahdollinen isänmaanpetos jonka äänestäjä voi tehdä.
Nyt mä tiedän minkälaiset ihmiset äänestää Persuja.
on huono idea jos haluaa äänestää anti-persuja. Oma valinta siis sdp tai keskusta. Keskusta on pikkusen turhan ryvettynyt noissa sotkuissaan joten sdp sitten.
anti-persuiksi, mutta kun vihreiden äänestäminen taitaa sataa valitettavasti persujen laariin. Vain kokoomus, sdp ja keskusta pystyvät oikeasti laittamaan niille kampoihin.
Vihreiden joukosta löytyy sopivin ehdokas...
muiden puolueiden joukosta itsellesi sopivan ehdokkaan ja äänestät sitä :)
Kyllä niille suomalaistenkin äänet kelpaa. Itse aion äänestää ruotsalaista - niistä ainakin tietää, mitä tilaa.
Kuten tietenkin olet lukenut persujen ohjelman ja heidän halunsa korottaa rikkaiden veroja ja jakaa köyhille tasapuolisesti, parantaa lapsiperheiden asemaa jne. Samalla he haluavat leikata menoja kun Suomen talous on ihan kuralla. Etsit siis puolueen, joka ajaa härskisti omaa asiaa, itsekästä politkointia ja vielä niin, että rikkaille kaikki, muille ei mitään. Ensin tulee mieleen RKP, ei oikeastaan muita tule, joka olisi arvoiltaan toisessa päässä. Suomessa siis RKP taitaa vastustaa noita kaikkia.
Lienee suurin vastakohta persuille. Niin minä ainakin teen, mutta äänestäisin kokoomusta ilman persujakin, joten...
Siis miten? Oletteko oikeasti lukeneet noiden ohjelmat vai seuraatteko politiikkaa seiskapäivää-lehden välityksellä vai peräti Suomi24:sta?
Molemmat ovat korottamasa pääomaveroa eli rikkailta pois, persut ovat vähentämässä mamutusta ja koittavat sillä rahalla parantaa valtion taloutta ja peruspalveluja. Lisäksi kun kokoomus haluaa nostaa ALV:a eli leikata lapsiperheiden tuloja kun ruoka, vaatteet, autot siis eläminen kallistuu niin persut taas haluaa varallisuusveron takaisin. Eli jos haluat kunnon riistopolitiikkaa niin ehdottomasti kokoomus, jos taas haluat ajatella suomalaisia niin sitten Persut. Te olette lapsikullat niin pihalla politiikasta, että kannattisi varmaan jättää äänestämättä, pölhöjen äänet ei kelpaa kellekään.
Olen aika liikkuva äänestäjä ja saatan äänestää hyvää ehdokasta yli puoluerajojen, mutta tällä kertaa olen päättänyt äänestää nimenomaan vihreitä koska en halua Suomesta mitään Persustania.
Oletteko jotenkin vajaaälyisiä? Luuletko oikeasti jos persut on hallituksessa, että rajat menee kiinni jne? Persut ajaa Sveitsin-mallia eli pakoalisia vähemmän ja pikakäännytys rikollisille. Jättäkää pls äänestämättä jos ette tajua edes perusasioita. Vihreiden ohjelma on ihan puhdas vitsi, siis kaikista surkein mitä on pöytään laitettu.
Kannattaa selvittää, mikä on tilanne omassa vaalipiirissä.
Hyvällä asialla olet ainakin liikkeellä.