Mulla on jo ulosotossa jonkin verran
Ja nyt kuitenkin olen aikaisemmin tehnyt maksusuunnitelmia eri paikkoihin, jottei menisi ulosottoon.
Ollaan niin helkutin tiukilla, elellään kädestä suuhun jne.
Pitäisikö vain antaa mennä noidenkin ulosottoon, lähtee kuitenkin tietty summa palkasta kun palaan työhön?!?
Kommentit (5)
Oli jotenkin helpostus, kun ei enää tarvinnut stressata asiasta. Ja joo, tätä ei monet tajua. Mutta jatkuva maksusuunnitelmien tekeminen, laskeminen, velkojien kirjeet ja soitot...kamalin vaihe oli se, kun ne meni yksi kerrallaan haastella käräjäoikeuteen, mutta sitä kesti muutaman kuukauden.
Nyt mun palkka on n 1800 käteen kuussa plus lapsilisät, palkasta menee tommonen 480 e ulosottoon ja se on vähemmän kuin mitä olis mennyt eri velkoihin. Mulle jää reilu 1300 plus 210 euroa lapsilisää, jonka käytän lasten harrastuksiin ja menoihin. Lisäksi on tietty miehen palkka, mutta toi on mun oma. Maksan ison summan vuodessa ulosottoon, joten ei ne sielläkään ikuisuuksia ole.
Tätä asiaa kauhistelee nyt moni lukija, mutta mun velkasuo oli sellainen, missä moni ottaa haulikon käteen ja toimii, minä vain yritän ottaa rennosti, mikään ei ole sen arvoista että tekisin itselleni tai perheelleni jotain.
kanssa taistelin. Sairastuin masennukseen ja en saanut nukuttua kun piti miettiä koko ajan raha-asioita. Minä tein sitten päätöksen että annan mennä ulosottoon kaikki.
Nyt olo on vapaampi kun ei niin tarkkaan tarvi miettiä kaikkia raha-asioita, toki mietin sitä ulos-otossa olevaa velkaa, mutta en siinä määrin että se vaikuttaisi masentavasti elämään.
Mun palkasta lähtee vain n. 100euroa joka kuukausi voutille. Minut julistettiin varattomaksi ja pienimmät velkojat otettiin pois ja vuoden päästä katsotaan voiko ne ottaa mukaan.
Haen velkajärjestelyyn. Kannattaa sitten sinunkin.
Sitten vaan makselee kun ne laskun lähettää.Eikä edes vaikuta luottotietoihin,aika moni luulee että luottotiedot menee heti kun lasku menee ulosottoon..
Helpommin voisi päästä velkajärjestelyyn.
jo luottotiedot? JOs ei, ota kaikki mahdolliset lainat ja vipit, tilaa myös vaatteita ja kodinkoneita.