Päihteettömyyspakko hedelmöityshoitoihin!!
Löytyykö muita joiden mielestä pitäisi jotenkin löytyä keino jolla pakottaa hedelmöityshoitoja saavat päihteettömiksi? Hoidot ovat sikakalliita myös yhteiskunnalle ja mm. sukusoluista on huutava pula. Miten voi olla mahdollista että tässä(kin) asiassa silitellään vaan päätä ja puhutaan hiukan että "olisi ihan hyvä jos vaikka vähentäisit polttamista" kun on ihan faktatieto että tupakointi tuplaa mm. keskenmenon riskin! Sivusta katselen tuttavaperhettä: ensin normielämää jossa tupakoidaan, ja sitten päätetään alkaa tehdä lasta. Tässä vaiheessa alkaa se loputon puhuminen vähentämisestä, mikä ei kuitenkaan johda mihinkään. Sitten päädytään hoitoihin ja poltetaan kun on niin rankkaa, sitten kun onnistuu, poltetaan kun jännittää että onko siinä ultrassa kaikki ok, sitten poltetaan koska "sikiölle on raskaampaa se stressi jos nyt lopetan" ja tätä ilmeisesti jatketaan loppuun asti! Ja ennen kuin joku taas vikisee jotain että helppo sun puhua, niin voin sano että kyllä on, itse lopetin 15 vuoden tupakoinnin ENNEN raskautta, siis siihen kun yritys aloitettiin, samoin laitoin alkon käytön minimiin (=yksi saunaolut oli ok).
Joku muu ehkä "hoitaisi" päihteettömänä paremmin saamaansa sukusolua kuin tuttavaperheeni tapaus.
Kommentit (5)
että olen useaan otteeseen harkinnut sukusolujen luovuttamista, lisäksi maksan osan hoidoista verojen muodossa. Tosin, olen myös sitä mieltä että muutkin itseaiheutetut sairaudet tulisi maksaa omakustanteisesti tyyliin tupakoitsijalla esim korkea verenpaine > jos ei lopeta tupakointia, ei saa julkista sairaanhoitoa.
Eikö se tupakointi nyt hankaloitakin sitä hedelmöittymistä? Ei ole edes tullut mieleen että jollain olisi pokkaa vaatia muiden kustannuksella hoitoa tällaiseen asiaan ja sitten vielä omalla toiminnallaan vaikeuttaa sen onnistumista. Järkyttävää.
Ja sille joka sanoi ettei kuulu muille, niin tuon perusteella oikeastaan mikään keskustelu mistään asiasta ei ole tarpeellista.
Harvalla sairaudella on vain yksi selkeä syy ja siksi tuollainen järjestelmä ei myöskään toimi. Varmaankin tässä mennään jossain vaiheessa jenkkilän linjalla ja kaikki kyvykkäät ottavat vakuutukset itselleen,köyhille on sitten joku ilmaisklinikka
Joten anna olla ja elä omaa elämääsi. Oikesti murehdit jonkun tuttavasi sukusolun "hoitamista"? Omg,olet pahempi kuin Ulla Taalasmaa