Mitä kunta-alan ammattia / alaa suosittelisit?
Itselläni takana jo 10 vuotta kunta-alan töitä ja vakituinen työpaikka hoitoalalla. Hoitotyöhön kuitenkin täysin kyllästynyt! Joten sitä en halua jatkaa millään tasolla (ei siis auta tyyliin vaihto lapsista vanhustyöhön jne.)
Minulla on yo-pohja ja pystyisin käymään parivuotisen koulutuksen (taloudellisesti ei mahdollisuutta pidempään).
En kuitenkaan keksi alaa! Mikään ei tunnu omalta, ei ole mitään erityistaitoja jne.
Kyselenkin nyt mitä alaa suosittelisitte? Minulla on myös merkonomin koulutus, mutta sillä tuskin töitä nykyisin irtoaa, kun työkokemusta ei siltä puolelta ole yhtään.
Kommentit (3)
vaihtoehto olisi jatkaa tuota merkonomin tutkintoa tradenomiksi, onnistuisi aikuispuolella työn ohessa.
Mutta kannattaako? Saako sen paremmin töitä, ja onko palkkaus silti sama merkonomin palkka ja työt?
Ap
katu- ja kunnossapitojuttu kuulostaisi ihan mielenkiintoiselta, mutta en tosiaan tiedä mitä koulua sellaiseen pitäisi käydä?
Ja pienessä kaupungissa missä nyt olen töissä olen kuullut, että miehet ovat siellä autojen ja aurojen kanssa liikkeellä, mutta naiset laitetaan kottikärryjen ja haravan kera katujen varteen...
Olisiko aikuiskoulutuksessa jotain kiinteistö, katu, kunnossapito, viheralue ym. tyyppistä koulutusta? Fyysistä työtä, mutta näkee kättensä jäljet ja töitä varmasti riittää.