Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen tyyppi tod.näk. auttaa lastenvaunut bussiin? Ulkomaalaiset miehet ja äidit, ainakin mua auttaneet.

Vierailija
23.10.2005 |

Suomalaiset jöröjussit liukenevat kuin saippua veteen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla ainakaan mun asenteesta kiinni...olen pyytänyt kauniisti että " anteeksi, voisitko nostaa apuna" ja vastaukseksi on tullut " nosta VITTU ite" , että se siitä. Ei tarkoita että kaikki nuoret naiset ovat semmoisia, mutta varsinkin semmoiset trendikkäästi pukeutuneet mimmit.

Ja se nuori tyttö joka ei uskalla nostaa vaunuja, kysyt vaan että mistä kohti saa nostaa, kyllä äidit neuvoo :)

Vierailija
22/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa avusta on kieltäydytty. Pitänevätkö jotenkin pelottavana. Voisin kuvitella tosiaan, että ulkomaalaiset auttavat enemmän. Suomessa olen nimittäin saanut pari kertaa aika pahasti shittiä naamalle, kun olen avannut oven naiselle.

Tämähän on sitä äärimmäisen tasapäistävän tasa-arvokasvatuksen tulosta, eikä sitten mitään muuta. Kakkua ei voi sekä pitää että syödä. Nyt joku tietysti älähtää, että kohteliaisuus ei kuulu tasa-arvon piiriin. Ei tietysti kuulukaan, ei kukaan ole niin väittänytkään.

Joidenkin mielestä ovien availu ja muu auttelu ja ylitsevuotava kohteliaisuus on tietysti merkki implisiittisistä sukupuoliasenteista, ts. mitä machommasta kulttuurista mies tulee, sitä varmemmin hän tuo kukkia treffeille, avaa oven ja auttaa vaunujen nostamisen kanssa. Lähtökohtahan Suomessa aidosti on se, että nainen maksaa itse drinkkinsä baarissa ja selviää elämästään itse.

Sitä saa mitä tilaa. Tässäkin kolikossa on kaksi puolta. Minunkin mielestäni naiset jo Virossa ovat naisellisempia, ja siellä viedään jo kukkia treffeille ja availlaan ovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on. Jos olet edes hitusen verran kulahtaneen oloinen edes hiukset sekaisin, niin saat apua!

Vierailija
24/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kaikki. Paitsi usein noi keski-ikäset tädit ei ees katso muhun päin, etten vaan erehtys kysymään apua. Tosi usein auttaa yläasteikäiset poitsut ja sellaiset 20:n molemmin puolin tytöt. Mulla tosin on kevyet matkarattaat ja puolimataliin busseihin saan ne yksinkin. Ihan hiljan kyllä syöksyi sellainen eläkemummo apuun, ja sen vieressä ollut raavas mies oli kuin vainaa silakka paikoillaan...

Vierailija
25/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummot, papat, ulkomaalaiset, nuoret pojat. Keski-ikäiset ja teini-ikäiset tytöt ei oo auttanu koskaan.

Vierailija
26/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä muut kanssavaunuilijat: jos mahdollista niin tarjotkaa kahvapuoli vieraalle. Näillä keleillä vieraampi nostaja helposti sotkee vaatteensa sieltä rattaiden etupuolelta nostaessa.

Vierailija
27/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ehkä vain jotain syitä sille, miksi suomalaiset miehet eivät auta. Syy on joka elämänalueelle turhaan leviävässä tasa-arvoistamisessa (kannatan tasa-arvoa) ja varovaisuudessa, eikä perseen keikuttamisessa tai keikutuksen puutteessa.

Monelle suomalaiselle naiselle apu on loukkaus.