Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä kunnon helikopteriperhe:

Vierailija
25.02.2011 |

http://www.iltalehti.fi/autot/2011022513248082_au.shtml

"Tokaluokkalainen Elmo ...kohta 135-senttiä: Penkistä hän ei vielä aio luopua. Meillä on molemmissa autoissa omat penkit."

Matkustaakohan se rattaissa silloin jos äiti lähtee kävellen jonnekin.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa meidän autossa on kuitenkin koroketta käytettävä siihen asti, kunnes pituutta on 150cm (auton oma suositus)

aikuisellekin tarvitaan turvaistuin?

Vierailija
42/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mieluummin ROFL?

Kotiintuloajat on ihan eri sarjassa kuin vauvan turvaistuin alakoululaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, sitten jos on lyhyt aikuinen, kuten esim. minä niin

joka tapauksessa meidän autossa on kuitenkin koroketta käytettävä siihen asti, kunnes pituutta on 150cm (auton oma suositus)

aikuisellekin tarvitaan turvaistuin?

onneks meillä kaikki aikuiset on (nippanappa) päälle 150cm =)

Vierailija
44/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:lle ja muille on niin vaikea ymmärtää, että olemassaolevaa turvavyöistuinta käytetään niin kauan kuin siihen sopii. Eiköhän tuon ikäinen lapsi jo itse tajua, jos tuoli on liian ahdas. Mua ainakin hiersi turvavyöt lapsena, kun ei silloin tuollaisia käytetty.

Mä oon ollut kerran ralliauton kyydissä ja ihastuin siihen penkkiin oikein kunnolla. Vielä kun viitsisi tuohon Fordiin vaihtaa repsikan paikalle sellaisen, niin johan kelpaisi nukkua ajomatkoilla. Olen aina nukkunut autossa paljon, mutta tukevan tuolin kanssa unet olisivat varmasti vielä makeemmat ja herääminen huippua, kun niskaan ei sattuisi! :D

Vierailija
45/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen äiti naureskelee

lapselle ja hänen vanhemmillee, jotka kuljettavat lasta asianmukaisesti autossa?

Meillä ainakin tokaluokkalainen kulkee autossa juuri noin. Muuten tulisi sakot, sanoo serkkuni, vanhempi konstaapeli.

Välinpitämätön pöllö.

Aika uskomaton koko aloitus. Taitaa taas olla kyse kateudesta tai ahdistuksesta. Alkaa ahdistaa tuollaiset lehtijutut, kun itse on luovuttu istuimesta 3-vuotiaana. Eli on pakko sanoa jotain pahaa.

Vierailija
46/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme juuri lapsellemme turvaistuimen kaukalon jälkeen käytettäväksi ja perehdyin silloin ensimmäistä kertaa näihin istuimiin, korokkeisiin yms.

Miksi ihmeessä noi turvavyöistuimet sitten suunnitellaan niin, että niitä voi käyttää valmistajien mukaan jopa 12-vuotiaaksi, jos niitä ei ole sopivaa käyttää 8-9-vuotiailla tokaluokkalaisilla?

Ja mitä ylisuojelemista se on, jos haluaa, että lapsi matkustaa autossa mukavasti ja turvallisesti?

Miten ihmeessä imettäminen, pottailu, haalarin käyttäminen ja rattaissa kuskaaminen liittyvät tähän asiaan?

Vierailija
47/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme juuri lapsellemme turvaistuimen kaukalon jälkeen käytettäväksi ja perehdyin silloin ensimmäistä kertaa näihin istuimiin, korokkeisiin yms.

Miksi ihmeessä noi turvavyöistuimet sitten suunnitellaan niin, että niitä voi käyttää valmistajien mukaan jopa 12-vuotiaaksi, jos niitä ei ole sopivaa käyttää 8-9-vuotiailla tokaluokkalaisilla?

Ja mitä ylisuojelemista se on, jos haluaa, että lapsi matkustaa autossa mukavasti ja turvallisesti?

Miten ihmeessä imettäminen, pottailu, haalarin käyttäminen ja rattaissa kuskaaminen liittyvät tähän asiaan?

Menepä täällä joskus kertomaan se, että lastentarvikeliikkeen myyjä sanoi, että Emmaljungan perusrattaat on niin tukevat, että niillä kuskaa vaikka kuusivuotiasta hädän tullen, niin saat turpiisi, kun opetat lapsestasi vätyksen... :D

Omat lapseni ovat oppineet kävelemään reippaasti, vaikka meillä nuo karmeusrattaat olikin. Ja uskon heidän olevan ihan oikeustoimikelpoisia, vaikka istuvatkin yhdeksänvuotaina turvavyöistuimissaan autossa. Istuvat edelleenkin. Sanoivat av-mammat mitä tahansa.

Vierailija
48/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljäsluokkalainen. Me kyllä matkustetaan ihan autossa eikä helikopterissa...

Vierailija
49/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10-vuotias 130-senttinen istuu vielä turvaistuimessa on neljäsluokkalainen. Me kyllä matkustetaan ihan autossa eikä helikopterissa...

Oma 4lk tyttöni on 153cm ja korokepallista luovuttiin ekaluokan jälkeen.

Vierailija
50/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole mitään ihmeellistä, jos suuttuu anopille, joka on "antanut" lasten matkustaa ilman turvavyötä. Itse olisin ollut aivan raivoissani.

Ja tietysti lapsi istuu turvavöistuimessa niin kauan kuin mahtuu siihen hyvin, Sitten siirrytään korokkeeseen.

Minulle ainakaan mitkään lasten turvallisuuteen liittyvät asiat ei ole sinne päin, vaan mahdollisimman hyvin. Ja jos siitä huolimatta jotain sattuu, niin sitten ei voi mitään.

Mitäpä jos juuri sillä reissulla olisi sattunut kolari tai äkkijarrutus, kun anoppi kuskasi ilman turvavöitä?

Vierailija
51/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sai täyslaidallisen kun antoi lasten istua autossa ilman turvavöitä mökillä... Juuh, kas kun ei tehnyt ls-ilmoitusta mummosta.

Niin entä jos olisi sattunut jotain kolari tai äkkijarrutus juuri tuolla reissulla?

Vierailija
52/55 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun korokeistuinta tai turvaistuintahan PITÄÄ käyttää vähintään 140-senttiseksi!

Vierailija
53/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista välitetään, noudatetaan liikennesääntöjä, ja lapsilla on rajat. Todellakin minäkin suuttuisin, jos lapsia kuka tahansa kuskaisi autossa ilman turvavöitä, ja kyllä se on juuri oikeanlaista vanhemmuutta pitää huolta siitä, että lapsi istuu mahdollisimman pitkään turvaistuimissa. Minä luulen, että ne curling-vanhemmat ovat päinvastoin niitä, jotka kääntävät lapset naama menosuuntaan jo alle kaksivuotiaina, kun ei se lapsi 'viihdy' autossa muuten, eikä osata sanoa, että aikuinen päättää nämä asiat.

Vierailija
54/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus ennen kaikkea.

Lisäksi jos lapsi nukahtaa tuohon matkalla jonnekin, on varmasti vähemmän kipeät niskat perille päästyään. Kyllä, yhdeksänvuotiaskin voi nukahtaa autoon. Samoin aikuinen.

Minulla on myös yhdeksänvuotias, joka istuu turvavyöistuimessa. Ja istuu vielä jonkin aikaa siinä. On sen verran pienikokoinen. Välillä puhuu, että ei hän mikään vauva ole, kun "kellään muulla" ei enää ole istuinta. Mutta olen sanonut, että ihan sama, turvallisuus ennen kaikkea.

Minun vanhemmat sentään ovat tajunneet, että lapsia ei kuljeteta ilman asianmukaisia turvaistuimia. Kerran vanhempani olivat liikkeellä kahdella autolla lastenlasten kanssa. Toinen auto hajosi. Silloinkin äitini soitti ja kysyi, saako esikoinen istua etupenkillä, jos hän kytkee siitä turvatyynyt pois. Ettei tarvitse jäädä isäni kanssa odottaan autonhinausta. Sai tottakai, vaikka muutoin meillä ei lapset matkusta etupenkillä.

Meillä oli kerran kylässä lapsi, jota kuljetettiin meidän autolla. Lapsi huusi nelivuotiaana kuin palopilli, että hän ei istu turvavyöistuimessa, kun se on vauvanistuin. Ja äitinsä oli antanut lapsen matkustaa ilman turvavöitä. "Kun se nyt ei suostu." Minusta se on curlingia. Mieheni oli kuljettanut lapsen ilman vöitä, minä pidin siitä metelin.

Olen ollut kolarissa. Asianmukaiset turvavyöt ja turvaistuimet pelastivat minut ja lapset. Ilman niitä, ainakin yksi meistä olisi kuollut mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Oletettavasti kaikki.

Vierailija
55/55 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että jollain 8v pitää olla pikkulapsen istuin johon se ei edes mahdu on ihan naurettavaa. No ehkä annan anteeksi kun te nyt ette kuitenkaan mitenkään kovin perillä autoilusta yms. aiheeseen liittyvästä. Sen penkin olemassaolo noin isolla lapsella on muuten aivan turhaa ja aika koomisen näköistä. Kannattaa varmaan laittaa vaipat kanssa koska sehän sitten suojaa jos tulee vessahätä, vaikka sitten vähän vanhemmallakin lapsella. Olen huomannut että 90% tähän ketjuun vastanneista ei edes tajua koko jutun ideaa. Imetätköhän vielä? Sekin on lapselle hyväksi:

Siinä sulle helikopteri ja miksi se on helikopteri!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi