Tässä kunnon helikopteriperhe:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011022513248082_au.shtml
"Tokaluokkalainen Elmo ...kohta 135-senttiä: Penkistä hän ei vielä aio luopua. Meillä on molemmissa autoissa omat penkit."
Matkustaakohan se rattaissa silloin jos äiti lähtee kävellen jonnekin.
Kommentit (55)
liekan peräs pysyä auton kyyris. Ei oo mitään syytä edes sisälle ottaa. Juostessa karaistuu!
Nyt hulahti herne kyllä niin syvälle, ettei sitä sieltä enää pois saa. No, ehkä se tulee pois "luonnollista reittiä", tai tässä tapauksessa muuttuu timantiksi matkalla.
Mä yritin vähän huumorilla lievittää tätä tilannetta. Olihan se nyt koomista, että perhe "kouluttaa" muita autoilutavoista, ja sitten juttu päättyy tuohon virkkeeseen.
En itse koskaan aja, joten en myöskään koskaan aja ylinopeutta, eli siinä mielessä olit oikeassa.
Oon oikeasti pahoillani siitä, mitä tein verenpaineellesi, mutta en pysty lopettamaan nauramista tuolle reaktiolle. Anteeksi.
mutta sana "tekopyhä" hiipii mieleen, jos mummolle raivotaan lasten kuljettelusta ilman turvavöitä, mutta itse ajetaan ylinopeutta.
Sinäkö et koskaan KOSKAAN aja ylinopeutta? HAH!
Ja missä sanotaan, että äiti ajaa ylinopeutta ja tarkoitetaanko tässä sillä kaahaamista tai holtotnta ja reilua ylinopeutta? Vaiko sitä, että mittari näyttää enemmän kuin nopeusrajoitus? Eli 80 alue vaihtuu 60 alueeksi ja sitä ajaa edelleen 80 tai 70 km/h ? Ja poika vahtii silmä tarkkana, koska on pieni automies?
Kyllä minullakin mittari näyttää välillä enemmän kuin pitäisi, just tommosilla tieosuuksilla kun ne sahaa edes takas. Mutta ilman turvavöoitä ei lapsia kuljeta kukaan, ei edes se vaari jonka kaasujalka on varovainen, eikä mökkipaikkakunnalla tädit, sedät eikä enot, eikä mummot.
Mitä pikkumaisuutta tai tekopyhää on siinä, että suututaan mummolle, joka ei laita edes tuvavöitä lapsille kiinni??!!! Sama kun veisi veneilemään ilman pelastusliivejä "ei me olla ennenkään hukuttu" vaan jättää ne veneen pohjalle.
... ei jeesus. Te ootte niitä samoja ihmisisä jotka laittaa tortilloihin täytettä.t.AP
Verenpaineeni on luontaisesti matala, eikä nouse vaikka söisin säkillisen salmiakkia ja lakritsaa samanaikaisesti kaasupoljin pohjassa hampaat irvessä idiooteista ohi kaahaten. Lapset tietysti turvavöihin köytettynä, turvavyöistuimissaan: "turpa kiinni pennut, äiti ohittaa.. vittu mitä tupajumeja täällä taas on liikkeellä.. no joo, eläkeläisukko, tietenkin tien tukkeena, menisi vanhainkotiin ja pysyisi rollaattorin kahvoissa.. voi vettulan kylän kevät mikä helvata tässä taas tökkii.. akka ratissa, niinpä tietysti, mee kotiin pullaa vääntää muija... "
Autosta ulos nousetessa olen yhtä tyyni ja lempeä kuin aina ja verenpaineeni vakiosti 98/65, ja jos oikein olen hermona, niin 100-120/68-75.
Mutta kiva kun sulla on mukavaa, on aina ilo tuottaa toisille hyvä mieli.
Nyt hulahti herne kyllä niin syvälle, ettei sitä sieltä enää pois saa. No, ehkä se tulee pois "luonnollista reittiä", tai tässä tapauksessa muuttuu timantiksi matkalla.
Mä yritin vähän huumorilla lievittää tätä tilannetta. Olihan se nyt koomista, että perhe "kouluttaa" muita autoilutavoista, ja sitten juttu päättyy tuohon virkkeeseen.
En itse koskaan aja, joten en myöskään koskaan aja ylinopeutta, eli siinä mielessä olit oikeassa.
Oon oikeasti pahoillani siitä, mitä tein verenpaineellesi, mutta en pysty lopettamaan nauramista tuolle reaktiolle. Anteeksi.
mutta sana "tekopyhä" hiipii mieleen, jos mummolle raivotaan lasten kuljettelusta ilman turvavöitä, mutta itse ajetaan ylinopeutta.
Sinäkö et koskaan KOSKAAN aja ylinopeutta? HAH!
Ja missä sanotaan, että äiti ajaa ylinopeutta ja tarkoitetaanko tässä sillä kaahaamista tai holtotnta ja reilua ylinopeutta? Vaiko sitä, että mittari näyttää enemmän kuin nopeusrajoitus? Eli 80 alue vaihtuu 60 alueeksi ja sitä ajaa edelleen 80 tai 70 km/h ? Ja poika vahtii silmä tarkkana, koska on pieni automies?
Kyllä minullakin mittari näyttää välillä enemmän kuin pitäisi, just tommosilla tieosuuksilla kun ne sahaa edes takas. Mutta ilman turvavöoitä ei lapsia kuljeta kukaan, ei edes se vaari jonka kaasujalka on varovainen, eikä mökkipaikkakunnalla tädit, sedät eikä enot, eikä mummot.
Mitä pikkumaisuutta tai tekopyhää on siinä, että suututaan mummolle, joka ei laita edes tuvavöitä lapsille kiinni??!!! Sama kun veisi veneilemään ilman pelastusliivejä "ei me olla ennenkään hukuttu" vaan jättää ne veneen pohjalle.
Pojalla on selkänojallinen turvavyöistuin. Korokeistuimessa ei ole selkänojaa....
tuollainen istuin on kyllä nimeltään korokeistuin. Toki turvavyöistuin-sanaa kuulee yhtä lailla.
Se selkänojaton on istuinkoroke.
melkoisen isolta tuohon istuimeen.
kun se termi curling vanhempi suomeksi, sori nyt vaan kaikki taas jos nyt jollakin meni herne väärään kurkkuun asian takia t. AP
eikun sillä pitäisi oll akorokeistuin, t.AP
Mulla meni nyt ohi, että mikä ongelma ap:llä on...Pojalla on selkänojallinen turvavyöistuin. Korokeistuimessa ei ole selkänojaa.
Ap.n mielestä noin isolla pojalla ei saa olla niskatukea, pääntukea ja olkapäiden kohdalla niitä törmäystukia, mitkä turvavyöistuimessa on + se , että turvavyö ohjautuu oikein.ap.n mielestä noin isolla on oltava vain korokeistuin.
ja koska noin iso istuu ja ilmoittaa istuvansa jatkossakin selkänojallisessa, niskatuellisessa turvavyöistuimessa, se on vauvahommaa ja aivan sama, kuin että äiti työntelisi poikaa rattaissa, jos poika kerran vielä haluaa niin.
heittänyt niskatuen pellolle?
melkoisen isolta tuohon istuimeen.
mutta kohta saat kimppuusi lauman mammoja joiden vili-matias, 15v, matkustaa vielä turvaistuimessa, koska se on se oikea tapa jonka mummo opetti ja sitä tapaa ei saa kyseinalaistaa.
heittänyt niskatuen pellolle?
Kyllä auton takapenkin istuimet tukevat niskaa ihan samalla lailla, eihän se nyt ilman selkätukea istu vaikka sen turvakaukalon siltä ottaisikin pois. Kommenttisi perusteella sinä et ole autoa nähnytkään.
"Mutta ei voi kun meidä pikku-pikku-elmo, 134.9cm, 56kg ei nyt millään voi luopua istuimesta kun on se sille niin rakas ja se on ollut sillä jos siitä asti kun se oli 3v." *nyyh* :*(
Kyllä on ihan älytön postaus alkuperäisellä ja mietinkin, että miten mahtaa hänen lapset istua autossa tai aikoinaan olla istuneet?! Voe voe.
Turvallisuus ennen kaikkea ja hienoa, kun lapsi sen itse vielä hyväksyy!
Kyllä tu poika suoraan sanoen näytti minustakin melkoisen isolta tuohon istuimeen.
kyllä meidänkin 9v tyttö hyvin siihen vielä muutaman vuoden mahtuu. on siinä sentään kunnon sivutörmäyssuojat verrattuna korokkeeseen.
Kyllä tu poika suoraan sanoen näytti minustakin melkoisen isolta tuohon istuimeen.
kyllä meidänkin 9v tyttö hyvin siihen vielä muutaman vuoden mahtuu. on siinä sentään kunnon sivutörmäyssuojat verrattuna korokkeeseen.
Mites, onko toppahaalarit siellä eteisessä patterilla kuivumassa kanssa???? Entäs kylppäri, löytyykö potta?
Mites, onko toppahaalarit siellä eteisessä patterilla kuivumassa kanssa???? Entäs kylppäri, löytyykö potta?
mä en ymmärrä, miks pitäis vaihtaa turvattomampaan istuimeen, jos lapsi viihtyy tuossa ja ikäraja tulee vastaan vasta 3 vuoden päästä. joka tapauksessa meidän autossa on kuitenkin koroketta käytettävä siihen asti, kunnes pituutta on 150cm (auton oma suositus)
mä luulin et helikopetrtivanhemmat on olleet aikonaan Kattokassisen faneja.
tässä sitten ensimmäinen samanlainen
Pojalla on selkänojallinen turvavyöistuin. Korokeistuimessa ei ole selkänojaa.
Ap.n mielestä noin isolla pojalla ei saa olla niskatukea, pääntukea ja olkapäiden kohdalla niitä törmäystukia, mitkä turvavyöistuimessa on + se , että turvavyö ohjautuu oikein.
ap.n mielestä noin isolla on oltava vain korokeistuin.
ja koska noin iso istuu ja ilmoittaa istuvansa jatkossakin selkänojallisessa, niskatuellisessa turvavyöistuimessa, se on vauvahommaa ja aivan sama, kuin että äiti työntelisi poikaa rattaissa, jos poika kerran vielä haluaa niin.