Laittoivat sitten kirjastosta korvausvaatimuksen kirjasta.
Aika ylläri, sain korvausvaatimuksen kirjasta, jonka olen lainannut joskus 6 kk-12 kk sitten. Kuulemma sitä ei ole kukaan muu lainannut sen jälkeen. Ja nyt se on sotkeentunut niin, että minun on se korvattava. :o
En minä vaan muista, että se olisi meillä sotkeentunut. Entäs, jos joku on lukenut sitä kirjastossa ja sotkenut siellä, kaatanut vaikka eväslimsansa päälle? Milläs kumpikaan osapuoli voi todistaa puoleen tai toiseen?
Ärsyttää, 25 euroa on iso raha kotihoidontuella. >:(
Kommentit (9)
Eri asia jos olisi heti palautettaessa huomattu mutta noin vanha juttu, en ottaisi vastuulleni. Olet ihan oikeassa että kirjasto ei pysty todistamaan että kirja olisi palautettaessa ollut sotkuinen ja Suomessa kun ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan.
Syyllisyys pitää todistaa, ei syyttömyyttä.
Miks et kysy sieltä suoraan, etää mikä homma tää oikein on? :o
Olin joka tapauksessa menossa illalla kirjastoon, otan samalla puheeksi. Jos kirjan nähtyäni totean, että joo, meidän sotkut, maksan.
ap
sen vaatimuksen olisi pitänyt tulla heti kun olet kirjan palauttanut. En kyllä mukisematta maksaisi minäkään!
Milloin palautit sen? Jos palauttamisesta on kulunut aikaa, ota yhteys kirjastoon. Jos ei auta, ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Ei tuollaiseen tarvitse suostua.
eri kerroilla lainatuista ja PALAUTETUISTA kirjoista maksua. Eli meille on tullut huomautuskirje palauttamattomista kirjoista. Niitä olen sitten hiki hatussa etsinyt, ja kun olen mennyt kirjastolle asiaa selvittämään, niin kas vain, kaikki kirjat on ollu palautettuna.
En ymmärrä, miten on mahdollista, että kirjat on palautettu, "salodot" näyttää nollaa ja silti saadaan perimisikirjeitä?
Jos vielä joskus saan vastaavan kirjeen, niin jatkossa tarkistan ensimmäisenä Helmetin kautta, että näkyykö siellä jotain palauttamomia kirjoja, toisena vaihtoehtona kävelen suoraan kirjastoon tarkistamaan asiaa.
Minä en ole ikinä joutunut korvaamaan mitään kirjaa, en edes sellaisia jotka on menneet meillä rikkikin, kun olen rehellisesti kertonut miten on käynyt. Esim. kerran lapsi repi yhdestä kirjasta sivuja, toinen kirja unohtui kesällä ulos kun olin lukemassa sitä, ja tulikin sadekuuro. Kun olen kysynyt korvaussummaa, on sanottu ettei niitä tarvitse maksaa.
Samoin, jos olen huomannut että kirja on likainen, revitty jo meille tullessa, olen näyttänyt sitäkin palauttaessa ja sanonut että tämä ei ole sitten meidän tekosia.
Milloin palautit sen?
Eli siitä todellakin on aikaa. Siksi yllättääkin, että korvausvaatimus tulee nyt.
eri kerroilla lainatuista ja PALAUTETUISTA kirjoista maksua. Eli meille on tullut huomautuskirje palauttamattomista kirjoista. Niitä olen sitten hiki hatussa etsinyt, ja kun olen mennyt kirjastolle asiaa selvittämään, niin kas vain, kaikki kirjat on ollu palautettuna.
En ymmärrä, miten on mahdollista, että kirjat on palautettu, "salodot" näyttää nollaa ja silti saadaan perimisikirjeitä?
Jos vielä joskus saan vastaavan kirjeen, niin jatkossa tarkistan ensimmäisenä Helmetin kautta, että näkyykö siellä jotain palauttamomia kirjoja, toisena vaihtoehtona kävelen suoraan kirjastoon tarkistamaan asiaa.
että teille on lähtenyt huomautuskirje, ja sitten olettekin palauttaneet kirjat esim. samana tai seuraavana päivänä. Useimmat kirjastot perivät maksun silti, koska huomautus on ehtinyt lähteä. Minä olen pienessä kirjastossa töissä ja siellä katsomme että jos kirjat palautetaan samana päivänä kun on postissa lähtenyt huomautus, se usein sitten poistetaan se maksu. Tai siis poistetaan aina kun huomataan, eihän kaikki huomaa. Vaikka oikeastaan pitäisi se maksu tietenkin jättää, koska asiakkaalla ne kirjat on silloin jo myöhässä oikeasti ja on aiheuttanut työtä kun tarkistetaan hyllystä ettei ko. kirjat ole palautuneet niin ettei järjestelmä ole rekisteröinyt niitä ja sitten vielä postitetaan.
Mä en kyllä ainakaan suostuis maksamaan mitään!! Tollasella viiveellä ei todellakaan pyydetä mitään korvauksia. Ja se, että oot ollu vika lainaaja, ni sehän ei todista mitään. Joku on tosiaan siellä kirjastossa voinu sotkea sen kirjan.
Miks et kysy sieltä suoraan, etää mikä homma tää oikein on? :o