Kun koira lopetetaan, mitä ruumiille tehdään?
Voiko sen heittää vain roskikseen vai onko siihen jotkin säädökset? Omaan pihaan ei voida edes haudata ja kaupungin eläinhautausmaa on niin täynnä. Mitään tunnesiteitä haudallakäymiseen ei ole tarvetta.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2011 klo 11:27"]
eläinten täyttäjälle ja nyt se perkelen kolli vaanii tädin lipaston päällä sama irve kuonollaan kuin elossa ollessaan.
Hyi hittolainen! Tuo koira kun viedään lopetettavaksi niin en halua edes muistella koko otusta enää.. Että joku täyttää vielä..YÖK.
ap
Yksi maailman tunnetuimmista koirista, Hachiko, on täytettynä...
Googlella ja wikistä lisää.
Lätkäkassiin kivien kanssa ja mereen.
Kun koirani kuoli, niin se tuhkattiin. Nyt odottelen postista lähetystä, että tuhkat tulee kotiin. Kauniissa uurnassa koira tulee olemaan ikkunalla. Täyttää en kyllä pystyisi, vaikka todella rakas koko perheelle olikin.
Multa on kuollut monta koiraa. 3 on haudattu omalle pihalle ja yksi tuhkattu ja viety eläinten hautausmaalle.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2012 klo 14:56"]
No on siinäkin taas ketjun aloittaja varsinainen koiran omistaja. Mietimpä vain miksi edes alunperin olet sitä koiraa edes hankkinut.....?
[/quote]
Siis täh? En ole ap, mutta miten tuhkin jemmailu liittyy koiran pitoon millään lailla? Itse en ainakaan aio pitää tuhkiä, yök!
Kun meidän rakaaat koirat kuolee, niin tulen myöskin olemaan kiinnostunut hävittämiestä lain puitteissa. Täällä tuskin on eläinten hautausmaata, kun ihmisillekään ei juuri tilaa ole, vaan tavallisten pulliaisten on valittava tuhkaus omaisilleen.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:02"]
Kun koirani kuoli, niin se tuhkattiin. Nyt odottelen postista lähetystä, että tuhkat tulee kotiin. Kauniissa uurnassa koira tulee olemaan ikkunalla. Täyttää en kyllä pystyisi, vaikka todella rakas koko perheelle olikin.
[/quote]
Tuhkaamossa kuitenkin lataavat uunin täyteen koiria, ja laatikossa tulee takaisin jotain random mixiä... mutta ehkä se ajatus on tärkein.
On sen verran pieni koira, että jos se nyt heittäisi henkensä, pistäisin sen pakkaseen ja kesällä jonnekin metsän multiin.
Meillä on yksi koira haudattu tontin perimmäkseen nurkkaan. Toinen koira oli viikon hukassa ja löytyi märkänä länttinä junaradan vierestä. Se haudattiin vain sinne metsään.
Muutaman vuoden vanha ketju, kait se ap on jo koiransa haudannut.
Jotenkin en koskaan ole ymmärtänyt, että mikä vimma joillakin on säilyttää niitä tuhkia kotona esillä jossain. Jos se on joku mustivainaa niin menkää vaikka metsään riittävän kauas kaikista asumuksista ja kaivakaa kuoppa sinne. Jos taas unelma-sanelma täti, niin haudatkaa hautausmaalle, tai vaikka sirotelkaa mereen.
Tuommoinen tuhkauurna kuitenkin jossain vaiheessa kaatuu tai hajoaa, jolloin se unelma-sanelma on haudattuna osittain olohuoneen mattoon ja osittain imuriin sen jälkeen.
Kaikki koirat on olleet mulle rakkaita, mutta ruumiit olen jättänyt eläinlääkärille lopetuksen jälkeen. En ole kokenut tarvetta haudalle tai tuhkan ripottelulle / säilytykselle.
Teininä oli pari rottaa, roskikseen laitoin kun kuolivat. Ei kerrostalon pihaankaan oikein voinut haudata, ja nekin olivat rakkaita lemmikkejä vaikka kaatopaikalle menivätkin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2011 klo 11:27"]
eläinten täyttäjälle ja nyt se perkelen kolli vaanii tädin lipaston päällä sama irve kuonollaan kuin elossa ollessaan.
Hyi hittolainen! Tuo koira kun viedään lopetettavaksi niin en halua edes muistella koko otusta enää.. Että joku täyttää vielä..YÖK.
ap
Sun kaltaisen ei eläimiä kannata enää koskaan hankkia.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:26"]
Minulla on 6v. sakemanni ja mietin vaan kovasti,mitä sille teen,kun se pitää lopettaa. Sillä on kaulaan ilmestynyt patti,joka ei parane antibiootilla, Jos se on syövän etäpesäke,varmaan joudun sen lopettamaan. Se jo viime yönä teki kuolemaa,leikkausaika on maanantaille. Mihinkään roskikseen sitä en ikinä laittais,mutta yöllä mietin,jos se tuohon minun sänkyyni kuolee,kuka sen voi hakea pois! Se painaa 45 kg,joten sitä en saa yksin mihinkään. Jos tiedätte toimintatavan,ottaisin neuvoja vastaan mielelläni. En ole koskaan kuullut,että esim. tuhkaaja hakee koiran kotoa. nimim.Ainoa Rakas ystävä.
[/quote]
Eläinlääkäri voi hakea koiran. Tietenkin se maksaa mutta sille ei mitään voi.
Tämän vuoden alusta on lupa toimittaa "5 kg ja isompia kotieläimiä" tiettyihin ravintoloihin. Tällä on ajateltu turvattavan ravintola-alaa nykyisinä taloudellisesti epävakaina aikoina. Helsingissä valittuja ravintoloita ovat mm. Nälkä ja Ask. Näitä eläimiä saa siis myydä vaikka nautana.
Bon appetit!
Minulla on 6v. sakemanni ja mietin vaan kovasti,mitä sille teen,kun se pitää lopettaa. Sillä on kaulaan ilmestynyt patti,joka ei parane antibiootilla, Jos se on syövän etäpesäke,varmaan joudun sen lopettamaan. Se jo viime yönä teki kuolemaa,leikkausaika on maanantaille. Mihinkään roskikseen sitä en ikinä laittais,mutta yöllä mietin,jos se tuohon minun sänkyyni kuolee,kuka sen voi hakea pois! Se painaa 45 kg,joten sitä en saa yksin mihinkään. Jos tiedätte toimintatavan,ottaisin neuvoja vastaan mielelläni. En ole koskaan kuullut,että esim. tuhkaaja hakee koiran kotoa. nimim.Ainoa Rakas ystävä.
Lapsuudesta on jäänyt mieleen, kun perheen kanssa veimme kaatopaikalle tavaraa, nin siellä jätekasassa lojui koiranraato. Tapa sekin päästä eroon koirasta.
Tiedän tapauksen jossa perhe osti talon ja kesällä kompostia kääntäessä vastaan tuli hajoamisvaiheessa oleva koira (tai kettu).
En voisi minäkään lemmikkiä kompostoida tai laittaa roskiin mutta jos eläin ei ole suuri niin ei sitä varmaan kielletä heittämästä pois.
Omia koiria olen tuhkauttanut. Eläinlääkäri hoiti homman ja antoi tuhkat laatikossa. Tuhkat meni luontoon. Tunnen naisen joka joutui lapsestaan luopumaan ja hän vei tuhkat erääseen paikkaan metsässä ja käy välillä siellä.
Jos koiralla niin ei ole väliä minne jäänteet menee niin eläinlääkäri kertoo vaihtoehdot.