Mä vihaan yökyläkakaroita!
Nytkin on pari kakaraa yökylässä enkä tykkää YHTÄÄN! Pakko on päästää kuitenkin kun lapset haluaa ja tottapuhuen nautin joskus olla kahdestaan kotona miehen kanssa...
Ne ei osaa ikinä olla aamuisin hiljaa, omat lapset on jo koulutettu että vapaapäivinä mä haluan nukkua puoli kymmeneen, mutta ei noille vieraille pennuille voi äristä
Olenko ainut näin tunteva?
Kommentit (21)
kakaroita olemaan hiljaa enkä viitsi karjua makkarista suljetun oven takaa että nyt pennut turvat kiinni kun mä nukun! Kun yritän kuitenkin jotenkin näennäisesti käyttäytyä vieraiden läsnäollessa :D
ap
niille vieraillekin lapsille, että meillä ollaan aamulla sitten hipihiljaa eikä metelöidä, koska aikuiset nukkuvat?
Kyllä minä kerron säännöt etukäteen. Ja omat lapsetkin osaa pitää huolen vieraistaan eli ovat sitten kaikki hiljaa.
Omille lapsille sanoin jälkikäteen että ette sitten muistaneet olla hiljaa. En viitsinyt noita vieraita kakaroita ruveta läksyttämään
ap
Ja montako vierasta lasta oli? Nukkuivatko kaikki samassa huoneessa?
2 kärpästä yhdellä kärsimyksellä, you know :D
Omille lapsille sanoin jälkikäteen että ette sitten muistaneet olla hiljaa. En viitsinyt noita vieraita kakaroita ruveta läksyttämään
ap
ei kai ne mitään opi, jos et vaivaudu opettamaan..
Minusta on lapsiperheessä melkoisen kohtuutonta vaatia, että kaikkien pitäisi olla hiirenhiljaa että joku saa nukkua puoli kymmeneen.
Ymmärrän toki tuon jos on ollut yön töissä, tai työt ovat loppuneet esim. klo 4, mutta ei kai juuri silloin ole pakko yökyläläisiä ottaakkaan.
Jos kyse on taas aivan normaalista nukkumaanmenoajasta illalla, niin pientä realiteettia voisit kyllä itsekin harrastaa. Kyllä lapsiperheessä ihan normaali heräämisaika vapaapäivänäkin on joskus 7-8 kieppeillä, ja se on jo ihan kohtuullisen myöhään.
Pienten lasten kanssa 5-6 aikaan herääminen on aika tavallista arkea, ja monelle työaamuna jokapäiväistä ilman lapsiakin.
kakarat pitää ääntä aamuisin ja sun omat ovat hiljaa tai jopa unessa?
Nooh, et päästä niitä liian usein :D
Ovat omassa huoneessaan ja ovi kiinni, jos heräävät tosi aikaisin. Ei ole koskaan ollut suurta ongelmaa tästä.
Minusta on oikeasti kiva nähdä lapsen kavereita myös yökylässä, jotta tuntee heidät vähän paremmin.
Ap:n tyyli taitaa olla aika v-mainen, jos ei osaa keskustelemalla hoitaa asioita, vaan pitää huutaa rumasti lapsille. Sorry vaan.
ap, sovitaanko että teidän lapset voi tulla meille ja päin vastoin. Meillä on kanssa koulutettuja kakaroita. Ymmärtävät viikonloppu aamuisin katsoa tv:tä tai sitten leikkivät, pelailevat HILJAA.
Rasittavia nuo yövieraat, mutta pakko ottaa, että saa omia välillä yöksi pois kotonta.
juuri tuonne puoli kymmeneen tai yli kymmeneenkin asti. En edes tunne yhtään kouluikäistä lasta, joka heräisi aikaisin silloin, kun saa nukkua pitkään. Meillä tosin lapsi on aina ollut aamu-uninen, jo vauvanakin nukkui aamuisin pidempään kuin äitinsä.
lapsia, jotka muka yrittävät olla hiljaa. Kyllä niistä kikatus ainakin lähtee, kun ovat muka olevinaan hiljaa ja tulee lipsahduksia.
V-mäinen äiti jos haluaa nukkua aamulla pitkään? Itse et ikinä huuda lapsillesi mistään asiasta?
Täällä kanssa yksi pitkään nukkuja, jolla hyvin koulutetut kakarat. Kyllä, minä huudan lapsille aamulla v-mäisesti, että olkaa hiljaa, äiti nukkuu. En viitsi huudella jos on vieraita lapsia.
Muulloin en huuda v-mäisesti. retkeilemme, pelailemme, touhuamme yhdessä. Olen ihan ok äiti, lasteni mielestä jopa maailman paras sellainen.
Minusta on lapsiperheessä melkoisen kohtuutonta vaatia, että kaikkien pitäisi olla hiirenhiljaa että joku saa nukkua puoli kymmeneen.
Ymmärrän toki tuon jos on ollut yön töissä, tai työt ovat loppuneet esim. klo 4, mutta ei kai juuri silloin ole pakko yökyläläisiä ottaakkaan.
Jos kyse on taas aivan normaalista nukkumaanmenoajasta illalla, niin pientä realiteettia voisit kyllä itsekin harrastaa. Kyllä lapsiperheessä ihan normaali heräämisaika vapaapäivänäkin on joskus 7-8 kieppeillä, ja se on jo ihan kohtuullisen myöhään.
Pienten lasten kanssa 5-6 aikaan herääminen on aika tavallista arkea, ja monelle työaamuna jokapäiväistä ilman lapsiakin.
normaalia herätä klo 5-6??????????????????????????no ei todellakaan kukaan herää vapaaehtosesti siihen aikaan!!idiootti!meiän lapset aina nukkunu jopa 9 joten älä selitä niin yleisesti!kiitos!ja mun siskon lapset kun yritti herätä klo 7 ja alottaa se sama levoton vouhkaaminen kun kotonaan niin johan loppu=)
Minä taas inhoan aikuisia jotka kutsuvat toisen lapsia pennuiksi ja kakaroiksi, mutta omia nimitetään sievästi lapsiksi :) Tuostahan pääset kun hoidat jatkossakin ne loistavasti kasvatetut LAPSESI ihan yksikseen etkä ota niitä kauheita KAKAROITA ja PENTUJA kotiisi! Ne omat armaat kullanmurusi kun saattavat olla täsmälleen samanlaisen hammastenkiristelyn kohteena siellä kyläpaikassa.
Meille lasten kaverit saavat tulla ja jos enemmän ääntä kuuluu, niin so what?? Ei ne lapset meillä jatkuvasti ole! Omatkin lapset aamulla touhuilee hissukseen, lukevat, pelaavat, katselevat lastenohjelmia jos sattuvat aikaisemmin heräämään. Silti ymmärrän täysin jos ääntä ja intoa on enemmän kun on kavereita kylässä, ainakin meillä sitä ääntä kun lähtee omistakin lapsista silloin. Voihan se tietysti teidän tapauksessa olla että omat lapset istuu hipi hiljaa sohvalla ja ne muiden kakarat vaan riehuu...
Mä olen aina ollut semmoinen, jolle uni on tärkeää ja joskus 5-6 aikaan herääminen vapaapäivinä sais mut hermoromahduksen partaalle, onneksi lapset on jo isoja eikä tuommoisia herätyksiä enää olekaan :)
peace :D
ap
muutaman vuoden kuluttua maksaisit siitä että kuuluu lasten mekkalaa kun sinä ja ukkosi hiippailette tyhjässä asunnossa.
Tarviiko se elämä ottaa niin hemmetin vakavasti? Maito kaatui pöydälle yhyy, mies jätti sukat eteiseen vähää,ja lapset pitävät meteliä voi kamalaa.
jännää ja vähänä pelottavaakin. Mä muistan ainakin, etten ikinä saanut nukuttua yhtä hyvin/yhtä pitkään vieraassa paikassa. Ja silti menin kyllä, vaikka vähän aina jännitti. Mutta äitinä haluaisin, että pienillä vierailla olis mahdollisimman turvallista olla meillä. Kieltämättä tulis aika orpo olo, jos kyläpaikan äiti murisisi illalla viimeiseksi, että aamulla ei sitten herätä aikaisin ja jos herätään, niin olkaa hiirenhiljaa, koska mä haluan nukkua... Tosi kivaa.
Niin ei ole kohtuutonta herätä vähän aikaisemmin. Muina vapaina sitten nukut niin pitkään kuin huvittaa.
Tai sitten vetäset jonkun paidan päälle (oletan, että nukut alasti kun kerroit ettet viitsi pukea päälle sanoaksesi lapsille, että on oltava hiljempaa), nouset sängystä ja käyt ystävällisesti sanomassa, josko olisivat hiljempaa. Tai potki mies ylös sanomaan sama asia.
Ei voi olla noin vaikeaa. Ymmärrän kyllä halun nukkua pitkään, sillä olen itsekin aamu-uninen.
Kyllä mä komennan tarvittaessa ihan kaikkia, kyllä ap:nkin pitäisi.