Nyt kysyn tyhmän kysymyksen sektiosta...
Minulla on yksi lapsi, syntyi normaalilla alatiesynnytyksellä. Nyt odotan toista ja on todettu etinen istukka. Jos joudun tämän takia synnyttämään suunnitellulla sektiolla, niin joutuuko vauva joka tapauksessa lastenosastolle syntymän jälkeen vai pääseekö äidin kanssa vuodeosastolle?
En tiedä ketään, joka olisi sektiolla synnyttänyt, joten asiasta minulla ei ole tietoa eikä ketään keneltä kysyä.. eikä neuvolassa ole vielä asiasta puhuttu.
Kommentit (6)
joudu istukan takia lastenosastolle. Työssäni olen paljon sektioissa ja jotain muuta erityistä on lapsen voinnissa, jos etisen istukan takia keskolaan/lastenosastolle joutuu.
mikäli vauvan vointi on normaali syntymän jälkeen
jos vauva on kunnossa JA sulla ei ole hätää. Etisen istukan takia sulla on riski menettää paljon verta, vaikka yleensä kyllä kaikki menee ihan hyvin.
t. täydellisen etisen istukan takia sektioon joutunut
Minulla kun ei mitää kokemusta eikä tietoa sektiosta ole... nähnyt ja kuullut vain juttuja hätäsektioista, jonka jälkeen lapsi menee teholle. Suunnitellusta sektiosta eikä siitä mitä vauvalle tämän jälkeen tapahtuu taasen ei mitään tietoa..
ap
Sitten pääsee osastolle vauvan kanssa.
Kun minä olin heräämössä, niin mies sai olla vauvan kanssa kahdestaan sen aikaa.
Mun lapsi pääsi jo ennen mua, kun mun umpeenkursiminen kesti aika kauan ja sitten piti olla aika heräämössä. Hoitajat toi lasta syliin ja luo ja kanniskeli eka aamun, sitten sain nousta ylös.