Auton lämmityksestä väittely miehen kanssa. AV apuun!
Kuluttaako lämmitystolpassa roikkuva sähköjohto sähköä, kun se ei ole kiinni autossa? Siis voiko johdon irrottaa aamulla vain autosta ja jättää roikkumaan lämmitystolppaan kiinni?
Kommentit (29)
se on vaarallinen. Jos joku lapsi vaikka keksii mennä sitä tökkimään vaikka avaimella tms, saa sitten sähköiskun.
Etenkin näin talvella siellä parkkipaikalla saattaa käydä aurausauto kääntymässä ja kas kipinää jos se sähköjohto jää kauhaan kiinni. Siinä on koko tolppa irti ja auraajaparka hiki pinnassa.
todellakin vaaralliinen esim pikkulapsille!! Ja kaipa se virtaakin kuluttaa???
jos sen jättää seinään kiinni, vaikka känny ei ole laturissa kiinni.
Meil on ainakin taloyhtiön säännöissä, ettei johtoa saa jättää tolppaan kiinni, ja tolpan luukut pistäis olla lukittuina.
Lämmitysjohto ei ole laturi
jos sen jättää seinään kiinni, vaikka känny ei ole laturissa kiinni.
Meil on ainakin taloyhtiön säännöissä, ettei johtoa saa jättää tolppaan kiinni, ja tolpan luukut pistäis olla lukittuina.
Kun auto irrotetaan, minulla ainakin aika on säädetty niin että jännite on päällä enintään vartin, seuraavan kerrran tolppa on jännitteinen aamulla klo 6-8. On epätodennäköistä että kukaan lapsi sitä sorkkisi siihen aikaan, auto on lisäksi kiiinni piuhassa silloin. Eikä se kuluta virtaa kun ei ole mitään vastusta välissä (auto) mutta on hyvä irrottaa piuha, se voidaan varastaa ja hapettuuhan se ulkona erilailla kuin sisällä autossa.
tökkimään tolppaa? meillä ainakin sellainen on lapsilta kielletty (siis sähköjohtoihin koskeminen
Kännykänlaturi ainakin kuluttaa jos sen jättää seinään kiinni, vaikka känny ei ole laturissa kiinni
ja eipäs kuluttanutkaan. Joku myytti vanhoista latureita todennäköisesti..
JOS kuluttaakin, niin se on niin vähäistä että se on ihan se ja sama, mutta kuka hitto nyt jättäisi sitä roikkumaan siihen? On vaarallinen tai ei (oli jännitettä tai ei, ei kai tällä palstalla tarvitse kertoa mihin kaikkeen lapset pystyvät kun ideaa pukkaa päälle??) niin sen pois ottaminen vie 10 sekuntia. Se tuskin on pois elämästä. AP, miten päin teillä tästä väännetään eli kumpi jättää sen roikkumaan tolppaan ja kumpi taas ajelee kylillä piuha auton mukana raahautuen? ;o)
lapsethan voi keksiä kaikenlaista eli jopa tämä on mahdollista!!!!!!!!!! Ei ole suuri vaiva irroittaa johto kun se ei ole käytössä!!!!!!!
ja tarvitsee käydäkseen sähköä. Ei se johto siinä mitää nkuluta kun ei ole laturi.
Itse otan joka kerta pois, mutta idiooteilla roikkuu johto tolpassa koko talven. Rivarissa kun ei saa tolloja kuriin.
Kerrostaloissa oli uhkaus että keräävät johdot pois jos tolpassa roikkuvat tyhjän panttina.
Kännykänlaturi ainakin kuluttaa jos sen jättää seinään kiinni, vaikka känny ei ole laturissa kiinni
ja eipäs kuluttanutkaan. Joku myytti vanhoista latureita todennäköisesti..
Miksi vuonna 2011 ostettu nokialaiseni muistuttaa, että irrota laturi pistorasiasta energian säästämiseksi? Teksti tulee näkyviin kun irrottaa ensin laturin pistokkeesta. Jos laturi ei ole pistorasiassa piuhan irrotushetkellä, ilmoitusta ei tule.
Mies ei viitsi avata luukkua ja mulla ei avainta edes ole. Ihan sama viekö se sähköä, kun on kiinteä kuukausimaksu.
tässä talonyhtiössä asuu tasan 4 lasta joista 3 on omiani, joista vain yksi tajuaa missä meidän auto sijaitsee, eikä koskaa ulkoile yksin.
Ja naapurin mukula ei ulkoile talvisin ja on naapurin tehtävä huolehtia ettei lapsi leiki parkkipaikalla. Sielä kun on vähän pahempiakin vaaroja..
Emmä jaksa jotain ressii ottaa yhestä johdosta jossain tolpassa.
Mutta kyse on naapurin autosta, itse aina irrotan johdon tolpasta ja samoin tekee mieskin.
Tässä talossa on kyllä monta pikkulasta, jotk voisivat huomaamatta käydä sörkkimässä tuota johtoa. Täytynee siis _kuitenkin_ käydä sanomassa asiasta naapurille :D
Mutta kyse on naapurin autosta, itse aina irrotan johdon tolpasta ja samoin tekee mieskin. Tässä talossa on kyllä monta pikkulasta, jotk voisivat huomaamatta käydä sörkkimässä tuota johtoa. Täytynee siis _kuitenkin_ käydä sanomassa asiasta naapurille :D
Aiotaan laiskuuttamme pitää johtoa tolpassa jatkossakin. Se pelkkä johto ei tosiaan kuluta itsekseen sähköä. Virtaa tolppa antaa vain klo 06-08 välillä, silloin lapset tuskin ovat sitä sorkkimassa, ja silloin se on sitä paitsi aina autossa kiinni. Tolppa on lukittu, joten johtoa ei saa vedettyä tolpasta irti. Avaimia on vain yksi, miehen taskussa, joten itse en autolla lähtiessäni saa edes johtoa irrotettua.
Mä en sitä paitsi ymmärrä, miten jotkut pitävät irrallista johtoa lapsille kamalan vaarallisena. Eikös se lämmitysjohto (ja kaikki muutkin sähköjohdot) ole aivan yhtä vaarallisia myös silloin, kun ovat autossa (tai jossain muualla) kiinni? Ihan hyvinhän lapset voivat ne kiinni olevatkin johdot irrottaa ja alkaa leikkiä niillä? Ei kai se johdo muutu vaaralliseksi vain sen vuoksi, että on irrallaan? Lisäksi mä keksin meidän parkkipaikalla paljon vaarallisempiakin asioita lapsille kuin sähköjohdot...
niin kaikki tietäisivät, kuluttaako sähköjohto itsekseen sähköä vai ei...
Mutta turvallisuussyistä se pitäisi ottaa pois.