Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton lämmityksestä väittely miehen kanssa. AV apuun!

Vierailija
24.02.2011 |

Kuluttaako lämmitystolpassa roikkuva sähköjohto sähköä, kun se ei ole kiinni autossa? Siis voiko johdon irrottaa aamulla vain autosta ja jättää roikkumaan lämmitystolppaan kiinni?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huollolla lupa viedä roikkuvat johdot ja ne saa vasta "sakkoa" vastaan. Minusta ihan oikein. On vaarallista, niinkun monet on jo täällä kirjoitelleet.

Ainahan tietty on näitä vastarannan kiiskiä, että me tehdään niinkun halutaan, eikä meitä mitkään säännöt koske...

Vierailija
22/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas idioottia porukkaa. Minä ainakin aion sanoa isännöitsijälle että autopaikat pois sellaisilta jotka ei ymmärrä että sitä johtoa nyt vaan ei jätetä roikkumaan. Sehän kastuukin. Tuskin on kovin turvallista kiinnittää autoon kastunut johto.

Joo, lumi kastelee, taukit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös,otan piuhan irti vain jos tarvin ottaa sen mukaani

Vierailija
24/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset johdonpidikkeetkin siinä mihin sen johdon autoon kiinnitettävän pään voi jättää roikkumaan siksi aikaa, kun auto ei ole siinä kiinni.

Vierailija
25/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taukki :-DD

Onpas idioottia porukkaa. Minä ainakin aion sanoa isännöitsijälle että autopaikat pois sellaisilta jotka ei ymmärrä että sitä johtoa nyt vaan ei jätetä roikkumaan. Sehän kastuukin. Tuskin on kovin turvallista kiinnittää autoon kastunut johto.

Joo, lumi kastelee, taukit!

Vierailija
26/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan vedenkestäviä? Niihin ei vissiin voi tulla halkeamaakaan?

No mä olenkin blondi mutta enpä ole tiennyt että kastunutta metallia voi työntää pistorasiaan. Aina sitä oppii uutta.

Vierailija
27/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pää, jossa on ne metallipiikit on siellä pistorasiassa jo, siis siellä tolpassa kannen takana. Se pää, joka autoon kytketään kestää kyllä vettä. Ulkokäyttöön tarkoitetut lämmitysjohdot harvemmin halkeilevat. Jos halkeavat, ovat viallisia ja viallista ei tosiaan kannata käyttää.

No mä olenkin blondi mutta enpä ole tiennyt että kastunutta metallia voi työntää pistorasiaan. Aina sitä oppii uutta.

Vierailija
28/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lisäksi tolpat vikavirtasuojakytkimin varustettuja, joten suurta vahingon vaaraa ei ole. Sen toimintaperiaatetta lienee turha selittää ihmisille, jotka pohtivat, kuluttaako sähköjohto itsessään sähköä...

Enpä muuten ole kuullut yhdestäkään oikosulusta, vaikka meidänkin parkkipaikalla useammassa autossa johdot tolpista lumessa ja sateessa roikkuvat. Ja kuinka paljon tällaisia tolppia onkaan ympäri Suomea.

21

Vierailija
29/29 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs metallia sun lämmitysjohdossa niin on? Se pää, jossa on ne metallipiikit on siellä pistorasiassa jo, siis siellä tolpassa kannen takana. Se pää, joka autoon kytketään kestää kyllä vettä. Ulkokäyttöön tarkoitetut lämmitysjohdot harvemmin halkeilevat. Jos halkeavat, ovat viallisia ja viallista ei tosiaan kannata käyttää.

mutta siellä sisällä on johtimet, mitkä ei todellakaan saisi kastua.