Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaalikääryleidentekokysymys

Vierailija
24.02.2011 |

teen itse paljon ruokaa, mutta kaalikääryleet on mua aina hämmentäneet.

MITEN se kaalilehti saadaan käärityksi sen sisusmössön ympärille? Pitääkö se keittää etukäteen vai miten? Jos se keitetään etukäteen niin miten se on saatu ehjänä irti kaalinpäästä - kaalihan on yleensä niin pahuksen solmussa ja kiemuralla?

Mulla on kyllä todella tyhmille aloittelijoille suunnattu keittokirja, mutta ei sekään näin tyhmille alottelijoille ole...

Kommentit (2)

1/2 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ohjeet sanovat, että pitää keittää kokonaista kaalia ja irrottaa sitten aina uloimmat lehdet sitä mukaan kun pehmenevät hieman.

Itse olen tehnyt tuolla em tavalla, mutta se on hankalaa. Ennemmin neuvon irroittamaan raa´asta kaalista lehtiä (mielestäni helpompaa) ja esikeittämään niitä hieman (siis sen verran, että ne ovat tarpeeksi pehmeitä). Kannattaa kovertaa sitä kovaa keskustaa ennen lehtien irroittamista, jolloin ne saa helpommin ehjinä irti. Lisäksi keskellä olevaa lehtiruotia voi veitsellä hieman ohentaa, jottei kaalinlehti mene rikki.

Nettikin on varmaan pullollaan ohjeita=)

Vierailija
2/2 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanta pois veitsellä ja keitetään vedessä. Keittäessä lehdet pehmenee ja irtoaa helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän