Onko aihetta huolestua?
Perfektionismiin taipuva kaveri on alkanut noudattaa jotain terveysintoilua elämässään. Liikuntaa on 4-5h päivässä ja ei syö juuri mitään. Vahtii jatkuvasti painoaan, alle 50kg nyt.
Kertoo vuolaasti elämäntaparemontistaan ja olen aikani kuunnellut. En siedä, että vänkää omaa tyyliään minullekin ja olen sanonut sen.
Omat tapani elää on varmaankin aika keskivertoihmisen tasolla; ulkoilua 1h päivässä, terveellinen ruoka, ei ylipainoa. Ihmissuhteet kunnossa.
Kaverini on ihmissuhteitten kanssa usein solmussa työpaikalla ja muutenkin. Ellei asiat mene hänen pirtaansa, kilahtaa ja on pitkävihainen.
Olen muutaman kerran ottanut etäisyyttä häneen ja otan jatkossakin, ellei tule ymmärrystä muita kuin itseään kohtaan.
Miksi minun pitäisi kuunnella samoja asioita ruokavalion suhteen toistuvasti, kun teen ruokaa perheelle ja hän keskittyy vain itseensä.
Saattaa lähettää tuttavilleen ikäviä tekstiviestejä, kun ei saa huomiota tai ei ehditä hänen toiveitaan noudattaa. Tilanne kun on hiukan erilainen itsekseen elävällä kuin suurperheen vanhemmalla.
Kommentit (3)
olevansa anorektikko?
Omasta mielestään syö vain terveellisesti ja liikunta on hyvästä.
Entä ihmissuhdesäröt?
ap
Anorektikkohan on aivan sekaisin oman vartalokuvansa kanssa ja nökee peilistä läskin, jonka yrittää saada hoikennettua.
kuulostaa tosiaankin. Anorektikon elämänsisältö on se, mitä hän syö ja paljonko liikkuu. Aika selvä tapaus mun mielestä.