miksi minulla on niin epävarma olo kokoajan?
parisuhteessa, itseni suhteen (riitänkö, olenko tarpeeksi).. heikko itsetunto on.
mikä auttaisi asiaan?
Kommentit (12)
Mulla on aikaisemmin auttanut
1. liikunta - nyt en jaksa liikkua, en siis vaan kykene
2. ihmisten tapaaminen, vaikka väkisin, vaikkei yhtän jaksais
3. teatterissa käyminen, leffassa käyminen
4. huonekualujen uudelleen järjestäminen asunnossa, seinan maalaus, tapetin vaihto
5. hyvien kirjojen lukeminen
6. kampaajalla käyminen, uudet vaatteet
7. kotibileet
- nykyään ei auta oikein enää mikään. olen vanha ja väsynyt.
Mulla on aikaisemmin auttanut
1. liikunta - nyt en jaksa liikkua, en siis vaan kykene
2. ihmisten tapaaminen, vaikka väkisin, vaikkei yhtän jaksais
3. teatterissa käyminen, leffassa käyminen
4. huonekualujen uudelleen järjestäminen asunnossa, seinan maalaus, tapetin vaihto
5. hyvien kirjojen lukeminen
6. kampaajalla käyminen, uudet vaatteet
7. kotibileet- nykyään ei auta oikein enää mikään. olen vanha ja väsynyt.
että itsetuntosi pitäisi saada kohenemaan. Miten -siihen en osaa vastata. Itselläni on samanlaisia fiiliksiä, vaikkei ulkopuoliset uskoiskaan. Kai pitäis vaan jotenkin hyväksyä, että on sellainen kuin on ja se riittää -ainakin itselle.
itsellesi joka päivä monta kertaa (mieluiten peilin edessä) että olet ihana ihminen, kaunis, taitava, fiksu, lämminsydäminen....mitä nyt haluatkin olla (ja OLETKIN!!!). Auttaa, usko pois :)
itsellesi joka päivä monta kertaa (mieluiten peilin edessä) että olet ihana ihminen, kaunis, taitava, fiksu, lämminsydäminen....mitä nyt haluatkin olla (ja OLETKIN!!!). Auttaa, usko pois :)
toi tapa toimii vaa leffoissa jossa näyttelijä on jo kaunis ja laiha
ap ole kaunis ja laiha?
Kyllä toi mulla auttaa, no joo, olen hoikka, ja tiedä sitten tuoko on syynä, että ihan kauniinakin itseäni pidän :)
Sanon säännöllisesti itselleni myös kaikkea sellaista, että olen tosi kiva ystävä, hauska tyyppi, hyvä työntekijä jne. ja ainakin vähän paranee olo.
Lisäksi on auttanut paljon se, että löysin tosi kummallisella tavalla uuden ystävän..hän sanoo minulle kivoja asioita ja on kannustava. Ja on saanut minut kannustamaan muitakin.
Sitäkin voit ap testata. Tsemppaa, tue ja kehu muita :)
auttaa kyllä, niiden ei vaan pidä olla teennäisiä.
sun pitää monta krt päivässä oikein makustella itseksesi sitä missä kaikessa olet hyvä, milloin olet osannut sanoa napakasti jotain jne
voit vaikka kuvitella yhä uudestaan keskusteluja joissa tuntemattomat keskenään taivastelevat älykkyyttäsi/ hyvää makuasi/ mahtavia ruokiasi tms.
se auttaa. Saat ihan oikeita keinoja hallita epävarmuuden tunteita ja muuttaa ajatusmallejasi.
Ainahan jotain on taustalla kun ihminen tuntee epävarmuutta. Asiat on hyvä selvittää. Sitten saat voimaa tehdä noita kaikkia asioita joista tulee hyvä mieli.
Mulla samaa vikaa, huonoitsetuntoisena perfektionistina ei ole helppoa.