Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Munasolujen luovutus
23.02.2011 |
Olen mietiskellyt josko luovuttaisin munasoluja.
Haluausinkin nyt kuulla muiden ajatuksia asiasta, plussia ja miinuksia, joita ei ehkä itse tule ajatelleeksi.
Itseäni ei vaivaa ajatus että joku tulisi 20 vuoden päästä oven taakse kertomaan olevansa lähtöisin minun munasolustani. Ajattelen että hän olisi ikään kuin osa minua, mutta kuuluisi sille joka hänet on kantanut, synnyttänyt ja kasvattanut.
Onko luovutukseen kriteerit, kuka saa luovuttaa?
Käydäänkö ennen munasolujen talteen poimimista läpi jonkinnäköinen hormonikuuri?
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
luovutin 3 krt, ennen tätä lakiuudistusta. Olisin luovuttanut joka tapauksessa. Harmittaa kun en voi antaa suostumusta jälkikäteen että voivat halutessa ottaa yhteyttä, kun siitä on jo vuosia.
Ota yhteyttä esim Väestöliittoon, siellä kerrotaan kaikesta.
Rahallinen korvaus oli mulle ekalla kerralla suurin syy, mutta oikeesti, mua kehuttiin joka kerta suorastaan maailman parantajaksi, kun olin moiseen suostunut, eli tälläinen itseäni pönkittämään, loistava juttu.
Nyt en ole enää nuori ja rahapulassa, eli nyt motiivit olisivat vain ja ainoastaan toisten auttaminen.
Hormoonikuuri siinä tuli, joillain se vaikuttaa, toisilla ei. Mulla ei juurikaan. Keräily oli 2 krt tosi helppo, vikalla ei, mutta eipä se kauaa kestänyt.
Mitään negatiivista en tässä keksi, vain ja ainoastaan positiivisia.
Mutta käyn luovuttamassa vertakin n 3 - 4 krt vuodessa, takana lähes 100 luovutusta. Ennen kun pystyi luovuttamaan 60 pv välein. Ja sekin vain auttamisen halusta. Ja hyvistä voileivistä :)