Vanki saa palkkaa 2300 €/kk
Vanginvartija alle 2000 €/kk
Onko vangin työ (sopan jakaminen toisille vangeille ja lumen luominen vankilan pihalta) tärkeämpää ja hyödyllisempää kuin vartijan työ ö.ö
Ei voi käsittää tämmöistä.
Kommentit (34)
vankilaan,niin sä sitten hoitelisit yksin kaikki maksut,mitä elämiseen ja syömiseen menee,pitäiskö kotona olevan perheenki saada rangaistus toisen mokasta?Hyvähän tuo on jos pystyy käymään töissä ja muu aika olla lukkojen takana.Pelkkä vapauden menetys on jo iso rangaistus ihmiselle.
Jos mieheni joutuisi vankilaan jostakin syystä, niin olisi sen jälkeen entinen mies.
jos tommoseen koko suhde kaatuis,huh huijakkaa 21.
Minä en hyväksy rikollista toimintaa.
Niin mä en kyllä pitäisi sitä syynä rikkoa avioliittolupaustani.
Miten ne valat menikään niiden pahojen päivien osalta? Olikos se että "kunnes kuolema tai paha päivä meidät erottaa"?
Huh. Luuletteko te AV-mammat nyt ihan oikeasti että se työssäkäyvä vanki mieluummin käy töissä vankilasta käsin (kun säästää kodinhoitokuluissa) verrattuna siihen että kävisi kotoa käsin ja voisi viettää vapaa-aikansakin missä haluaa?
Valtio ei maksele vangeille tuommoisia palkkoja, joten teidän verorahoista tämä ei nyt ole kiinni.
Niin mä en kyllä pitäisi sitä syynä rikkoa avioliittolupaustani.Miten ne valat menikään niiden pahojen päivien osalta? Olikos se että "kunnes kuolema tai paha päivä meidät erottaa"?
Huh. Luuletteko te AV-mammat nyt ihan oikeasti että se työssäkäyvä vanki mieluummin käy töissä vankilasta käsin (kun säästää kodinhoitokuluissa) verrattuna siihen että kävisi kotoa käsin ja voisi viettää vapaa-aikansakin missä haluaa?
Valtio ei maksele vangeille tuommoisia palkkoja, joten teidän verorahoista tämä ei nyt ole kiinni.
Ei sinne yleensä mistään "pikku rikkeistä" jouduta. Ihan isompia rikkeitä saa tehdä ja monta kertaa, ennen kuin vankilaan oikeasti edes joutuu.
Ihanaa kun vankejakin voi jo kadehtia!
vaan vihasta
Suomalainen oikeuslaitos on vitsi.
Siellä on myös rattijuoppoja, talousrikoksia tehneitä, kavaltajia jne.
Niin mä en kyllä pitäisi sitä syynä rikkoa avioliittolupaustani. Miten ne valat menikään niiden pahojen päivien osalta? Olikos se että "kunnes kuolema tai paha päivä meidät erottaa"? Huh. Luuletteko te AV-mammat nyt ihan oikeasti että se työssäkäyvä vanki mieluummin käy töissä vankilasta käsin (kun säästää kodinhoitokuluissa) verrattuna siihen että kävisi kotoa käsin ja voisi viettää vapaa-aikansakin missä haluaa? Valtio ei maksele vangeille tuommoisia palkkoja, joten teidän verorahoista tämä ei nyt ole kiinni.
Ei sinne yleensä mistään "pikku rikkeistä" jouduta. Ihan isompia rikkeitä saa tehdä ja monta kertaa, ennen kuin vankilaan oikeasti edes joutuu.
vankilaan,niin sä sitten hoitelisit yksin kaikki maksut,mitä elämiseen ja syömiseen menee,pitäiskö kotona olevan perheenki saada rangaistus toisen mokasta?Hyvähän tuo on jos pystyy käymään töissä ja muu aika olla lukkojen takana.Pelkkä vapauden menetys on jo iso rangaistus ihmiselle.
Jos mies joutuu työttömäksi ilman omaa syytään, miksi silloin hänen perheensä täytyy kärsiä?
Jos mies sairastuu vakavasti ilman omaa syytään, miksi hänen perheensä täytyy kärsiä?
Jos mies joutuu vankilaan ihan omasta syystään, silloin häntä ja perhettään on tietysti tuettava kaikin mahdollisin keinoin?
Siellä on myös rattijuoppoja, talousrikoksia tehneitä, kavaltajia jne.
Talousrikokset ja kavalluksetkin ihan normaalia elämää?
Aseistakieltäytyjätkin valitsevat itse vankilan kieltäytymällä myös siviilipalveluksesta.
vankilassa ja tienaa siellä (ei siis ulkopuolella) vaatteita ompelemalla 8e/h eli kuussa 1280e. En tiedä miten maksaa veroja tms. mutta ihan perseestähän tuo on. "vankilassakin on kuluja" totta, esim. tupakka, karkit ja limsat, kyllähän niihin nyt vähintään sen tonnin kuussa tarvitsee! musta tää suomen vankilajärjestelmä on todella perseestä, tosi kiva kun nuoretkin kuulee, että pahoinpitelyn takia tuomittu tienaa enemmän kuin äiti (perhepäivähoitaja) tai isä (osa-aikainen vartija).
ulkohommissa, mutt aymmärrän tuon palkan tänä talvena Helsingissä.
Malmin kenttää on pidetty kolattuna avovankien voimin vaikka Stubb olikin siitä itselleen ja Joulupukille kunniaa nostamassa.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/avovangit_joutuvat_pa…