Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt miksi HEMMETISSÄ ei puuduteta pildeä kun tikataan synnytyksen jälkeen???

Vierailija
23.02.2011 |

onko kyseessä

a) kaikki kätilöt ovat sairaita sadisteja

b) säästetään! mitä ne naiset mitään puudutetta pilluun tarvii

c) kätilö ei jaksa vaivautua

d) oletus, että pillu turtana synnytyksestä jo muutenkin

miten voi ikinä kuuna päivänä tapahtua niin, että nykyisen kaltaisessa sivistysvaltiossa ei puuduteta herkkää alapäätä ennen tikkien laittoa? Ei mikään selitys päde! Kuvitellaanpa: miehen elimen leikkaus + tikkaus ilman puudutetta, tapahtuisiko koskaan ikipäivänä? EI. VAATIKAA JUMALAUTA se puudute! Jos joku puusilmäsadisti-idioottikätilö edes hemmetti ajattelisi tikkaavansa mun pillua ilman puudutetta niin se ämmä löytäisi puudutepiikin silmästään saatana! Vihaksi pistää!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puudutettu. Eka lapsi oli. Vähän valitin - sen verran kun jaksoin. Kätilö sanoi, että "laitetaan nämä pari tikkiä nopeesti vaan". Vieläkin olen katkera. Ikävin synnytysmuisto (ja kaksi lasta on sen jälkeen saatu).

Jonnekin kahville niillä kätilöillä sitten kai on kiire? Ja sitten ne väheksyy sitä synnyttäjän kipua. Eikä ne tajua, että synnytyskivun kestääkin, kun on pakko, mutta harmittaa, että kiusataan turhan päiten tikkauskivuilla ilman että yritetäänkään puuduttaa.

Vierailija
22/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ommellaan tai spontaani repeämä ommellaan, kätilö puuduttaa alueen. Kyseessä on normaali hoitokäytäntö kaikissa Suomen sairaaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa ketjussa se, jolta leikattiin väliliha ilman puudutusta (,mikä tavallaan oli oma valinta).

Ommeltaessa sain kyllä puudutetta, mutta se ei (ilmeisesti) ehtinyt tehota ennen tikkauksen aloittamista. N. 20-30 min tikkauksen jälkeen alapää oli kyllä ihan turta, joten puudute tehosi ilmeisesti vasta sitten.

Vierailija
24/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt olko idiootteja ja uskoko ihan mitä tahansa. Ihmisen kropassa ei sellaista kohtaa olekaan, mikä ei puutuisi.

Vierailija
25/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että edes huomasin sitä oli niin nopeasti ohi. Tosin mulle tuli vain kaksi tikkiä häpyhuuleen, oli pikkuinen repeämä/haava siinä..

Vierailija
26/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA sattui silti hemputisti!

Minulla laitettiin puudutetta ja imin ilokaasua sen minkä kerkesin, mutta silti sattui ja kovasti. Minulla ei ollut mitään muita puudutuksia/kivunlievityksiä, joten voi olla, että sekin vaikutti asiaan.

Vierailija
27/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei puudu :D Älkää nyt olko idiootteja ja uskoko ihan mitä tahansa. Ihmisen kropassa ei sellaista kohtaa olekaan, mikä ei puutuisi.

kun kolmella eri kerralla on aina eri kätilö sitä yrittänyt useaan otteeseen, suihkeilla ja piikeillä, ja ei vaan auta. Pitäisi varmaan lyödä taju pois tai joku epiduraali. On multa viisaudenhampaatkin leukojen sisältä leikattu ja silloin on puudutukset toimineet moitteetta, mutta alapäässä ei.

Onneksi tuo muutaman tikin laitto ei ole kauaa kestänyt.

Vierailija
28/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKSissä välilihan leikkaamisen jälkeen multa ei edes kysytty että puudutetaanko. Kätilö sanoi että nyt hän laittaa puudutteen ja sitten kursii mun värkin takas kasaan. Ei mikään erityisen ihana kätilö mutta ammattitaitoinen ja asiallinen. En mä ainakaan olis tajunnut mitään pyytää siihen jos ei olis itse laittanut. Pakko kyllä sanoa että se puudute sattui ihan p****leesti, tosin en tiedä paljonko sattuisi tikkaaminen ilman :/

Vierailija
29/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuluu odottaa että se puudutus alkaa vaikuttamaan

tämä siis se ongelma, sama on hammaslääkärillä suuvärkki on ihan puuduksisssa kun hammas on jo paikattu, eli se aine ei auta heti

ja kun kätilö alkaa HETI ompeleen ei se siis ole viel vaikutuksessa se puudutus

eli ihan on kiire ja laiskuuus kätilöllä syynä

siiihen et ei puuduta ja et jos puudutta ja teitä viel sattuu niin ei ole kätilö jaksanut odottaa vaikutusta

vaatikaa mammat oikeuksianne

Vierailija
30/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuluu odottaa että se puudutus alkaa vaikuttamaan

tämä siis se ongelma, sama on hammaslääkärillä suuvärkki on ihan puuduksisssa kun hammas on jo paikattu, eli se aine ei auta heti

ja kun kätilö alkaa HETI ompeleen ei se siis ole viel vaikutuksessa se puudutus

eli ihan on kiire ja laiskuuus kätilöllä syynä

siiihen et ei puuduta ja et jos puudutta ja teitä viel sattuu niin ei ole kätilö jaksanut odottaa vaikutusta

vaatikaa mammat oikeuksianne

omassa tapauksessani, koska kyllä he jokainen odottivat ja kokeilivat ja puuduttivat lisää ja odottivat ja kokeilivat ihan tarpeeksi, ei ollut todellakaan siitä kysymys ettei puudutus toiminut. Ja hengissä tässä ollaan kolmen tikkauksen ilokaasupöllyssä jälkeen. Ei elämä siihen loppunut.

Vierailija
31/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka tikit repesivät leikkauksen jälkeen ja maha aukesi potilashuoneessa. Ei kuulemma voinut puuduttaa, joten käskettiin purra vaikka peitonkulmaa. Siinä ne sitten parsivat naisen kasaan meidän kauhistellessa vieressä. Nainen ei inahtanutkaan, mitä lääkärit ja hoitajat ihmettelivät.

Vierailija
32/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutettiin ja vieläpä jo juuri ennen kun rupesin ponnistamaan. Kätilö sanoi että puuduttaa valmiiksi etukäteen jos tulee repeämää. Oli nopea synnytys, tiesi varmaan jo etukäteen että puudute voidaan laittaa valmiiksi... Tämä TAYSissa ja oli muutenkin todella taitava ja ihana kätilö!

Vierailija
33/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten niin kiire ei luulisi olevan.

kyllä usein tekevät pintapuudutuksen jos useampi tikki tulee, mutta jo sen puudutuksen odottelun vuoksi ei yleensä käytetä puudutusta vaan paikat halutaan kursia nopeasti kasaan.

Vierailija
34/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hyvin mutta ei se kaikkea kipua pois vienyt. Se 20 minuuttia minkä lääkäri yhdessä kätilön kanssa kursi paikkoja kasaan oli kyllä ikävintä koko synnytyksessä.

Vierailija
35/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit siis tietää miten sinä reagoisit kokemattomana ensisynnyttäjänä.

Kyllähän minäkin seuraavissa synnytyksissä olen osannut puoleni pitää. Ja ymmärrän, että sinä tuomitset synnyttäjän, kun sinulla ei ole tilanteesta kokemusta. Mutta voin sinulle kertoa, että ei ole käytännössä niin helppoa kuin teoriassa.

Kyllä se mun mielestä on ihan omaa tyhmyyttä, jos käsi nyrkkiä puristaen antaa tikata sata tikkiä ilman riittävää kivunlievitystä.

Ihan vain oikaisuksi, että vaikka mulle osuikin sadistikätilö, niin kyllä mä sille todellakin ilmoitin, että tikkaus sattuu. Luuletko, että kätilö siitä muuttui lempeäksi ihmistä muistuttavaksi hahmoksi. No ei todellakaan, mulkaisi vaan, ja jatkoi tikkausta, kuin mua ei olisikaan. Jos sulle on osunut inhimillisiä kätilöitä, niin älä nyt lapsi rukka kuvittele, että ne kaikki on sellaisia.

Ap kuvailee viestinsä lopuksi yhden (ei välttämättä kovin sofistikoituneen) tavan reagoida tilanteessa, jossa tikkausta pyritään tekemään ilman riittävää kivunlievitystä. Itsekin toimisin ko. tilanteessa varmaankin vastaavalla tavalla. Varsinkin jos kätilö olisi muutenkin minua kohtaan epämiellyttävä, en itsekään epäröisi käyttäytyä tylysti. Ei ainakaan tarvisisi vuosikausiksi jäädä asiaa märehtimään, jos tietäisi itse yrittäneensä tehneensä kaikkensa oman tilanteensa helpottamiseksi. 13

Vierailija
36/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä? Mulla ainakin tehosi vasta n. 20-30 min jälkeen. Niin kauan ei kätilö ilmeisesti ehtinyt odottaa. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös nuo tikit olisi hyvä kuitenkin laittaa mahdollisimman pian?

t. #25

Puudutus tehoaa muutamassa minuutissa joten niin kiire ei luulisi olevan.

kyllä usein tekevät pintapuudutuksen jos useampi tikki tulee, mutta jo sen puudutuksen odottelun vuoksi ei yleensä käytetä puudutusta vaan paikat halutaan kursia nopeasti kasaan.

Vierailija
37/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan lääkäri ompelemaan. Ja kyllä sattu ihan s*******sti. Välilihan leikkasivat ja puuduttivat eikä sen ompeleminen sattunut yhtään, tuntui vain hassulta, mutta se emättimen ompelu... Voi kamala!

Vierailija
38/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin OYS:ssa ja kyllä ennen ompelemista puudutettiin. Repeämät olivat sellaisia, että lääkäri tuli ompelemaan ne.

Muutenkin koko synnytyksen ajan huolehdittiin kivunlievityksestä, jota sain aina kun pyysin. Kätilöt olivat hyviä ja ymmärtäväisiä. Pelkäsin meneväni paniikkiin, mutta kertaakaan paniikintunnetta ei tullut, koska kätilöt olivat niin hyviä ammatillisesti, että aina löytyi oikeat sanat ja teot joka tilanteessa ja itselleni tärkeintä oli, että kipu ei päässyt yli sietokyvyn.

Vierailija
39/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutetta lisättiin kunnes en enää pystynyt liikuttamaan varpaitani! Kaksi repeämää, epparihaava ja puolet sulkijalihassäikeistä riekaleina. Ei tuntunut mitään n. 12 tuntiin.

Vierailija
40/47 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen verran nopee synnytys että kipulääkitystä ei ehditty antaa. Mutta kyllä repeämiseen käytettiin puudusta vaikka oli pari tikkiä. Nauratti vielä, kun kätilö tokaisi että puudutus sitten voi sattua. Jälkeenpäin totesin kyllä puudutus oli pientä synnytykseen nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän