Pimppi, johon ei tule repeämiä, on tiukempi
jatkossakin, koska kudos on tyypiltään joustavaa, nopeammin palautuvaa ja kudostyyppi on kimmoisampi, kuin niillä, joille tulee pahoja repeämiä synnytyksessä - se kertoo arpeutuvasta kudostyypistä, joka ei venymisen jälkeen palaudu entiselleen samoin, kuin tuollainen joustavampi kudos.
Näin sanoi lääkäri, kun asiasta kysyin.
Rv 33+3
Kommentit (10)
Kolme synnytystä takana enkä ole revennyt yhdessäkään.
jatkossakin, koska kudos on tyypiltään joustavaa, nopeammin palautuvaa ja kudostyyppi on kimmoisampi, kuin niillä, joille tulee pahoja repeämiä synnytyksessä - se kertoo arpeutuvasta kudostyypistä, joka ei venymisen jälkeen palaudu entiselleen samoin, kuin tuollainen joustavampi kudos.
Näin sanoi lääkäri, kun asiasta kysyin.
Rv 33+3
Mulla on yhä edelleen repeämistä huolimatta tiukat paikat. Tosin eipä mitään pahoja tullut. Kudostyyppini ei ole arpeutuvaa, tullut muissa asioissa esille :)
Tosi nopeasti olen palautunut, myös kaikki vatsanahat ym. ovat vetäytyneet tsup vaan sisään...kimmoisaa, katsos. Eipä se sitä tarkoita, että ei voisi revetä. Ja repeytymiä tulee monista syistä, esimerkiksi vauvan ulosttuloasennosta ja vauhdista riippuen..
kaks synnytystä takana ja molemmissa pahat repeemät, miksi siis repes toisessakin jos ei edes palautunut ennalleen??? ja esikoinen vielä oli isompi ku kakkonen...
ei varmaankaan se, tuliko repeämä vai ei.
jotain voi kenties päätellä esim. raskausarpien määrästä.
kireämpi repeää. Ja kun se ommellaan kiinni, on taas yhtä kireä.
No joo, mulla 3 lasta, kaikissa revennyt pikkuisen mutta kireydessä ei edelleenkään ongelmia, päin vastoin :)
ei varmaankaan se, tuliko repeämä vai ei.
jotain voi kenties päätellä esim. raskausarpien määrästä.
välilihan repeää, ja tiukkuus taas on kohdassa jossa sijaitsee lantionpohjanlihaksen - jotka taas ei synnytyksessä repeä!!!!
Toista ne on nakkimiesten vaimoilla.
Kyllä se pimpin tiukkuus on kiinni lihaskunnosta eikä kudostyypistä. Sun "lääkäri" taisi löytyä joltain tasokkaalta keskustelupalstalta?
en revennyt kummallakaan kerralla.