En käsitä miksi polttareista pitäisi vieraiden maksaa?
Eikös se ole morsian, jota siinä juhlitaan, hänenhän ne juhlat kuuluu maksaa eikä vieraiden.
Kommentit (16)
yllätys, jonka vieraat suunnittelee? Olispa järkevää, jos morsian sitten maksaisi kaikkien huvit, joo... Jokainenhan maksaa oman osuutensa ja jaettuna morsiamen osuuden. Polttareihin ei ole pakko osallistua.
oletanko että vieraat maksavat tarjoilut, juhlapaikan ja ohjelmat? Samalla periaatteella, en osallistu yksiinkään polttareihin, joista minun pitäisi maksaa jotain.
oletanko että vieraat maksavat tarjoilut, juhlapaikan ja ohjelmat? Samalla periaatteella, en osallistu yksiinkään polttareihin, joista minun pitäisi maksaa jotain.
sinusta on ok, että ne maksatetaan sulle?
Polttarithan on kavereiden juhla morsiamelle
polttareita, vaan kaverit, he siis maksavat. Jos joku hassu morsian järjestää itselleen polttarit, niin toiki maksaakin sitten.
Nehän järjestetetään nimen omaan morsiamelle/sulhaselle ne polttarit. Aika hullua olis se, et järjestetään morsiamelle pirskeet ja sit sanotaan vaan et nää paartyt makso sit näin ja näin et alahan kaivella kuvetta! :D
Eikä ne polttarit ole pakolliset.
äääh. en jaksa lätistä enempää...
morsiamelle, silloin kyllä järjestäjät eli kaverit maksaa. Outoa on se, että nykyään niin moni morsian päättää ja määrää itse polttareistaan.
Jos itse järkkää itselleen polttarit, niin silloin on vaikea kuvitella, että vieraat maksaisi.
Eikös se ole morsian, jota siinä juhlitaan, hänenhän ne juhlat kuuluu maksaa eikä vieraiden.
on vieraiden järjestämä juhla morsiamelle.
Juhlan maksaa yleensä se joka juhlat järjestää.
polttarit ole yleensä yllätys, jota ystävät suunnittelevat, eikä naimisiin menijä? Näin ollen ystävät maksavat kimpassa, eikä sen ole pakko olla niin kallista lystiä....?!
itse järjestää, niin mun mielest sitten voi maksaakin. Yleensä ne on kaverit jotka sen järkkää ja maksavat myös morsion osuuden.
Tuolla kirjoittaja joka sanoi et maksut kuului kutsujalle(lapsen matkaan liittyen) Tota en yllä ymmärrä. Mä en ottas ketään lasta mukaan, jonka vanhemmat ei kustanna hissilippua ja kylpylälippua.
Itse nuorempana olin usein kaveriperheiden mukana laskettelureissulla ja kyl mun vanhemmat antoivat aina rahaa mukaan mulle, sekä kaverin vanhemmille. Sama myös jos mulle lähti kaveri mukaan. Ihan sama kuka oli kutsujana.. Kyllä vanhempien kuuluu kustantaa lapsensa kulut tai asioista on on sovittava etukäteen yhteisymmärryksessä. Ruoat yms tarjoisin kyllä myös vieraalle lapselle
Jos toiset järjestävät minulle yllätysjuhlat, he maksavat ne. Ihan yksinkertaista.
Olen mennyt salaa naimisiin ja polttarit oli sen yhden ainoan asiasta etukäteen tietäneen ystävän kanssa, joka oli todistajanakin. Ystävä tarjosi kebabit (meidän outoa huumoria) ja oluet. Me tarjosimme hänelle ja toiselle todistajalle vihkimisen jälkeen ruuan ja juomat. Seuraavana päivänä meillä oli kotibileet kavereille, jotka maksoimme luonnollisestikin itse.
Olin yhden hyvän ystäväni häissä kaasona ja järkkäsin toisen kaason kanssa risteilypolttarit ja mukaan lähti meidän lisäksi vielä yksi muu ystävä. Minusta oli ihan asiallista, että maksoimme kolmestaan matkan kulut, vaikka olinkin äitiyslomalla oleva opiskelija.
Muiden ystävien polttareihin en ole päässyt osallistumaan aikatauluongelmien vuoksi.
eli laitetaan kaaso maksamaan. Ehkä silloin saataisiin jonkinlainen järki noihin kustannuksiinkin.
On reilua et useinhan niitä suunnitellaan porukalla (ei juhlakalu) ja kaikki osallistujat, paitsi morsian osallistuu kustannuksiin. Jos kustannukset on jollekkin liikaa, olisi hyvä sanoa siitä tai sit olla osallistumatta polttareihin..
Mun mielest on naurettavaa et yhden ihmisen pitäisi maksaa koko polttarit.. Jos jollakulla ei oo rahaa osallistua, niin turha siitä on tehdä numeroa...
Siis jos vaikka hiihtolomalla mökille lähtisi meidän perheen mukaan joku lapsen kaveri, niin kyllä kylpylän sisäänpääsy tai hissiliput olisi aiheellista vanhempien kustantaa. Mitään mökin vuokraa tai ruokarahaa en luonnollisesti ottaisi. Jos lomaan kuuluisi vaan mökillä oloa, en odottaisi vanhempien maksavan mitään. Mutta jos jotain isompaa harrastettaisiin ja siitä sovittaisiin etukäteen, niin kyllä vanhempien tulisi osallistua oman lapsensa kustannuksiin.
Jos oma lapseni lähtisi jonkun mukaan vastaavaan reissuun, ei tulisi mieleenkään odottaa, että joku maksaisi hänen hissiliput.
Tuolla kirjoittaja joka sanoi et maksut kuului kutsujalle(lapsen matkaan liittyen) Tota en yllä ymmärrä. Mä en ottas ketään lasta mukaan, jonka vanhemmat ei kustanna hissilippua ja kylpylälippua. Itse nuorempana olin usein kaveriperheiden mukana laskettelureissulla ja kyl mun vanhemmat antoivat aina rahaa mukaan mulle, sekä kaverin vanhemmille. Sama myös jos mulle lähti kaveri mukaan. Ihan sama kuka oli kutsujana.. Kyllä vanhempien kuuluu kustantaa lapsensa kulut tai asioista on on sovittava etukäteen yhteisymmärryksessä. Ruoat yms tarjoisin kyllä myös vieraalle lapselle
Tämä selvisi mulle tältä palstalta kun ihmettelin poikani kaverin vanhempia.
Naapurin poika kutsuttiin mökille mukaan. Kaikki muu olisi pojalle ollut ilmaista mutta kylpylä ja hissiliput olisin toivonut vanhempien kustantavan.
Av tuomio oli, kutsuja maksaa kaikki kulut!