Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei kasva puissa... Paitsi miehen elektroniikkaostoksiin

Vierailija
22.02.2011 |

* Kihisee vieläkin kiukusta, mutta kokoaa itsensä.*

Mies rikkoi puhelimen. Siis ihan vahingossa. Kirpaisi kumpaakin uuden hankinnan pakollisuus. Itse olen hoitovapaalla ja mies opiskelee. Mukuloita on kolme. Joten tulot tuppaa olemaan pienemmät kuin menot.

No mies sitten lähti ostamaan uutta. Kertoi, että olisi ollut tällainen ja tällainen malli, maksaa niin ja niin paljon. Olisi hyvä, koska siinä on navigaattori ja jne. Oli mielestäni vähän kallis tähän taloudelliseen tilanteeseen. Mies myötäili.

No meni sitten kauppaan ja tuli kotiin yli kaksi kertaa kalliimman puhelimen kanssa, kuin tuo malli, josta oli puhunut.

Käskin mennä myymään persettä. Sitten ilmoitin, että tahdon itse samanlaisen. Katsotaan nyt meneekö viikonloppuna vanhalle apteekin kulmalle. Jos menee, niin mä menen perässä ja hankin vielä kalliimman luurin ;)

Mikä siinä on, että toi elektroniikka pitää olla niin julmetun kallista? Jos sen kännyn rikkoo, niin eikö voisi ostaa halpaa perusmallia tilalle siihen asti, kunnes edes jompikumpi meistä käy töissä?

Onko teidän muiden miehet tällaisia?

Ps. Rakas aviomieheni! Älä vaivaudu kommentoimaan! Sulje se läppäri! Minä tahdon kiukuta täällä rauhassa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on kaikki missä on nappuloita ja vilkkuvia valoja niin tärkeetä...

Vierailija
2/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin lippu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin lippu?

Mutta ensi kuussa voi alkaa kiukuttamaan vielä enemmän, kun tulee nälkä. Noi kännykän ravintoarvot on tuskin kovin kohdallaan. Hiilareita siinä tosin ei taida olla. Pitää kysyy karppaajakavereilta, käviskö se syötäväksi.

ap, jota vieläkin **tuttaa

Vierailija
4/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä mitään taloudellista hätää ole. Sun kirjoituksen ulosanti on sen verran lennokasta, että tarjoa vaan kirjoituksiasi lehtiin, niin taatusti on kohta kännykkä tai kaks maksettu ja makkaraakin leivän päälle.

Vierailija
5/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kuussa ruokaan, niin miten perustelet sen, että vaadit itsellesi samanlaisen? Mutta kun silläkin on...!

Vierailija
6/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kuussa ruokaan, niin miten perustelet sen, että vaadit itsellesi samanlaisen? Mutta kun silläkin on...!

Jopa minun mieheni ymmärsi tämän pointin...

Vierailija
7/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet on just tuommoisia - kaikki raha joka menee elektroniikkaan nähdään investointina. Meillä meni jokin aika sitten aika lailla sähkölaitteita rikki, tietokone myös. Sovittiin, että kun rahat on vähissä, ostetaan kaikki käytettynä niin saadaan kotivakuutusrahat riittämään. Mä en tiedä mikä meni vikaan mutta niin vaan mies palasi kauppareissulta kotiin uusi kannettava mukanaan (hintaa käsittämättömän paljon). Olin tosi kiukkuinen. Mies oli tosi iloinen. Ei ymmärretty toisiamme.

Ajan mittaan kiukku vähän hälveni, kun huomasin kuinka iloinen hän vaan jaksoi olla tästä koneesta, mut silti...ois noille rahoille ollut muutakin käyttöä.

Vierailija
8/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä se osti? Mulla on Nokian C5, missä navigaattori ym., kytkyllä 4€/kk eli yhteensä 96€. Jos se tuota kalliimman on mennyt ostaan, ni tyhmästi teki.

Vierailija
9/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mies ei tuhlaa rahaa vain elektroniikkaan vaan ylipäätään kaikkeen omaan huvitteluunsa. Meillä ei siis ole yhteisiä rahoja joten sinänsä ihan sama mihin omat euronsa käyttää, mutta kyllähän se kyrpii kun ikinä ei voida mennä kahdestaan syömään tai kylpylään tai mihinkään "kun ei ole yhtään ylimääräistä rahaa", ja sitten mies saattaa yhtäkkiä tuhlata baari-illan aikana sata euroa tuosta vaan!

Tälläkin viikolla puhuttiin että lähdettäisiin perjantaina yhdeksi yöksi Tallinnaan (nuo reissut maksaa nykyää about 50 euroa per pää?) ja mies sanoi että ei onnistu, ei vaan ole rahaa. Noh, silti tuo hurautti tänään taksilla töihin kun ei jaksanut bussilla mennä, ja siihen meni lähes tuon risteilyn verrab rahaa.

Huoh.

Vierailija
10/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pariskunnasta toinen on säästäväisempi, jolloin puolison heräteostokset harmittavat. Juuri tuollaisten tilanteiden takia kannattaa pitää erilliset rahat myös parisuhteessa. Yksi yhteinen taloustili ja sen jälkeen molemmat voivat käyttää omat rahansa miten lystäävät. Mieheni tuhlaisi kaikki rahamme turhuuksiin, jos hänellä olisi siihen mahdollisuus. Mieheni on keskituloinen ja minä hieman yli keskituloinen. Erillisillä tileillä välttää monta riitaa.

Vierailija
11/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mies olisi tullut sieltä kaupasta peruspuhelimen kanssa. Jos siinä kännykässä ei ole viimeisimpiä hienouksia, niin sitten sen ainakin pitää olla jokin hc malli, jota voi käyttää vasarana ja sukeltaa 10 metriin. Itse olen ainakin kyllästynyt halpoihin tavaroihin ja maksan mielummin laadusta. Toimivasta ja laadukkaasta tavarasta tulee hyvä mieli eikä tarvitse katua ostosta. Usein jos ostaa halvan, niin kohta pitää ostaa se hyvä ja rahaa on palanut aivan turhaan enemmän. Tarpeen mukaan tietysti.

Vierailija
12/12 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mies ei tuhlaa rahaa vain elektroniikkaan vaan ylipäätään kaikkeen omaan huvitteluunsa. Meillä ei siis ole yhteisiä rahoja joten sinänsä ihan sama mihin omat euronsa käyttää, mutta kyllähän se kyrpii kun ikinä ei voida mennä kahdestaan syömään tai kylpylään tai mihinkään "kun ei ole yhtään ylimääräistä rahaa", ja sitten mies saattaa yhtäkkiä tuhlata baari-illan aikana sata euroa tuosta vaan! Tälläkin viikolla puhuttiin että lähdettäisiin perjantaina yhdeksi yöksi Tallinnaan (nuo reissut maksaa nykyää about 50 euroa per pää?) ja mies sanoi että ei onnistu, ei vaan ole rahaa. Noh, silti tuo hurautti tänään taksilla töihin kun ei jaksanut bussilla mennä, ja siihen meni lähes tuon risteilyn verrab rahaa. Huoh.

Koska itse olen kotona vielä kesään asti niin tulot on sen mukaiset kotihoidon tuella kun mennään.

Miehen temput on uskomattomia. Tiukkaa tekee ja kun laskin menot niin meillä pitäisi jäädä noin 700€ "ylimääräiseen" kuussa.(leffat ulkonasyöntjne jne)

Eipä jää. Miksikö? Miehen harrastus lisenssi 160€ Uusi kypärä 250€

Joku kortti hallille 160€

Miehen dokumentit n.30€kuussa (hyllyssä on tällä hetkellä 47kpl näitä dokkareita)

Nyt on lähdössä TAAS viikoksi saksaan pelaavat 2pv siellä ja loppu aika dokaamista. Viime kesänä teki saman reissun jonne paloi miehen KAIKKI lomarahat. Nyt käy luultavasti ihan samalla tavalla. Tosin onnekseni kuopus on jo vuoden tässä vaiheessa. Viime kesänä kun lähti oli esikoinen 1v6kk ja kuopus 11päivää vanha.

Ymmärrän täysin sua ap, ja kun palaan töihin niin avataan tasan tuo talous-tili ja mies itkeköön sitten kun ei ole enää varaa tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi