Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lähihoitajan opiskella sairaanhoitajaksi?

Vierailija
22.02.2011 |

Valmistuin lähihoitajaksi pari vuotta sitten ja nyt olen alkanut haaveilemaan sh:n työstä. Suurin ihmetyksen aihe on palkka. Onko totta, että sairaanhoitajan peruspalkka on hieman yli 2000? Nykyinen peruspalkkani on n 1900 + lisät, joten saan lähes saman palkan jo nyt. Mietin vain onko mitään järkeä opiskella 3,5-4 vuotta ja palkka nousisi vain satasen tai pari? Työtehtävät olisivat mielenkiintoisempia, mutta monen vuoden opiskelu ei näkyisi palkassa käytännössä ollenkaan.

Kertokaa lh:sta sh:ksi opiskelleet opiskelun motiiveja ja kokemuksia!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilinauhani

Vierailija
2/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin siitä sairaanhoitajan työstä. Mä aloitin opiskelut mutta taidan keskeyttää. Mua ei ehkä sittenkään kiinnosta tehdä työtä sairaanhoitajana. Nykyään työelämä on semmoseksi mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakin opiskelen ja aion myös valmistua, koska työmahdollisuudet paranevat ja kyllä se palkkakin hiukan nousee.

Vierailija
4/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos vastuuta haluaa työssä enemmän,niin sitten kyllä. Työyhteisöjä ajatellen olen monessa paikassa huomannut, että lähihoitajilla on tiimiytyminen parempaa. Sairaanhoitajia on vähemmän ja heillä on yleensä keskinäistä kilpailua.

Vierailija
5/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluat tehdä jotain sellaista työtä joihin lähihoitajat eivät pääse, sitten tietenkin.

Vierailija
6/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kaipaa ns. kevyempää työtä ja haluaa olla enemmän tekemisissä tietokoneen yms. kanssa.

Ihmettelin aina kun sanottiin että sh:n työ on kevyempää. Nyt kävin tekemässä parit sijaisuudet tk:ssa vuodeosastolla vanhassa työssäni ja olin siellä ihan kenttätyössä ja pakko myöntää että siellä ainakin fyysisesti kevyemmin selviää se vastuu sh.

Mutta itse pidän molemmista töistä. Välillä on ihana istahtaa ja tehdä niitä paperi- ja lääkehommia yms. ja välillä on sitten taas aivan ihana olla potilaiden parissa. Ja toki tämä riippuu paikastakin...

Valmistuin siis joulukuussa sh:si ja olen aikaisemmin tehnyt lähärin hommia 5 vuotta.

Vierailija
7/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallinen erotus ei nyt niin kummoinen ole lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, jos palkkanäkökulmasta ajattelee. Tieto-/taitopohja on se suurin ero, miksi ainakin itse jatkoin opiskeluja.

Vierailija
8/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan toistaiseksi tehdä lähihoitajan työtä ja kouluttautua lisää, kun tympiinnyn nykyiseen työhöni. Ajatus opintotuella ja -lainalla elämisestä ei vielä kiinnosta niin paljoa, että lähtisin opiskelemaan sh:ksi. Harrasteluksi tuo menisi, koska taloudellisesti tuossa ei olisi mitään järkeä.

Vierailija
9/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten palvelutalossa,pidän sairaanhoidollisista töistä,eli siis esim.lääkkeet,haavat,katetroinnit,verikokeetkin ym...Ja vastuusta tykkään myös.Mutta en tykkää tippaakaan paperitöistä ja kokouksissa juoksenteluistayms..Sen takia en lähde sh:ksi lukemaan,kun saa tehdä muutoinkin minua kiinnostavia työtehtäviä ilman sitä koulutusta.Meillä myös sh:t eivät saa olla viikonloppuisin töissä eikä iltavuoroissa,kuin poikkeustilanteessa,joten palkka meillä on parempi kun saamme lisät.

Vierailija
10/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk peruspalkkani anestesiasairaanhoitajana on jotain 2200 + ikälisät ja henkilökohtainen lisä päälle. Paljon yövuorja ja jonkin verran viikonloppuja tulee tehtyä.

Sairaanhoitajaksi kannattaa opiskella, jos haluaa muutoksen työnkuvaansa. Eli oma työni on varsin teknistä, vaativaa ja pidän tästä huippupaljon. Stressinsietokyky kannattaa akuuttityössä olla hyvä. Kokemusta on myös perusterveydenhuollosta jo vuosien takaa, mutta se ei tuntunut omalta alalta, koska halua "hieman" enemmän haasteita.

Vierailija
11/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävät kyllä monipuolisemmat ja mielenkiintoisemmat kyllä. Opiskelu sisältää nykyään paljon hoidon teoriaa ja tutkimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän