Nokian kurssi klo 13:31 | 6.455 € | -2.64%
Kommentit (8)
Mikä on onlinen OT? Onnentyttö?
Juu ja en siis ole.
Mikä on onlinen OT? Onnentyttö?
Juu ja en siis ole.
kysyin :)
Kiitos!
Olen ihan amatööri, nyt vain Seligsonin rahastoja.
Ja onko jotain online-työkalua/excelpohjaa, jolla voisi tehdä sijoitussuunnitelmaa ja hahmotella hajauttamista?
Osakkeiden ostoon tarvitsee arvo-osuustilin. Se voi olla kivijalkapankissa tai jossain muualla. Meillä on Nordnetissä.
En tiedä mitään valmista työkalua hajauttamiseen, itse laskeskelen omia hajautuksia ihan vaan excelissä.
Sijoitussuunnitelman olen taas kirjoittanut ihan wordiin.
Tärkeintä lienee se, että on joku sijoitussuunnitelma, ei kai niinkään se, että onko se ruutupaperilla vai missä.
Ajattelin noita työkaluja lähinnä helpottamaan asiaan perehtymistä. Ja olen vähän gadget-friikki :P
Nyt olen mennyt vähän roiskimalla, hajauttaen kylläkin. Täytyy paneutua asiaan jatkossa.
Kaikki autot, jotka kulkee on tiellä ;-)
Meillä on autot vuosimallia 2004 (ykkösauto) ja 2000 (kakkosauto, tosi pieni) ja lisäksi vielä kesäauto vuosimallia 1995 vai olikohan 1994. Mitähän noissa autoissa on rahaa kiinni, ehkä 22-24000?
Ollaan omistettu kaksi velatonta asuntoa, toinen halpa kolmio pks ja toinen pieni yksiö läheisestä pikkukaupungista. Varsinaisen kotimme myimme reilu vuosi sitten ja kakkosasuntomme tässä kuussa. Velkaa ei ole. Rahat on nyt suurimmaksi osaksi pankkitileillä, osa osakkeissa ja osa rahastoissa. Niin ja autoissa ja tontissa on kans omaisuutta. Asutaan vuokralla pienessä 4h+k asunnossa. Vuokra on kova, mutta asunnon arvoon nähden varsin ok.
Hienosti laskettelee. Saapa nähdä miten tässä käy. Itse ostin taas lisää salkkuun. Ostin kyllä paljon muutakin.