Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten perhepäivähoito jatkuu sen jälkeen kun

Vierailija
22.02.2011 |

pph:t siirtyy työaikalain piiriin ja viikottainen työaika lyhenee 40 tuntiin?

Tehdäänkö se vapaapäiviä lisäämällä vai voiko sen jälkeen vain osapäivätyötä tekevät enää saada lastaan perhepäivähoitajalle?

Jos ensimmäinen lapsi tulee puoli seitsemältä ja työpäivän pituus on 8 h niin pph:n työpäivän pitäisi loppua klo 14.30 mennessä eli kaikkien muidenkin olis ehdittävä hakea omansa sitä ennen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa varahoidossa

Vierailija
2/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se työpäivä lyhene, mutta ne yli menevät tunnit voi sitten joskus pitää vapaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivillä eli osan ajasta pph:lla on 9 lasta osa varahoidossa

Vierailija
4/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa saan jo reilun päivän vapaata, kuukaudessa viikon jne. Osa on ilmeiseti pakko maksaa rahana ja osa vapaana. Kukaan vanhempi ei tykkää viedä kerran kuussa lasta viikoksi varapaikkaan, ja niistäkin tulee pulaa. Varahoitajien määrää on lisättäva huimasti jne.

Vierailija
5/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitoa tarvitsevat pph lapset menevät sinne. Sinne menee myös pph jos haluaa olla töissä.

Tasoitusajaksi tulee luultavasti 6kk tai 12kk.

Minulle se tarkoittaa joko pidempiä lomia päivystysaikaan (olen tyytyväinen) tai rahallista korvausta, johon myös olen tyytyväinen.

Vierailija
6/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on kunnallisilla muutenkin huono ja toi varahoito systeemi on ihan päätön. Onneksi me yksityiset hoitajat ei kuuluta tuon piiriin.

Vierailija
7/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat todellakaan halua, että lapset ovat varahoidossa kuukausittain.

Mun työaika on 8.30-8.40/pvä, että mulla on se ja sama onko virallinen työ aika 8h vai 8h40min. Mutta pelottaa tosiaan irtisanomisia tulee..

Vierailija
8/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa jo tajuta! Kysymys hyvästä asiasta!

Te olette just syypäitä perhepäivähotajien huonoihin työehtoihin. Teidät pitäisi laittaa eläkkeelle! pph

Vierailija
9/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa jo tajuta! Kysymys hyvästä asiasta!

Te olette just syypäitä perhepäivähotajien huonoihin työehtoihin. Teidät pitäisi laittaa eläkkeelle! pph

Niin tuskin ne mua on vielä eläkkeelle laittamassa, kun eläkeikään on vielä 40 vuotta. Mutta pois voivat potkia, koska olen uusin työntekijä.

Joo hyvä juttu se on. En mä sitä kiellä, mutta meillä on paljon perustettu viime aikoina uusia päiväkoteja ja muutenkin on kuulunut puhetta tuolta johtoportaasta mm. palveluseteleiden ja ostopalvelupäiväkotien lisäämisestä. Miten se vaikuttaa sitten meidän töihin, jos suurin osa lapsista menee pk:n kun on kunnalle niin halvempaa. Ei tarvitse maksaa ylityölisiä tai palkata lisää varahoitajia.

t. Se, joka pelkää työpaikkansa puolesta.

Vierailija
10/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virka/vakanssi? Jos on niin potkuja ei tule.

Määräaikaiseksi jos olet suostunut niin se on voi, voi.

Vierailija
11/11 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toi työaikalaki koskee siis vain kunnan palkkalistoilla olevia perhepäivähoitajia. ei meitä yksityisiä perhepäivähoitajia.

mielestäni vanhemmat ovat valinneet sen pph paikan ja heille pitäisi turvata se. ei ole lapsien kannalta hyvä ollenkaan jos lapsia heitellään millon mihinkin ja joka viikko eri paikkaan/varahoitajalle. miloin mihinkin.

ei hyvä ei.

onneksi minun ihanat hoitoalpseni saavat olla samalla hoitajalla eikä heitä heitellä paikasta toiseen.

minäkin teen töitäni maalla ja työmatkat vanhemmilla jo sen verran pitkät että ei tulisi mitään 8 tunnin työpäivästä. mulla on työpäivä 8-10 tuntia ihan tarpeen mukaan.

mutta ehkä tää menee siihen että kohta ei ole kuin yksityisiä perhepäivähoitajia.