Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TURKULAISET hoi! Hirvensalosta kysymys

Vierailija
22.02.2011 |

Hei, mitkä alueet on hirvensalon arvostetuimmat pientaloalueet? Entäs mitkä vähiten arvostetut? Millaisia tonttivuokra eoja noilla alueilla on? Esim friskalan ja lauttasaaren tonttivuokrat? Millainen ero? Milainen alue on haarla?

Olen joskus kuullut puhuttavan hirvensalon "huonosta alueesta". Mikä se on? Jos anomme tonttia, minkäköhänlainen hintaehdotus kannattaisi laittaa haarlaan tai lauttarantaan? Eli m2- neliöhinta? Että meillä olisi mahdollisuus saada tontti.

Kiitos.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa vielä minäkin, vaikka keskustelu jo päättyi. Huomautanpa vielä muutaman asian, ettei tulisi alueesta väärää kuvaa. Ensinnäkin pitää muistaa, että Hirvensalo on alueena iso ja monenlaista asutusta ja väkeä löytyy. Itse asumme saaren alkupäässä, lähellä laskettelumäkeä, emmekä todellakaan ole olleet todistamassa minkäänlaisia ammuskeluja tai muuta vastaavaa. Huonoimpia alueita lienevät Moikoisten vuokratalot ja mahdollisesti jotkut alueet Haarlassa (Haarlaa en niin hyvin tunne).

Joukkoliikenteestä pitää sanoa vielä sen verran, että ainakin täällä saaren alkupäässä on todella hyvät liikenneyhteydet ja bussilinjoja on useita. Itse en kulje töihin pahimpiin ruuhka-aikoihin, ja olen monesti päässyt keskustaan bussilla jopa 10-15 minuutissa. Se ei ole ollenkaan paha bussimatka! Olen asunut myös mm. Haritussa, ja sinne on itse asiassa pitempi matka kuin tänne. Luonnonläheisyys on plussaa, samoin merellisyys.

Vierailija
62/106 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko muuten kaupungin vuokratonteilla vai omilla? Millaisia tonttivuokria maksatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että pahimmat alueen mollaajat eivät ole päivääkään täällä asuneeet....tutun tutun veljen koiralta ovat kokemuksia kuulleet... Itsellä ei huonoja kokemuksia yli 10 vuoden asumisen jälkeen. Eivätkä ne paljon puhutut ruuhkatkaan (ainakaan vielä) mahdottomia ole.

Vierailija
64/106 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, mitä juttuja!
Täällä haarlassa on todella mukava asua, eikä täällä mitään ongelmia ole.

Vierailija
65/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa myös tämä, että mikä alue Turussa/turin lähistöllä olisi hyvä lapsiperheelle? Talonrakennus mielessä... Onko ne Turun rintamamiesalueet millaisia? Itse kiehtois sellainenkin, mutta mies on rakentamisen kannalla. Löytyykö Turusta/Naantalista/Kaarinasta kielikylpykouluja? Lähinnä ruotsin kieltä mietein.

Vierailija
66/106 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt muutenkaan muuttaa turkuun jostain muualta suomesta. Muistuuko mieleen mm. turun tauti, joka kuvaa miten henkisesti tervettä tuolla asuminen on pohjimmiltaan.

Minulla on sukulaisia alueella, ja olen Turussa joskus asunut itsekin. Enää en onneksi asu :)

Vierailija
67/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea alue. Ja mikä hyvä kauppa? Kallis kuin mikä ja vielä ärsyttävä homo myyjänä. Lopetin siellä käymisen! Asuntonikin on jo myynnissä.

Vierailija
68/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava ketju, jossa tietämättömyyttään esittelevät ilmeisesti jossain Turun ghetoissa asuvat? Omilla kulmilla Papinsaaressa on ainakin sen 10 vuotta minkä minä olen täällä asunut, ollut ihanan hiljaista ja rauhallista. Kalliitahan asunnot täällä ovat, valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuuksia näille nurkille. :)

Vierailija
69/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:20"]Huvittava ketju, jossa tietämättömyyttään esittelevät ilmeisesti jossain Turun ghetoissa asuvat? Omilla kulmilla Papinsaaressa on ainakin sen 10 vuotta minkä minä olen täällä asunut, ollut ihanan hiljaista ja rauhallista. Kalliitahan asunnot täällä ovat, valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuuksia näille nurkille. :)
[/quote]

Ai onko saavutus päästä asumaan haarlan kerrostalo lähiöön?

Vierailija
70/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:20"]Huvittava ketju, jossa tietämättömyyttään esittelevät ilmeisesti jossain Turun ghetoissa asuvat? Omilla kulmilla Papinsaaressa on ainakin sen 10 vuotta minkä minä olen täällä asunut, ollut ihanan hiljaista ja rauhallista. Kalliitahan asunnot täällä ovat, valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuuksia näille nurkille. :) [/quote] Ai onko saavutus päästä asumaan haarlan kerrostalo lähiöön?

[/quote]

En tiedä, en ole koskaan asunut Haarlassa, enkä itse asiassa kerrostalossakaan. Jollekin saattaa olla.

PS: Kerrostalolähiö on yhdyssana.

Vierailija
71/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:20"]Huvittava ketju, jossa tietämättömyyttään esittelevät ilmeisesti jossain Turun ghetoissa asuvat? Omilla kulmilla Papinsaaressa on ainakin sen 10 vuotta minkä minä olen täällä asunut, ollut ihanan hiljaista ja rauhallista. Kalliitahan asunnot täällä ovat, valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuuksia näille nurkille. :) [/quote] Ai onko saavutus päästä asumaan haarlan kerrostalo lähiöön?

[/quote]

niinpä! tai Arolaan, josta nyt kiireen vilkkaan rakennetaan yhtä slummialuetta Hirvensaloon. itse asunut Moikoisissa vuodet 76-88, silloin koko Hirvensalo oli unelmapaikka, ei voi verratakkaan tähänpäivään. aivan liian täyteen rakennettu!

Vierailija
72/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hirvensalolla ihan hyvä maine, mutta on kyllä kaukana ja alkaa ilm. olla tosi täynnä. Tutut muutti sinne yli vuosi sitten ja jonottaa yhä päiväkotipaikkaa, lapset vanhassa päikyssä kaupungin toisella puolella. 

Itse asutaan vasaramäessä enkä voisi kuvitella muuttavani turussa muualle. On kaunista ja rauhallista, vanhat isot puutarhat isoine puineen, keskustaan kolmisen kilsaa ja skanssin palvelut ihan vieressä. Hyvä koulu ja päiväkoti. Suosittelen - uusia taloja / tontteja täällä vaan ei löydä ja remppakuntoiset rintamatalotkin helposti sen hintasia kuin hirvensalossa samat neliöt suht uusina. 

Vierailija
73/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi Arola se johon on tullut kerrostaloja? 

Vierailija
74/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arolaan tuli kolme nelikerroksista kerrostaloa alueen alkupäähän. Muita ei kai ole tulossa, kun ei näitäkään ole saatu täyteen. Alueen toisella laidalla onkin sitten hulppeita rivareita joko valmiina tai rakenteilla.

Vierailija
75/106 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:06"]Arolaan tuli kolme nelikerroksista kerrostaloa alueen alkupäähän. Muita ei kai ole tulossa, kun ei näitäkään ole saatu täyteen. Alueen toisella laidalla onkin sitten hulppeita rivareita joko valmiina tai rakenteilla.
[/quote]
ne rivaritkin kylki kyljessä ja lisää tulee. usko pois kyllä kerrostalojakin viellä tulee.

Vierailija
76/106 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
77/106 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:22"]Lisää kokemuksia ja mieluitem todenmukaisia! Ollaan ostamassa uutta rivitaloa. Kertokaa kokemuksia siitä kaupasta. Saako siitä kaikki päivittäiatavarat, entä hinta? Onko siellä vain alakoulu?
[/quote]

No lue ylemmät kommentit!

Alue on todellakin huonontunut vuosi vuodelta. Varsinkin haarlan kerrostalolähiössä asuu kaiken maailman narkkareita.

Ja siitä k-marketista löytyy kaikki perustavarat. Hinnat on k-markettien tasoa, ehkä vähän siitäkin kalliimpi.
Ja niinkuin joku ylempänä kirkoitti niin siellä on oikeasti sellanen 60v homo myyjänä. Eli jos aikuisen miehen lässytystä jaksa kuunnella, niin ei kannata mennä.
[/quote]

Mitä väliä jos joky myyjä on homo. Ja miten se liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
78/106 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin uutinen Hirvensalosta on viime viikolta: tien katkeaminen, kun vesi tulvi sille. Saaressa täytyy aina muistaa, että vesi on aina lähellä, niin kesät kuin talvetkin. Aina saaresta ei pääse pois, kun itse haluaa - ja autollakin pääsee vain ojaan: http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/722649/Bussit+kiertavat+poikkeusreitteja+Hirvensalossa

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/722300/Bussit+ajavat+poikkeusreitteja+tulvan+takia+Hirvensalossa

Vierailija
79/106 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa aluetta on ja hyvä kauppa. Ja myyjät on kaikki mukavia!

Vierailija
80/106 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kannattaa hurauttaa omalla veneellä jokirantaan ja siitä kävellen töihin, jos keskustassa töissä käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä