Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparille menossa keväällä. Mikä myy?

Vierailija
22.02.2011 |

Mitä kannattaa raahata mukaan? Kaikkea kamaa mitä nurkissa pyörii?

Mikä siis myy? Ollaan suunniteltu kirpparille meno nyt keväällä (tod näk maaliskuu).

Entä minkälaisia lastenvaatteita siellä myy keväisin? Entä kengät? Kannattaako ottaa talvikenkiä mukaan sinne?

Entä hinnat? Minkälainen hintataso? Mitä uskaltaa pyytää?

Kokemuksia kaipailen kokeneemmilta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesävaatteita laidasta laitaan, myös kenkiä ja kumisaappaita. Talvivaatteet jättäisin pois. Myös kaikenlainen pikkutavara (usein jopa ns. krääsä) menee kaupaksi, mm. nurkissa pyörivät avaimenperät, kipot, kupit jne. Mutta hinnat kannattaa pitää kohtuullisina! Lastenvaatteet menevät hyvin todennäköisesti kaupaksi, jos et yritä rahastaa niillä liikaa, vaatteet ovat ehjiä, puhtaita ja silitettyjä eikä "kulahtaneita" eikä nyppyisiä.

Vierailija
2/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim on nyt ollut 2vk kirppispöytä, jossa on pelkästään äitiysvaatteita, lastenvaatteita ja kestovaippoja.

Mielestäni olen hinnoitellut kaikki hyvin alas. Goretex- kengistä, jotka olleet "kuin uusia" ja maksaneet uutena kaupassa 90-100€ olen pyytänyt 5-7€. Siellä nököttävät pöydässä vielä myymättä. Kestovaippoja olen myynyt kunnosta ja merkistä riippuen 1-7€lla (7€ vaipat on Ruskovillan villavaippahousuja). Lastenvaatteet hinnoittelin pääasiassa alle 1€, mutta joistain paremmista pyysin 2-3€ ja haalareista 5€. Äitiysvaatteet 1-6€.

Myyntiä on 2vk aikana ollut toistaiseksi 70€ ja enää pari päivää jäljellä. En kerta kaikkiaan ymmärrä mikä on vialla?? Pöydässä vieläpä laput, joissa kerron mitä löytyy.

Kirppis on kaupunkimme toiseksi suosituin, joten kävijöitä pitäisi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee huonosti kaupaksi, nyt ei ole lama-aika. Kirjat ja koriste-esineet, myös ihmeellinen krääsä, menevät hyvin kaupaksi. Meillä on hieman "antiikkia", vanhoja tuoleja, hevostarvikkeita jne. ja sellainen menee hyvin ja niillä rahoitetaan järkevän tavaran myyminen halvalla...

Vierailija
4/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida talvikengät oikein mennä - tai ei ehkä kannata myydä kun niistä ei oikein mitään saa keväällä, hyväkuntoisita Gore-Tex kengistä (esim. Viking) saa sitten taas syksyllä 10-20 euroakin.

Minä myin viime keväänä tosi monet sandaalit, hinnoissa 2-8 e, merkit Eccoa, Elefantenia jne. Mulla oli varmaan seitsemät sandaalit ja kaikki menivät heti.

Kumisaappaat ja kuravaatteet menivät myös hyvin tuolloin, samoin 2-osaiset välikausipuvut.

Ja myös kesävaatteet tietenkin.

Hinnat mulla aina jotain tyyliin 0,50 snt 5 e, jossa 5 e on jo ihan uudenveroinen vaate eikä mikään trikoopaita, vaan esim. joku neuletakki joka on ihan iskemätön. Jostain merkkivaatteesta saa enemmänkin.

Me&I tuntuu menevän kirpparilla ihan törkyhintaankin heti kun "hienommat" merkit jäävät pöydälle. Ne menevät paremmin huutiksessa.

Hintataso ja myös vaatteiden menekki on varmaan myös paikkakunta sekä kirppiskohtaistakin. Jossain Helsingin kirpparilla varmaan menee nuo kalliimmat merkitkin hyvällä hinnalla.

Vierailija
5/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoda pöytään uutta, niin että kerran pöydän penkoneet katsovat sen myös uudestaan.

Oman kokemukseni mukaan takuuvarmat menekit ovat: lasten lelut ja pelit, hömppäkirjat (harlekiinit yms.), halvat merkkivaatteet, verhot (yllättävää kyllä), hyvännäköiset poikien vaatteet. Kauden vaatteita kannattaa myydä, ellei halua antaa suunnilleen ilmaiseksi.

Vierailija
6/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppareilla "kausi" on hieman etunojassa, eli maaliskuussa ei kannata myydä talvivaatteita, vaan kevät- ja kesävaatetta ja -kenkiä. Kumpparit ja sadevaatteet menee myös

Monet etsii kirppareilta etukäteen tulevalle kaudelle vaatetta, ja jos ei löydä, niin ostaa kaupasta.

Vierailija
7/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa tosiaan valita myytävä tavara ajankohdan mukaan eli syksyllä talvivaatteita ja -kenkiä, keväällä kesävaatteita, välikausihaalareita, sandaaleja jne. Kodin pikkutavarat käyvät yleensä kaupaksi, mutta nekin ajankohdan mukaan (siis hiukan karrikoiden syksyllä kynttilälyhtyjä ja keväällä kukkaruukkuja). Lelut tuntuvat menevät aina jos ovat hyväkuntoisia ja suosittua merkkiä. Hinnat kannattaa pitää kohtuullisina ja kaikki kulahtaneet, nukkaiset ja tahraiset lastenvaatteet kantaa suosiolla roskikseen.

Itse olen myynyt tavaraa muutamia kertoja suositulla itsepalvelukirppiksellä ja todennut että pöydän sijainnilla on myös tosi paljon merkitystä. Vähänkin syrjässä ja myynti tippuu heti vaikka myisit samantapaista tavaraa. Hyvällä paikalla myynti kolminkertaistui.

Vierailija
8/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee paremmin kaupaksi, kun tavara on hyvin näkyvillä. Eli käy viemässä uutta tavaraa vähintään päivittäin ja ainakin kerran, mieluummin kaksi, kertaa päivässä järjestelemässä pöytä.

Vierailija
9/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasi-/posliiniastiat yms. menee hyvin kaupaksi.

Hinnat sopuhintoja. 5-10e on korkein mitä kannattaa pyytää, mikäli sul ei siel ihan jotaa arvoesinettä löydy..

Ite en ainakaa käytetyst lapsen vaatteesta maksa mitään 5e per paita.

Pöytää kannattaa käydä siistimässä usein, ite käyny kerta päivä, ennen sulkemisaikaa. Sottaset ja yhes kasassa olevat pöydät ei houkuta penkomaan. Siististä pöydästä näkee mitä on tarjolla. Ite ollaan laitettu teipil pöydän kulmaa lappu missä lukee mitä kokoa pöytä sisältää. Esim. tytöt 56-74cm, pojat 74-100cm. Lastenvaatteiden ostajat tietää mitä ettii ja näkee siit suoraa, onko penkomisen arvonen pöytä.

viimosiks 2-3 päiväks ollaan laitettu kaikki -50%. koska ite en haluais paljo tavaraa edestakasin kantaa.

Täs jotaa mitä nyt mielee tuli x)

Vierailija
10/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suosiolla pois talvikengät ja toppatakki.

Entä aikuisen vaatteita, lähinnä naisten. Meneeköhän kaupaksi? Muutama jakku löytyy, paitapuseroita, parit housut ja mekko.

Kannattaako ihan oikeasti ottaa verhoja mukaan? Niitäkin löytyisi kaapista.

Lisää kokemuksia saa laittaa, kaikki tieto on tervetullutta.

Sanottakoon vielä, että paikka jonne mennään on Helsingissä.

ap

Vierailija
11/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostalen sieltä lapsille kaikenlaista noin vuodeksi eteenpäin. Nyt en saanut alennusmyynnistä ensitalveksi yhtä haalaria, joten etsin sitä kirpparilta. Eli talvivaatteita kannattaa ottaa myös mukaan.

Hinnosta sen verran että itse en maksa paljon, kun tiedän että halvallakin saa. 0,50-1€/sisävaate on ihan maksimi. Ulkovaatteesta noin 5-10€. Kaikkien pitää olla hyvä kuntoisia.

Esimerkki viime viikonlopulta. Näin pöydässä Adidaksen shortsit, vanhaa mallia, mutta ihan siistit, mutta valkoinen vuori värjääntynyt. Myyjä pyysi 2€. En ottanut koska minun mielestäni hintaa oli liikaa. Kiirtelin lisää ja näin toisessa pyödässa täysin samanlaiset shortisit. Otin ne käteen ja tosesiin koonkin olevan sopiva. Myyjä sanoi heti ennen kuin ehdin edes kysyä 20 senttiä. Otin ne tietenkin. Olisin ollut valmis maksamaan niistä 0,50€.

Tuo hinnoittelukin toisaalta riippuu varmaan paljon missä päin Suomea myy. Helsingissä on paljon hyvää tarjolla, joten käytetystä ei tarvitse maksaa paljon.

Vierailija
12/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että kirpparilla pitää olla kirpparihinnat eikä mitään kaupan hintoja, mutta sitten jos myy oikeasti tarpeellista tavaraa esim. tavallisia lastenvaatteita (ei merkki), ja hinnat ovat 0,20-1 e niin aika rutosti saa myydä edes päästäkseen nollille! Eli valitettavasti mukana pitää olla jotain arvokkaampaakin tavaraa.

Me on saatu myös verhoja myytyä, kun ap sitä kyseli. Minä etsin esikoiselle vaatteita parinkin vuoden päähän, mutta suurin osa ostelee mitä mieleen juolahtaa ja mitä voi just nyt käyttää.

Vierailija
13/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako niitä enää kukaan? Mulla ois satoa, ihan uusiakin (siis katsottua, mutta ei miktään 90-luvulta) leffoja ja levyjä ja hinnaksi ajattelin 1-2e (tuo 2e tuoreesta leffasta tai kokonaiseta sarjasta).

Vierailija
14/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sain ystäviltä vinkkejä juuri tuosta pöydän siisteydestä, tavaran kohtuullisesta määräst, uusien tavaroiden tuomisesta ts. pöydän päivittämisestä ja kodinkoneista ja verhoista. Leipäkoneet, voileipägrillit, vohveliraudat yms. menee kuulemma tosi nopeesti!

Sain myös vinkin, että alueella jossa on paljon maahanmuuttajia, menee kaikki peruskuntoiset vaatteet ja toimivat kodinkoneet, verhot jne tosi hyvin kaupaksi! Siellä ei nirsoilla merkkien perään!

Minä lähden avoimin mielin myös talvitakkien, -housujen ja -kenkien kanssa ja kuten tuolla joku myös mainitsi, niin kaikki sisävaatteet silitän! Vaikka se vaatii aikaa ja vaivaa, niin niistä saa varmasti 0.50e tai jopa 1e enemmän, kuin ryppyisistä epäsiistin näköisistä vaatteista!

Vierailija
15/15 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja DVD:t menee, jopa videonauhoja menee. Äänilevyjä vietiin ja ovat menneet hyvin, mutta ne onkin jo antiikkitavaraosastoa ja voi hinnoitella korkeammalle.

Pöytää kannattaa siistiä ja vaihdella tavaroita, jotta on "uuden" näköinen. Joskin kannattaa miettiä kuinka usein autoilee paikalle, sillä matkakulutkin pitää huomioida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan