Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko loppuraskauden aikana mennä baariin katsomaan keikkaa, vai onko haittaa sikiön kuulolle?

Vierailija
21.02.2011 |

Olen menossa juhliin lähiaikoina ja sieltä porukalla on tarkoitus siirtyä baariin jo aika alkuillasta. Baarissa olisi esiintyjä, josta myös itse pidän. Olen kuitenkin raskaana viimeisellä kolmanneksella, ja nyt ihmettelen, voinko turvallisesti mennä sinne vai voiko sikiön kuulolle olla tuosta haittaa? Sikiöhän kuulee jo tässä vaiheessa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kauhean itsekäs keskustelu. "Mähän en luovu mistään". Voi kuule, te tulette luopumaan niin paljosta, että ette arvaakaan vielä ;) Mutta sitä se äitiys on.

Kaksi ongelmaa:

1) melu - sikiö voi säikähtää, koska me kaikk ei vaan tykätä samasta musiikista, vaikka samat geenit sattuukin olemaan.

2) joku känniääliö voi taklata sut. Voi sitä itsesyytösten määrää, jos jotain sattuisi mahalle!

Onko vimeisen kolmanneksen aikana aivan mahdotonta keskittyä ihan vaan olemiseen? Meinaatteko lähteä keikoillekin vauva kainalossa, kun mehän ei luovuta mistään...........

Vierailija
22/25 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ystävät hyvät, vaikka kuinka muutummekin vauvahautomoiksi vajaaksi vuodeksi, ei se tarkoita että normaali eläminen pitäisi pysäyttää ja pistää kaikki jäihin. Tässäkin asiassa maalaisjärkeä saa käyttää. Ei mikään estä menemästä keikoilla käymään, tosiaan varoo menemästä ihan keskelle kännisiä sekopäitä ja ehkä on viisasta myös pysytellä kaukana isoimmista kajareista mutta ei se ääneen tottuminen ole vauvalle pahaksi, päin vastoin. On se aika ikävää saada tenava tottumaan niihin ääniin syntymisen jälkeen ja esim nukuttaminen voi olla kohtuullisen v-mäistä kun toinen on tottunut olemaan ihan hiljaisuudessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuuntelemassa Metallicaa Hartwall-areenalla ja vauva (nyt 1,5v)kuulee kaiketi ihan normaalisti, ainakin toistaiseksi...

Ja silloin keikalla kyllä villiintyi masussa ihan mahdottomaksi :D niinkuin %:kin kirjoitti!

Tästä on mun mielestä joku tutkimuskin ja tulos oli se, että sikiö kuulee ja kova musiikki on haitaksi, tai ei ainakaan hyvästä, vaikkei nyt kuuroutuisikaan suoranaisesti...

Tuokin on harhakäsitys, että sikiö diggailisi musasta, kun villiintyy mahassa. Päinvastoin, se pelästyy ja sitä sattuu tms. Eli jättäytyisin kotiin.

Vierailija
24/25 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa juhliin lähiaikoina ja sieltä porukalla on tarkoitus siirtyä baariin jo aika alkuillasta. Baarissa olisi esiintyjä, josta myös itse pidän. Olen kuitenkin raskaana viimeisellä kolmanneksella, ja nyt ihmettelen, voinko turvallisesti mennä sinne vai voiko sikiön kuulolle olla tuosta haittaa? Sikiöhän kuulee jo tässä vaiheessa.

Olen käynyt ja lapsen kuulo on ihan normaali :)

Vierailija
25/25 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2015121520836427_rb.shtml

"Äidin oleskelu meluisissa paikoissa raskauden aikana voi merkittävästi vaurioittaa sikiön kuuloa. Karoliinisessa instituutissa tehdyn tutkimuksen mukaan raskaana olevien olisi syytä välttää meluisia paikkoja.

Aiemmin on ajateltu, että sikiö on melulta verrattain turvassa äidin vatsanpeitteiden sisällä. Uusimmat tutkimukset kumoavat nämä luulot. Erityisen haitallista näyttäisi olevan matalafrekvenssinen ääni.

Suomessa raskaana olevan naisen melurajana työpaikalla pidetään 85 desibeliä. Ruotsissa raskaana olevia kehotetaan välttämään paikkoja, joissa desibelitaso on yli 80."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi