Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tähän kasaan kaikki konstit säästää häissä!

Vierailija
21.02.2011 |

Tahtoo naimisiin ja juhlia häitä, mutta pienellä summalla, kiitos!:) Eli antakaa mulle parhaimmat säästövinkit.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tän ylös, jos vaikka joku haluaa lisätä jotain.:)

ap

Vierailija
2/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää just tällasia konkreettisia vinkkejä! Tuo oli oikeasti hyvä vinkki ja aion sitä käyttää! Kiitos:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuaksi metripitsaa. Ilmoittakaa kutsussa, että rento vaatetus, niin itsekään ei tarvitse tälläytyä vaan voitte pukeutua vaikka tuulipukuun.

Tarjoilut ulkona, esim. yleisellä rannalla - juhlapaikka ei maksa mittään.

Vierailija
4/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee.

Vierailija
5/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierasmäärähän sitä laskua nostaa.

Muita vinkkejä:

-halpa hääpaikka

-tarjoilut teette itse tai kysyt vaikka jostain oppilaitoksesta voisvatko järjestää

-hääpaikaksi sellainen, missä vieraat voivat ostaa itse alkoholijuomansa

-ei maksullista bändiä, vaan vaikka joku tuttava soittamaan levyltä musiikkia

Vierailija
6/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin kypsää, kuin olla vieraana häissä joista näkee heti että kaikesta mahdollisesta on säästetty jotta saadaan mahdollisimman paljon vieraita. Järjestäkää mieluummin hienot häät 20 hlölle kuin kitsasteluhäät sadalle.

Vierailija
7/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teette ihanan tunnelmallisen keittobufeen. 3 erilaista keittoa valurautaisista kauniista suurista padoista (vaikka lohikeitto, ranskalainen tuhti sipulikeitto tai bataattikeitto ja joku häränlihacurry). Keittojen kanssa tarjolle punaviiniä, vichyä, tuoretta herkullista leipää ja lajitelma levitteitä/juustoja. kakku ja kahvit.

Tarjoilut tulee todella edullisiksi. Koristeeksi kynttilöitä ja havuja -- melkein ilmaista! Ja jostain musiikkiopistosta taitavia nuoria soittajia (vaikka sellisti tai viulisti) soittamaan tunnelmallista romanttista musiikkia.

Vierailija
8/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuulipukuihmistä syö mäkkärissä päivän tarjouksen ja jatkavat siitä Ale-pubiin, jossa sitten vieraat maksavat jo itse. Ou jee ap, toivottavasti kutsut minutkin.

Vierailija
9/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli soppatykki lainattu ja lihakeittoa kiehui

Vierailija
10/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakitatte kaikki muka-kaverit talkoisiin.

Pyydätte ihmisiä hankkimaan kamaa puolestanne, kun teillä ei le aikaa, mutta ette ikinä maksa takaisin.

Laatikaa lahjalista joissa lahjojen arvo enemmän kuin mitä teillä menee rahaa häihin.

Ai mut, hetkinen, aika moni tekee ton muutenkin.

Vierailija
11/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkoristelut voivat olla kukkien sijaan esim meren pieksemiä puunoksia, jäkälää, sammalta jne. tarvitset jäkälän ja sammaleen keruuseen metsän omistajan luvan.

Puku kierrätettynä: huutonet, tuttavien vanhat tai vuokrapuku.

Sormuksia ette hanki uusia, jos haluatte käyttää vihkimisessä sormuksia, niin jotkin vanhat tai esim vanhemmilta lainaksi.

Kampauksen ja meikkauksen teet itse, tai sitten ystävä/sukulainen auttaa.

Pystyttekö tekemään edes osaa tarjoiluista itse?

Vierailija
12/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuulipukuihmistä syö mäkkärissä päivän tarjouksen ja jatkavat siitä Ale-pubiin, jossa sitten vieraat maksavat jo itse. Ou jee ap, toivottavasti kutsut minutkin.

No ei meille tollasia häitä tule!!:D Mieluummin jatkettaisiin vaikka susiparina..

ap

Vierailija
13/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teette ihanan tunnelmallisen keittobufeen. 3 erilaista keittoa valurautaisista kauniista suurista padoista (vaikka lohikeitto, ranskalainen tuhti sipulikeitto tai bataattikeitto ja joku häränlihacurry). Keittojen kanssa tarjolle punaviiniä, vichyä, tuoretta herkullista leipää ja lajitelma levitteitä/juustoja. kakku ja kahvit.

Tarjoilut tulee todella edullisiksi. Koristeeksi kynttilöitä ja havuja -- melkein ilmaista! Ja jostain musiikkiopistosta taitavia nuoria soittajia (vaikka sellisti tai viulisti) soittamaan tunnelmallista romanttista musiikkia.

Vierailija
14/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimaan paljon tekee itse.

Kutsut väsättiin itse..

pöytäkoristeina oli kynttilöitä,koristekiviä jne..säästettiin kukka kustannuksissa.

Ruoat tehtiin itse (mies kokki.) ja viinat haettiin virosta.

Juhlapaikkana oli työväentalo mikä ei kovin kallis ollut.

Vieraita juhlissamme oli vajaa sata ja koko porukka saattin syötettyä ja juotettua hyvin.

Välttämättä ei kannata ammattikoulu apuun turvauta, me teimme niin (tarjoilijat) ja se tuli todella kalliiksi. Palkka oli 10e/h. per tarjoilija :/

Valokuvaajalta tilaa pelkän potrettikuvauksen niin siinäkin säästää.

Yksi hyvä musiikki vaihtoehto on karaoke.

Vierailija
15/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka huuto.netistä ostin omani sieltä.

Vierailija
16/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse ajattelee, niin kirkon koristeluun meni ihan turhaan rahaa. Ei niillä kukilla ollut mitään virkaa siellä.

Ruoalla voi säästää paljon, jos löytää apulaisia tekemään itse ruoat.

Hääkakun voi tehdä joku sukulainen tai itse.

Hääkimppu maksoi ihan maltaita ja olisi ollut helppo itsekin tehdä, aivan turha vekotin loppujen lopuksi mun mielestäni.

Viinat virosta

Hääpaikan koristelu sesongin mukaan, luonnostakin löytää paljon kaunista.

Noi nyt tuli ekana mieleen.

Vierailija
17/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten mitään turhia askarteluja, hääautoa, hääyötä hotellin sviitissä, hääkenkiä, eikä ylipäätään mitään, mitä ei voi käyttää muualla. Muuten saittekin jo hyviä vinkkejä.

Ehkei bändiä vaan musiikki tietokoneelta. Ja ehkäpä joku kaveri tai sukulainen esiintyisi häävalssin verran häälahjaksi? Ja kartoittakaa kavereiden taitoja: askartelu, leipominen, valokuvaus, kampaus, meikkaus, ompelu jne. Mä ainakin tekisin mielelläni lahjaksi

jotain mitä osaan (esim. hääkakut).

Vierailija
18/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen budjetin häät tulossa.

Tällaisia juttuja meillä:

-juomat Virosta, siinä tosiaan säästää tosi paljon, vaikka meillekin tulee kaikki viinit, alkumaljat, avecit ja boolit. Silloin tietty juhlatilan tulee olla sellainen, että siellä saa tarjota omia juomia. Niin ja alkoholittomat (siis limut ja vissyt) ollaan ostettu nyt pikkuhiljaa tarjouksista.

-vain tärkeimmät ihmiset kutsutaan

-suht rennot häät ja sitä myötä vaatteet: sulhasella oli tumma puku ennestään eli piti ostaa vain paita ja solmio, mulle mekko tutun tekemänä, lapsille löytyi alennusmyynneistä kivat juhlamekot

-ruoka on iso menoerä. Kannattaa kilpailuttaa ja jos on mahdollista, niin tehdä osa itse. Esim. me tehdään pikkuleivät, pullat, juustokakut ja yöpala itse.

-kutsuissa 2 lk merkit, pieni säästö sekin. ja Hyödynnä kaikki alemyynnit, tarjoukset yms. hanki pikkuhiljaa koristeita, kartonkeja yms.

-bändi on kans aika kallis, mut niitäkin kannatta kysellä eri paikoista ja maksaa käteisellä

-kesällä säästää, kun ostaa kukka-asetelmiin vain kukat ja hakee vihreet luonnosta ja väkertää ite. Talvella vaan paljon tuikkuja ym. kynttilöitä koristeeksi, niin ei tarvi niin isoja kukka-asetelmia

-tuttujen hyödyntäminen, jos haluavat osallistua. Meillä esim. yksi auttaa kukkien kanssa, kun on alalla, yksi musajuttujen kanssa, kun harrastaa jne. Toki sit tarjotaan talkoojuomia ja ruokia ym.

Vierailija
19/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallista juhlapaikkaa, vaan joku seurakunnan tila, niitä saa edullisemmin.

Ette osta koristeita tai materiaaleja niihin askarteluliikkeistä. Ostoksille johonkin halpakauppaan ja sieltä edullisemmin samantapaiset materiaalit. Samoin jos tarvitsette kangasta johonkin koristeisiin, niin nekin käyt valitsemassa jostain kilohintaan myytävien laatikoista.

Ruokia ja leivonnaisia saa kalliimpien pitopalveluiden lisäksi tilattua muualtakin, mm. kotileipomot tekevät kakkuja edullisemmin.

Ja käy nyt ensin lukemassa vinkkejä hää-keskustelupalstoilta ennen kuin ostat vielä yhtään mitään turhaa!

Vierailija
20/34 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse ajattelee, niin kirkon koristeluun meni ihan turhaan rahaa. Ei niillä kukilla ollut mitään virkaa siellä. Ruoalla voi säästää paljon, jos löytää apulaisia tekemään itse ruoat. Hääkakun voi tehdä joku sukulainen tai itse. Hääkimppu maksoi ihan maltaita ja olisi ollut helppo itsekin tehdä, aivan turha vekotin loppujen lopuksi mun mielestäni. Viinat virosta Hääpaikan koristelu sesongin mukaan, luonnostakin löytää paljon kaunista. Noi nyt tuli ekana mieleen.

Siis tuo, että kirkon koristeleminen on aivan turhaa puuhaa! Kirkot on jo valmiiksi hienoja paikkoja, ihan turhaa koristella kukilla tms.

ap