Kuka maksoi teidän häät?
Onko nykyään enää tapana se, että morsiamen vanhemmat maksaa häät?
Kommentit (32)
Häät maksoivat yhteensä tonnin verran (vieraita hieman reilu 40). Kun kaikki teki itse niin pääsi halvemmalla.
Ja tuohon summaan siis kuuluu kaikki puvuista alkaen.
Otettiin joustoluotto sitä varten. Tuskin meilläkään tulee olemaan rahaa tyttärien häihin jos ja kun aika koittaa. Itse saavat maksaa.
molempien vanhemmat. Tai, itseasiassa minun vanhemmat halusivat, että he maksavat morsiamen vanhempina meidän häät, joten anoppi ja appi käytännössä maksoivat sitten häämatkan. Mutta, meillä ei ollut kyllä mitenkään suureelliset häät vaikka kohtuu suuret olivatkin.
Siis meillä ei tule ikinä olemaan tollasia summia laittaa yhteen juhlaan:(
Antakaa mulle parhaimmat säästövinkit, jotka tiedätte, liittyen häiden järjestämiseen!
Voisin kuvitella, että saisin rääpittyä kasaan jonkun 3000 (tonni itseltä, tonni omilta vanhemmilta ja tonni miehen vanhemmilta).ap
Häät maksoivat yhteensä tonnin verran (vieraita hieman reilu 40). Kun kaikki teki itse niin pääsi halvemmalla. Ja tuohon summaan siis kuuluu kaikki puvuista alkaen.
Ilmeisesti teitte siis melkein KAIKEN itse. Ompelitko puvunkin itse? Voi kun itekin selviäis tollasella summalla...
Mites teillä toimi ruokapuoli, kun kuitenkin 40 hengelle piti olla ruoat?
Minkälainen juhlapaikka teillä oli?
ap
Häät maksoivat yhteensä tonnin verran (vieraita hieman reilu 40). Kun kaikki teki itse niin pääsi halvemmalla.
Ja tuohon summaan siis kuuluu kaikki puvuista alkaen.
Mun synttäreihinkin meni jo 700€ ja vieraita oli 30.
Häät maksoivat yhteensä tonnin verran (vieraita hieman reilu 40). Kun kaikki teki itse niin pääsi halvemmalla. Ja tuohon summaan siis kuuluu kaikki puvuista alkaen.
Ilmeisesti teitte siis melkein KAIKEN itse. Ompelitko puvunkin itse? Voi kun itekin selviäis tollasella summalla...
Mites teillä toimi ruokapuoli, kun kuitenkin 40 hengelle piti olla ruoat?
Minkälainen juhlapaikka teillä oli?ap
Miehen smokin vuokraus 115e ja ostin itselleni (huutiksesta) iltapuvun, jolle tuli hintaa 70e. Sormukset tekivät reippaasti alle 200e, koska otimme molemmat hopeiset sellaiset.
Ruuaksi oli ihan lihapullia, perunaa, kermakastiketta ja tietenkin salaattia kastikkeineen. Tarjolla oli myös kahta erilaista voileipäkakkua sekä kaksi täytekakkua, jotka tosin miehen sisko teki meille häälähjaksi. Tarjolla oli myös tietenkin kahvia ja muita erilaisia leivonnaisia.
Juomiin taisi mennä suunnilleen 400e.
Koska häämme oli halloweenina, oli teemamme sen mukainen. Mutta esim. pöytäkoristeet teimme oksista, jotka spreijasimme ensiksi mustaksi ja sitten koristelimme kimalleliimalla. Hintaa taisi niille tulla hurjat 10e ja olivat persoonallisen näköiset (saimme kovasti kehuja niistä). Tuikkukippoina oli koverettut appelsiinit.
Musiikkina soi ihan minun ja miehen valitsemat kappaleet ja ainoana ohjelmanumerona oli karaoke.
Voin sanoa, että hommaa tuossa oli, vaikka meillä oli neljä tekemässä esim. ruokia. Varsinkin häitä edeltävä päivä oli melko stressaava ja monesti meinasi mennä hermot kun piti sivussa kuitenkin hoitaa vielä kahta lastakin. Mutta kokemuksena kyllä hieno =)
Jos osaat: leivo itse, tee itse ja pyydä mahdollisia läheisiäsi auttamaan ruokien ym haluaminne tarjottavien teossa. Pidä tarjottavat kohtuu yksinkertaisina.
Vuokratkaa puvut, jos tuttavilla on sopivia, vuokratkaa heiltä. Iselläni oli kaverin hääpuku, joka oli kuin unelma, ja kuin minulle tehty. Maksoin hänelle vuokraa hieman, mutta vähemmän, kuin vuokraamoon.
Ja pienehköllä vierasmäärällä voi säästää myös. Häämatkankaan ei ole pakko olla mikään luxusloma, edullisemminkin saa ihanan loman...
Tee itse kutsut ym. Edullisemmillakin materiaaleilla saa tyylikästä,näyttävää ja mieleenpainuvaa!!!
kustannuksissa voi helposti säästää, jos kaikkea ei osta valmiina..
Hän sai sopivasti perintöä vuotta ennen häitä, joten osa siitä meni häihin. Kummatkaan vanhemmat eivät maksaneet mitään, mutta antoivat hieman rahaa lahjaksi.
Mikä teillä oli juhlapaikkana? Mitä se maksoi?
ap
oli isäni ammattijaoston mökkipaikka. Otimme sen viikoksi ja taisi maksaa noin 50e (se ei normaalistikaan maksa paljoa).
Siis meillä ei tule ikinä olemaan tollasia summia laittaa yhteen juhlaan:(
Antakaa mulle parhaimmat säästövinkit, jotka tiedätte, liittyen häiden järjestämiseen!
Voisin kuvitella, että saisin rääpittyä kasaan jonkun 3000 (tonni itseltä, tonni omilta vanhemmilta ja tonni miehen vanhemmilta).
ap