Joukkotekstarit kavereille, mielestäni jotenkin loukkaavaa
siis että ei viitsitä edes persoonallisia ja henkilökohtaisia tekstareita kirjoittaa, vaan sama viesti lähtee usealle kaverille. Ymmärrän toki joulu-tms tervehdykset, mutta muuten vaan kun lähetetään samoja viestejä niin jotenkin jotain puuttuu.
Onko muut samaa mieltä?
Kommentit (11)
Millaisesta aisast on kyse? esim kutsut ja muut vastaavat on helpompi lähettää sarjassa.
on useampia versio vääntää eri vastaanottajille?
Jos tässä on kyse ketjukirjeistä niin siinä olen kyllä samaa mieltä että ne on superärsyttäviä. Tulee joku kolmen tekstarin jaaritus joka pitää lähettää kymmenelle kaverille tai muuten... Takuulla mobiilifirmoilla on osasto jossa noita rustaillaan. Pliis älkää lähtekö mukaan noihin ketjukirjeisiin.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun sain naapurilta samanlaisen joulutekstiviestin kuin toinenkin naapuri. Niin me niitä vertailtiin. Toista se oli ennen kun kreppipaperia alettiin jemmata jo juhannuksena itse tehtäviä joulukortteja varten. Ei kyllä ollut tuollaisia mssapostituksia.
Duh.
toki itsekin lähetän esimerkiksi juuri kutsut joukkoviestinä. Mutta kun yhden kaverin kanssa ollaan huomattu, että eräs ystävämme lähettää meille samoja tekstareita. Hän muutti juuri Suomeen takaisin monen vuoden jälkeen. Viimeksi tuli tällainen:
Moi olen nyt Suomessa. Nähdään tosi pian, kun olen tottunut aikaeroon. Töissä on mennyt ihan hyvin.
Ei mitään kysymyksiä minun kuulumisistani (esim että miten lapset voivat), ilmeisesti olisi ollut liian aikaavievää kirjoittaa omat tekstarit kummallekin kaverille.
Mulla on kaksi kaveria jotka harrastaa tuota, enää en viitsi vastata heidän joukkotekstareihinsa lainkaan. Ja kutsut yms. siis ymmärrän mutta se että laitetaan kuulumisia ja oman elämän nippelitietoja koko kaveriporukalle kerralla, nounou.
niin, että ne on muun yhteydenpidon lisä - jos joku haluaa niitä laittaa, niin siitä vain. Minä en yleensä vastaa. Mutta en ikäänkuin "laske" että kaveri on ottanut yhteyttä, jos kyseessä on joukkotekstari
Mitä pahaa on joukkotekstareissa? Olisiko eri asia, jos kopioisi saman viestin kaikille erikseen? Miten ihmeessä teitä voi loukata, jos joku haluaa kertoa teille kuulumisiaan ja samalla kertoo niitä muutamalle muullekin kaverilleen. Panetteko kädet korville, jos juhlissa kaverin kuulumiset menee kaikille juttuseurueessa oleville eikä yksin teille?
Minä ainakin ilahdun kaikista yhteydenotoista :)
kuulumiset tms:D Musta aika noloa ja osoittaa ettei kauheesti kaveriaan arvosta.
Esim.kutsut ja ilmoitusluontoset asiat kuten "meille syntyi tyttö 50cm 3654g...."voi hyvin laittaa joukko tekstarinakin
mua tuollainen sun kuvailemasi tekstari loukkaisi, kaverisi haluaa varmasti vaihtaa ne kuulumiset kasvotusten.
Mutta voi jestas mua ärsyttää ne joukkotekstarit joissa "blääblääblää, lähetä tämä 10 kaverillesi puolen tunnin sisään niin blääblää", siis ja aikuiset ihmiset lähettelee vielä sellaisia!
Minä ottaisin tämän kyllä ihan sellaisena toiveena tavata, joilloin siinä tapaamisessa on tarkoitus vaihtaa niitä kuulumisia. Minusta taas on tosi ärsyttävää alkaa näpyttelemään johonkin tekstiviestiin oikeita kuulumisia.
Moi olen nyt Suomessa. Nähdään tosi pian, kun olen tottunut aikaeroon. Töissä on mennyt ihan hyvin.
Ja sähköpostia tulee myös samalla idealla. Toinen on tehnyt sähköpostilistan ja laittaa sillä kuulumisensa. Ei kai olisi kovin suuri vaiva käyttää copy-pastea.