++++ ♥ Trplattimet sunnuntain hartaukseen ♥ ++++
Kommentit (41)
[color=cornflowerblue]Ihanaa oli temmeltää tuol ulkona! Lunta on sellaset 5cm, paikoin jopa vähän enemmän. Kyllähän nuo vielä sulaa pois, mutta vielä ainakin on pysynyt - joten nautimme siitä :)
[b]Axe[/b] - Niin kun käytän koko tietsikkaa nyt pelkällä näppäimistöllä. Ja poimin aikasemmin niitä värikoodeja värikartalta - joka oli toisella sivulla. Mutten enää päässyt sinne sivulle, kun tuo hiiri jökkäs. Eli pelkällä näppäimistöllä en osannut enää avata sitä värikartan sivua.
Muutenkin hankalaa ja hidasta käyttää konetta pelkällä näppiksella :)
Äsken oli niin paljon kommentoitavaa ja täs ne kaik sit unohtuu..
[b]Serppu[/b] - Kyl mä kysyisin ;) Ramppasin tytön raskausaikana tuhat kertaa äippäpolilla ultrassa (nuoren iän takia perus tarkastukset). Kysyin aina, mut aina oli jalat niin ristissä, et ei näkyny.. Ja viimisellä käynnillä rv36 päätin etten enää jaksa kysyä. Lääkäri kuitenkin kysy et haluunko tietää.. Ja pojaks sano :) Eipä tullu kuitenkaan poikaa. Seuraavankin kohdalla varmasti kysyn (jos ultrassa käydään sellaisilla viikoilla että näkyy).
Täytys kai mennä ruokaa laittamaan - kun mieskin kohta töistä kotiutuu..
NEIDILLE voimia!kuulostaa kyllä ihan koliikilta!
me saimme myös vyöhyketerapiasta apua tämän nuorimman vatsavaivoihin.vauva ei itkenyt yhtäjaksoisesti mutta tunnin välein yötä päivää,oli huutokohtauksia.
ne on aika arvokkaita hoitoja,ja aikast usein täytyy käydä ennen kuin saa niistä avun.mutta meillä ainakin tehosi.yöt ei tosin tulleet sen levollisemmiksi mutta itkukohtaukset loppuivat.samanlaisia naama punaisena ja selkä karrella huutoja!
mä olen aina kysynyt ultrasta sukupuolen.ja saanut joka kerta sen tietääkin.helpottanut juuri niissä vuvan tarvike-vaatehankinnoissa.
nyt jos joskus vielä odotan,en haluaisi sitä kysyä(mieheni kanssa ollaan siitä jo nyt keskusteltu ja hän on sitä mieltä että ehdottomasti täytyy kysyä=))olisi niin kiva pitää kerran jännitystä yllä.ja kun kerran molempia jo löytyy!
täällä sataa räntää!!!!ja vettä.on niin harmaata.ja päivä ei tunnu kulkevan ollenkaan!
palailen illemmalla taas!
nyt lapsia hoitamaan!
L+5
Pinoja on selattu väsymiseen asti, pari päivää on poissa ja ihan kuutamolla kaikista jutuista!! ja pimento senkun jatkuu ens viikolla....
NEITI: paljon jaksuja sinne, toivottavasti Marieelan ohjeista ois sulle apua! tai ainakin pikkuisen olo helpottuis nopeesti!! kovasti jaksuja sinne!!
MIRULII: niinpä niin, aivan ihanaa että ollaan samaa aikaa raskaana: sun pitikin selkeesti ootella että mä pääsen mukaan samaan kelkkaan ;) ja huh aatteles vaan jos lapsukaiset alkais keskenään seukkaamaan!!?? hmm sitten tarttee vähän pitää silmällä jos meille tulee tyttö ettei sentään Lassin kanssa ala sekoilemaan!!! Vähän liian vanha ;) mulla on kyllä jotenkin poikakutina nyt??? tiedä sitä sitten....
Ja kun näitä samanikäisiä alkaa olemaan jokatoisella truplalla niin ties mitä ihmissuhdedraamaa saadaan 18-v päästä aikaseksi???? :)
JOHELLE: hyvä että sattui noin rohkaiseva lääkäri!!! Tuplailemaan vaan!!! Ihanaa ois saada lisää plussia pian!!
Hönttä tervetuloa joukkoon!!! Nyt vasta muistan toivotella!!! Voisin kertoa itsestäni sen verran että miehen kanssa pian 8-v yhteiseloa ja vauvaa on yksipuoleisesti kuumeiltu monta vuotta, nyt sitten syyskuussa truplatapaamisen jälkeen tapahtui ihme ja tuplailu alkoi: ekast kierrosta plussa :) oon ehkä maailman onnellisin tällä hetkellä!!
SOFFU: teillä salaisuus paljastuu aika pian, mutta iloinen asiahan se on kuitenkin!!! :) itseänikin polttelee aikalailla, ei meinaa suu pysyä supussa millään mutta mies haluaa viel ootella!! Viimeistään parin viikon päästä kerron varmaan ainakin äidilleni!
hmm... olikohan muuta...
NEKKU: vitsit et oon kade tuosta lumesta: täällä satelee vaan vesitihkua, ja synkkäilee...
Miestä huuatin vaihtamaan talvirenkaat alle tänään... Jos ei vaihda niin en kyllä kyydissä lähe minnekään... Ihme tyyppi: pitää leikkiä tolleen kun tietää että luvattu kylmää ja ajetaan kuitenkin pitkä matka: mä en yhtään ymmärrä miksi on niin hankalaa saada ne renkaat alle???
Jatkan lorvailua ja haaveilua....
Jäin taas yksin kotiin, kun meis lähti vaihtamaan autoon talvirenkaita. Nyt onkin oikea hetki vaihtaa, koska illaksi on luvattu lumisadetta, ja ensi viikollakin pitäisi olla kylmää. Kävimem äsken ulkona kävelyllä ja olimme aivan jäässä, vaikka päällä oli talvitakit ja pipot päässä. Kylmä tuuli puhalsi kuitenkin vaatteiden läpi. Menee varmaan taas hetki, ennen kuin tottuu näihin viileämpiin ilmoihin.
Täälläkin odotellan jo Miin ja Mariposan testauksia. Testatkaa pian älkääkä pitäkö meitä enää jännityksessä.
Miitsulle lähetän minäkin voimia suruun. Nuoren ihmisen kuolema on aina läheisiä järkyttävä asia. Itsekin olen usein miettinyt sitä, miten ilo ja suru, syntymä ja kuolema kulkevat rinnakkain.
Neidin tarmoa ja jaksamista ihmettelin minäkin. Pyydä tosiaan jotain tuutua apuun nyt, kun miehesi lähtee taas pidemmäksi aikaa pois. Muuten saattaa käydä niin, että olet pian todella uupunut, vaikka tällä hetkellä tuntuisikin vielä siltä, että jaksat. Toivottavasti pikkuisen itkut vähenisivät.
Soffulle annan neuvoksi, että älä kuuntele enää muiden ohjeita vaan nauti raskaudestasi. Jos et olisi raskaana, et olisi varmasti saanut testistä edes haamua. Jos jotain olisi oikeasti vialla, se tulisi sitten jossain vaiheessa ilmi lääkärissä tai neuvolassa. Jouduitko muuten jo paljastamaan raskauden anopille? Millainen oli reaktio?
Joudun varmaan jo pikkuhiljaa valmistautuaan huomiseen työpäivään. Ei kyllä yhtään huvittaisi mennä vielä töihin. Paljon mieluummin jatkaisin lomaa vielä ensi viikon.
Taas nukuin 11,5 tuntia, käsittämätöntä. Menee päivät ihan pilalle. Ja mahassa välillä pientä jomotusta ja se on hiukka turvoksissakin, menkat alkaa ihan saletti huomenna tai viimeistään torstaina. Noh,ajattelen positiivisesti, pääsenpähän kokeileen uutta kuukuppia! =)
MIITSU: Voi että, pahoittelut miehen enosta! Voimia teille molemmille! Ja kiva että reissu kuiten meni hyvin.
NEITI: Olet kyllä aivan mahoton super-äippä.:) Toivottavasti vaaville löytyy apua koliikkiin, kuulostaa niin raskaalta ja vielä kun jäät yksin tyttöjen kans. Äläkä nyt itseäs epäile, että siis oisit tehny jotain väärin tai jättänyt tekemättä! Höpö höpö...
NEKKU: Eikös ollukki kiva kun lunta oli tullu??:) Kyllä vaan täälläkin piristi sillon perjantaiaamuna,vaikka eihän se kauaa pysyny maassa. Toivon vaan että se oikea talvi tulis vasta kun mies on kotiutunut, kun se joutuu ajamaan kesärenkailla kotiin asti. Tai ehkä se käy sit välillä ostaan kaveriltaa talvirenkaat, kun lähetän sit melko pian Jyväskylässä käymään..
PIIPAA: Noniin, siinäs kuulit mieheltäkin että kyllä teille vielä vauva tulee, senkus jatkatte yrittämistä. Ei sitä tällasissa asioissa aina kannate muistella mitä on puhuttu ja luvattu! ;)
SOFFU: Juu enpä usko minäkään että sulla aivan niin kova tahdonvoima olisi, että saisit sen istukankin sinne hormonia tuottamaan!;D ..Vaikka en tietenkään epäile sun tahdonvoimaa...;D ;D
TIITIKKÄ: Niin se on kylmä, täällä pohjoisessakin tuntuu että aivan kaikki talvivaatteet pitäs jo pukea. Vielä ei aivan kehtaa.;) Ehkä se tuntuu kylmemmältä kun oli niin lämmin kesä. :)
MII: Testaa ihmeessä! Mun täytynee odotella vielä jokunen päivä, ei kestäis millään..
MARIEELA: Voi vitsi kun kuulostaa kivalta, uima-altaat ja kaikki! =) *kade*
Oma napanen: Tulen kyllä ehkä vähän hulluksi kohta, kun mietin vaan tota mahaa. Sitä siis jomottaa vähän aina välillä, enemmän ehkä tuolta vasemmalta(melkein ku ovisnippailut, mut ei niin " kipeesti" ) ja alavatsa aristaa liikkuessa. Mut onko muilla ollu jo tässä vaiheessa vatsa turvoksissa???? Ku tää nyt on eka luomukierto, niin en voi tietää minkälaiset menkkakivut sit on ilman pillereitä. Raivostuttavaa. Odotin kyllä että oisin kipeempi ennen menkkoja näin luomuna, koska ainakin silloin nuorena se oli aivan kamalaa. Kääk. Nyt meen ja rauhotun. :)
Eli mä olenkin aika paljon pitänyt tuolla tavalla mahallaan polvien päällä (ainoa asento jolloin ei huuda) ja kyljellään nukkuu (koska tuon halkion takia puklu pääsee herkästi hengitysteihin.) Täytyy kokeilla noita vinkkejä, varsinkin tuo makuuttaminen ennen syöttöä, sitä en ole kokeillut. mahallaan valvottuna olen antanut nukkua, mutta sekään ei aina auta.
Vaunuihin olen nyt sisällä laittanu nukkuu niin saa heijata paremmin ja nyt meil nukutaankin, ihme :) Ajoittu tytöillä unet onneks samoihin aikoihin. Sain hiukan pötkötettyä kun mies laitto ruuan.
Voi hitto jos on koliikkia :( Mut tosi se on ettei normaali vauva huuda kaikkea hereilläolo aikaansa :/
Noi yöt tuntuu (2-6) olevan tosiaan pahin aika.
Sääli vaan että yöllä tosiaan Nea huutoon nyt herää (no varmaan herää koko rivitalo..) että sitten on aina rumba valmis kun pääsee nean nukuttamaan vasta kun vauva on nukahtanut niin on sit tietty pirtee ku peipponen jo..
Mutta tulipahan mieleen että jos sitä tätiä ei ala näkymään niin mikäs se ois paras testi?? Että tilaanko netistä vai oliko se apteekin oma hyvä/tarkka?
Apteekin oma r-testi on musta ainakin ihan luotettava. Noista aconeista, joita saa siis netistä oon enempikin kuullu huonoa. Hei mut sähän voisit kotio mennessäs kurvata sen apteekin kautta ja tehdä sen testin vaik saman tien. Jookos... Eiks ollutkin hyvä idea?!? ;)
testaatestaatestaa....
Miruliin idea oli kyllä hyvä!! Apteekin kautta kotiin ja testin tekoon :) ja sitten meille heti kertomaan tuloksia!! :)
*intoa puhkuen täällä*
siis oon vaan ihan sormisuussa kotona kun mies luuhaa tallilla: sain sentään imuroitua mutta kaamee sotku täällä edelleen ja kissat on vielä " lomalla" mun äidin luona!
Mulla taitaa laatta kohta lentää... pitikin äkkiä vetää mandariiniä naamaan että helpottais.... kivaa, taitaa tulla iltapahoinvointia mulle... niinpä tietty: aamut oon yleensä kotona ja ois tehokasta aikaa halailla posliinia niin mullapa sitten heikko olo tulee illalla kun oon " aina" illat töissä... aika perinteistä....
Hyvä ettei tarvii alkaa netistä tilaan, haen heti vaan kassillisen testejä apteekista. ;D Nooh, ehkä odotan vielä pari päivää. :) Ainakin yritän.;) Mutta nyt on pakko lähteä kotiin, en kehtaa täällä äidin jääkaappia tyhjentää kun ei se ole edes kotona.. Huomenna taas! Moooooooi!!
Mirulii kyllä oli tosiaan kiva että oli asiantunteva lääkäri, mulle tuli tosi hyvä mieli käynnin jälkeen! Ihanaa että säkin pääsit plussaajien joukkoon, toivottavasti mä tuun pian perästä. Ja tosiaan nyt teillä on siellä seuraa Miitsun kanssa toisistanne masujen kasvatteluun! Aika ideaali tilanne, eikö ;) Ja meidän häitä saa kuitenkin vielä odottaa, se vaatii sitten pankkilainan, sellaset on suunnitelmat... ;)
Marieela tänään on kp 10/24-29 ja yhen kerran täti pääsee kyläileen ennen tuplailun alkamista. Mä sit kans änkeen sun ja Axen kanssa vauvaostoksille!!! Mii ja Mariposa kun plussaa nyt ni seuraavaks on mun ja Axen vuoro! ;D EIKS NIIN AXE!!!
Axe mä laitan kirppisohjelman nauhotukseen, haluun nähdä sen :) mikäs sun vaihe on kierrossa, täti oli ja meni, jos kierto nyt palailee entiselleen niin ovis lähestyy??? Ja saitko muuten hyvät rahat kirpparilta, vai jokos siitä on ollu puhetta.. mä en oikeesti enää muista mitään *vanhuus ei tule yksin*
Anteeks aikaisemmassa tekstissä sekoilin, plussavibat meni väärään osoitteeseen, MII:lle olivat tarkoitetut kun Miitsuhan jo plussas!!!!
Neitille jaksamista koliikin kanssa :/ toivottavasti löydät apuja vyöhyketarapiasta tai jostain muusta ja saat lastenhoitoapuja kun mies taas lähtee seilaamaan!
ja pyykkejä viikkailee!
[b]Mariposa:[/b] Toi [b]Miruliin[/b] ehdotus oli kyllä varsin hyvä... ;) No, jos et vielä tänään, niin kuitenkin alkuviikosta?!
[b]Johelle:[/b] Mä luulen, ettei kannattas tehdä sitä... En todellakaan ole hemaiseva näky:/ Aamulla harkitsin laittavani jumppahousut jalkaan, että siellä olis mukava olla!! Onneks sentään viime tipassa vedin farkut! Mutta eipä se tuota naaman tilannetta kauheasti paranna;) Mies onneksi sanoi, että meitä näkyi siinä tosi vähän aikaa!
Ihan kohtuudella sain rahaa. Jäin ostosteni jälkeen vielä plussan puolelle. Mun mielestä se on kivaa hommaa ja pääasia, että pääsee rojusta eroon.
Juu, ja varmasti plussataan!! Tai mä ajattelin jo tästä kierrosta, jos ei haittaa..? :) Mulla on nyt kp11, luulen, että ovis on loppuviikosta. Mun suunnitelma on houkutella mies peiton alle kolmen päivän välein;) Silloin se ei vielä tajua, että mulla on joku taka-ajatus, se kun ei välttämättä halua tietää milloin on ovis tms. Ja seon tutkimustenkin perusteella paras tahti;)
Mulla on [b]sopimus itseni kanssa[/b], että syön herkkuja vain tarjottaessa/itse leivottaessa (liian harvoin). Leffaa katsoessa saa ostaa karkkia. Tämä viikko meni loistavasti, ja urheiltuakin tuli 4 kertaa:) Jos tässä nyt vähän kiinteytys... *kateellisena ajattelee [b]Neidin[/b] vauhtia*
Hyvää yötä!
Tulin vilkuttelemaan teille kun poistun sinne nettipimentoon keskiviikkoon asti! :( nyt jo ikävä teitä!!!
Pakko vissii ettii välillä netti et tiedän onko Mariposa ja Mii plussanneet... tai no tiedänhän jo!! Eihän sieltä muuta voi tulla kun plussaa... ;)
Axe: tulikin mielee kun lauantaiaamuna siel hotellissa katottiin tv:tä kun ooteltii kavereita kaupungille lähtöön että näkysköhän teitä?? dääms, meni sitten ohitte... tuleeko se uusintana????
Jumpan jälkeen pääsin kotiin niin iski kirvee nälkä! Nyt siis ettimää jotain hyvää!!! (meidänkö jääkaapissa jotai hyvää??? tuskin...)
No pitäkäähän pinot pystyssä niin nähdään sitten keskiviikkona rakkaat!!!
tietty plussaat nyt tästä kierrosta heti!! niin mä meinasinkin! :) mutta perästä tullaan sitten pian. kiva että sait hyvin rahaa kirpparilta! hei soittaaks sun mies sähkökitaralla tietokoneelle jotain musaa? kun siihen tarvii sen jonku laitteen niin mahtaisko se tietää mikä sen nimi olikaan.. mies on mulle maininnu mut en nyt muista ja meinasin sitä kattella sille lahjaks. se maksaa noin 100E sen muistan! :) voisitko kysästä! Mä en viiti kun muuten arvaa että oon menossa sitä ostamaan.. ;) Kiitti!
Se kolmen päivän välein rytmi on varmaan hyvä, varmasti tärppää teillä pian *toivoo hirveesti plussaa*
No heti ku sä lähit ni kuhina käy odotus-puolella!
Ne haluu yhdistää nyt kesäkertut ja kesämammat!
Eiks me nyt kuitenkin haluta olla KERTTUJA ku ollaan alusta asti oltu??!!
Oothan mun kans samaa mieltä!?!?! Ihan sama jos porukka ns. yhdityy mut KESÄKERTUT on meittisten nimi ku sillä piinailtiin ja homma käynnisty sil nimellä. Ei nyt kesken vaihdeta!
Musta olis kyl kiva et sä oot listaemo, jos vaan haluut! On niin tuttua ja turvallista ku oot : )
Sun pitää äkkii tulla apuun!!!
Miitsukin on nyt jo pois! Himpskatti, yksinkö mun pitää siellä taistella kesäkerttu-nimestä?? Kääk!!!!
MARIEELAA JA MIITSUU!!!!!!!!!!!!!!
...
jos jotain hyvää talvessa,niin tämä iltojen pimeys.
nautin tuhannesti kun saan sytyttää kynttilät ja hempeillä niiden tuoksussa ja pehmeässä valossa=)vaikka muuten olen sieluun ja vereen kesän lapsi.viluttaa kaiken aikaa,tähän kylmyyteen en totu koskaan.eikä vielä ees ihan pakkasella=)
joo-koiralla on siis kiima-mutta mitään hätää ei nyt just oo.vasta noin 1 viikon päästä se alkaa olla halukas poikakoirille!
mutta mulla olisi kiima=)tässä nyt.mutten voi enkä uskalla ottaa riskiä.pitää ensin kuulla lääkärin tuomio=(
mä en kestä jos saan jonkun tyyliin ikuisen lääkityksen päälle.
te niin ihanasti ootte aallon harjalla ja plussaatte,että tulee ihan alakuloinen mieli.kun tiedän ettei mulla voi olla yritystä vielä.nyt oon jo itelleni alkanut todistella,onko sen niin väliä,tulisiko(jos ees tulee)kesävauva.jos jatkaisin tästä syksyn litaniaa ja vuoden vaihteesta antais tulla.mun tää " vauvantuloestely" ei siis oo lääkärin määräämää kuin siihen saakka että ne kilpirauhaskokeiden tulokset vahvistuu.mä itse vaan oon itseäni yrittänyt psyykata sinne ensi syksyyn että saisin ees kerran kesä vaavin.mutta nyt alkaa muurit kaatua(eipä siihen kauan mennyt)
omaa napaa kyllikseen,nyt lopetan!
L+5
Sunnuntain ohjelmat katottuna :) (BB ja Idols)
Mariposa - Mä oon kans ihan sydän syrjällään ton miehen puolesta :( Se ajaa viel tän viikon(!) kesärenkailla. Ei se nyt muuten mut aamusin on tiet jäässä. Mun ei ois tarvinnu vaihtaa vielä ainakaan viikkoon - kun ajan kuitenkin sen verran harvoin, ettei ne ajot ajotu aamulle/illalle koskaan. Mies saa nastat alle vasta vkloppuna, kun menee käymään kotonaan (sinnehän on matkaa 100km).
Tuli kyllä tota lunta ihan kunnolla!! :D Käytiin miehen kanssa ajelemassa. Niin tuiskutti ihan tosissaan, kaik liikennemerkitkin on lumessa *siistii* Taitaa koht olla 20cm maassakin lunta!
Loppu viikoks on kuitenkin luvattu vessadetta ja plus asteita. Et kyl se oikee talvi tulee vasta myöhemmin ;)
Neiti - Kyllä se kuule koliikkia on - ihan sata varmasti. Oikeesti koliikkiin ei tarvita etes jokapäiväistä suoraa huutoa. Vaan koliikiks lasketaan myös kitinät, mahavaivat ym. jotka ajoittuvat lähes poikkeuksetta samaan kellonaikaan, vähintään kolmena päivänä viikossa. Vaikuttaa jopa että ei oo mistään helpoimmasta päästä olevaa koliikkia (valitettavasti)..
KOvasti jaksamisia!! Toivottavasti jaksat vielä yrittää löytää keinoja helpottamaan itkuja. Esim. sitä vyöhyketerapiaa (jost mä en kyl tiiä mitään). Ootko neuvolassa puhunut/kysynyt neuvoja?
Pelottaa et sä ihan rikkoonnut siellä, ethän?! ;) Nyt kun se mieskin lähtööpi poies...
Mä taidan pitää pientä palstapimentoa - niin kauan kun saan ostettuu uudet patterit hiireen :D Siihenhän voi mennä vaik kaks päivää.. Onkyl niin hankalaa ja vaivalloista näppiksellä tehdä kaikki! Öitä nyt anaskin :)
Voi ei neiti. Mä kyllä tulisin teille avuksi, jos asuisin yhtään lähempänä. Mutta jospa noista Marieelan neuvoista ois teillekkin apua. Toivon ainakin kovin niin.
Johelle: Nonniin saadaan sitte tuplauksen lisäksi alkaa odottelemaan teidän häitäkin. Kivaa :) Sähän varmaan kutsut meidät kaikki häihin ;) Hieno juttu, että oli asiantunteva lääkäri. On sitte turvallisempaa alkaa odottamaan, kun tietää että apuja närästykseen on olemassa.
miitsu: Unohtu kommentoida, et nyt me sitte voidaan oikeesti alkaa kasvattelemaan massuja yhdessä!!! Jos ja kun kaikki vaan menee hyvin. Ja miks ei menisi. Ihanaa. Päästään shoppaamaan vauvanvaatteita sun muuta. Ja sit jos saadaan eri merkkiset lapset, ni ne voi sitte aikuisena alkaa seukkaamaan keskenään ;) Tulis ainakin mieluiset appivanhemmat :D No, ehkä vähän liian kauaskantoisesti ajateltu. Mut kuiteski, tosi kivaa.
Meen taas ->