Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäkiloja hoitojen seurauksena?

10.05.2006 |

Onko muilla kokemusta? Että hoitojen vuoksi tulisi lisäkiloja, joista ei kaiken lisäksi meinaa päästä millään eroon?

Mä olen huomannut että jokaisen hoidon aikana on kuin varkain tullut aina 2 kiloa lisää :( ja olen mielestäni syömisen suhteen elänyt kuten muutenkin. Liikunta jää tietysti aina viikko ennen ja jälkeen punktion täysin pois mutta viime vuosina en ole kovin aktiivisesti liikkunut muutenkaan. Meille on tehty nyt 6*ICSI, 6:nen siirto huomenna. Eli summa summarum painoa on nyt 12 kiloa enemmän kuin hoitoja aloitettaessa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuisen ICSIn jälkeen lisäkiloja tullut n.5kg, ja nyt lääkkeellinen PAS menossa. Olen, tai olin, normaalipainoinen, mutta nyt mennään siellä ylärajoilla. Kilot ei millään meinaa lähteä, vaikka ruokavaliota tarkkailen ja syön mahdollisimman terveellisesti. Tosin mulla oli tässä siis vkolle 9+ kestänyt raskaus, josta jäi kroppaan ainakin muutama kilo. Mutta vaikeaa niistä on eroon päästä, ja näiden vaikeuksien keskellä ei kyllä edes hirveästi kiinnosta oman kropan ulkonäkö (vaikkei se kivaa ole, kun kiloja tulee joka hormonikuurin seurauksena). Mutta siis itsellä selkeästi nuo hoidot tuo kiloja lisää.

Vierailija
2/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hoitoa aloitettaessa lekuri vain huomautti että olisi hyvä saada muutama kilo pois; jolloin oikeasti heräsin asiaan. Mutta on siis muitakin joilla samoja ongelmia. Tunteet tämän asian kanssa on kovin ristiriitaiset; toisaalta ei jaksaisi enää painoasian kanssa stressata kuten sanoit ja toisaalta potee huonoa omaatuntoa siitäkin. paljonhan on puhuttu että ylipaino vaikeuttaisi raskaaksi tuloa...

Kyllä tämä on hankalaa, kaikkien asioiden keskellä tasapainoilu.. Toivon vain että nyt tuloksena olisi se oma nyytti :) Onnea Mondlich yritykseenne teillekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja kertyy kokoajan pikkuhiljaa kun välillä on niin masentunutkin ettei vaan jaksa enää välittää..tuntuis ihan hullulta tämän surun ja ahdistuksen (2 keskenmenoa puolen vuoden sisään) kiusata itteensä vielä laihduttamisella.

Tuntuu että joka hormoonihoidosta jää muutama kilo muistoksi :( lihominen ei haittaisi mua yhtään jos se johtaisi johonkin (vauva) mut tuntuu tyhmältä vaan lihoa ja lihoa ihan " turhaan" .

Ja tämä lihominen vaan lisää masennusta.

Vierailija
4/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisillahan hormonit yleensäkin vaikuttavat painoon, esim. e-pillerien pakkausselosteessa on maininta mahdollisesta painon noususta.

Itse en ole huomannut hoitojen hormoneista johtuvia muutoksia painossa, paitsi tavanomaista turvotusta punktion vaiheilla. Mutta kun se on vain nestettä niin sehän lähtee pois kun lääkitys loppuu. Myöskään e-pillereistä, joita takavuosina -ah- niin turhaan tuli popsittua monta vuotta - en huomannut ko. sivuvaikutuksia.

Vierailija
5/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kertyy heti painoa jos urheilu jää vähemmälle ja hoidon aikana en uskalla rehkiä kuten yleensä. Mutta ei kuitenkaan enempää kuin 2-3 kiloa...

Vierailija
6/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut selväsi, että ruokahalu on kasvanut sumutusten aikana. Tämä muutos on ollut erittäin selkeä, koska olen muuten todella huono syömään... Sikäli siis ihan tervetullut muutos, kunhan ei sitten mennä liiallisuuksiin.

En ole esimerkiksi aikaisemmin syömään kuin max 1 palan suklaata päivässä ja nyt kyllä menee jo puolikas levy. Saas nähdä miten vaikuttaa pistokset, jotka juuri alkoivat.

Vierailija
7/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa vuodessa 20 kg - ei paljon naurata. Normaalipainoisesta siis ylipainoiseksi tosta vaan.

Vierailija
8/10 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut läskiä tulleen lähinnä mahaan ja vähän takapuoleen ja reisiin (mahassa näkyy selkeimmin) hormonihoitojen aloittamisen jälkeen. Ja tosiaan tuntuu että läskit istuvat tosi tiukassa, eivät meinaa lähteä millään. Paino ei ole paljoa noussut, mutta kroppa on muuttanut muotoaan. Olen pähkäillyt, muuttuukohan ruuansulatus jotenkin näiden hoitojen seurauksena niin että rasva kasaantuu helpommin vartaloon. E-pillerit eivät minua lihottaneet, mutta nämä hoidoissa käytettävät hormonit kyllä. Siihen vielä sitten lisäksi turvotus mahassa ja hyvältä näyttää..

Vierailija
9/10 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mulla sama juttu, painoa on tullut ekan IVF-hoidon ja yhden passin aikana vain 2 kg lisää, mutta olen saanut ihmeellisen vararenkaan vyötärölle ja lantiolle. En ole muuten malliltani ollenkaan keskivartalolihava, vaan aiemmin liikakilot on kertyneet reisiin ja peppuun. ihmettelen kovasti. Onkohan tää pysyvää?

Vierailija
10/10 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep; pillerit eivät minullekaan aikanaan tehneet mitään vaikutusta mutta nyt tosiaan tuo ylimääräinen näiden hoitojen tuloksena on lähinnä vyötärölihavuutta. On toki kertynyt muuallekin mutta eniten juuri tuohon vararenkaaksi :((( ja pois eivät lähde todellakaan helposti.

Hoitojen välissä kokeilin kerran todella napakasti ja tunnollisesti ottaa kaiken ylimääräisen ruuasta pois ja liikuin todella paljon. Tuloksena parin sadan gramman hassu pudotus ja todella paha mieli. Parhaan tuloksen sain kuntosalilla jossa jaksoin yhden puolen vuoden jakson käydä 2-3 kertaa viikossa. Paino ei pudonnut mutta varaengas hiukan kutistui...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi